לראשונה במועצה האזורית חוף אשקלון: נפתח גן לחינוך מיוחד

$(function(){setImageBanner('10c95f8e-8309-4a72-b2fc-37432a879f93','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המועצה האזורית חוף אשקלון חנכה היום לראשונה את גן "רון"- גן שפתי ראשון לחינוך מיוחד. הגן הוא על איזורי ובו לומדים ילדים מיישובי המועצה. מנהלת מחלקת גנים אביבה פולד: "בחרנו לפתוח את הגן בקיבוץ ניצנים כדי לתת תחושה של אווירה כפרית, שלמה ומכילה עם צוות מקצועי וטוב".

צילום יאיר הרוש

שנת הלימודים תשע"ט נפתחה השבוע במועצה האזורית חוף אשקלון בסימן פתיחתם של חמישה גני ילדים חדשים: "חורש" בקיבוץ יד מרדכי, "אלון" במושב חלץ, "שיר" בישוב באר גנים, "גיל בישוב ניצן וגן "רון" לחינוך מיוחד בקיבוץ ניצנים.

גן "רון" הוא למעשה הגן הראשון לחינוך מיוחד שהמועצה האזורית פותחת. בגן לומדים שבעה ילדים בגילאים 4-6 עם עיכוב שפתי, אותם ילווה צוות מטפלות פרא-רפואיות, פסיכולוגית חינוכית, גננת וסייעות. מבנה הגן, אשר שימש בעבר כבית מגורים בקיבוץ, הוא גדול במיוחד ומכיל מספר חדרים לשימושים שונים. למשל: חדר רוגע, חדר טיפולים, פינת ספר ומשפחה, פינת תיאטרון ומטבח. החצר והמדשאה בחוץ ישמשו להפסקות פעילות. מיקומו של הגן הוא בסמיכות לבית הילדים ולגן ילדים נוסף כחלק בלתי נפרד מהשילוב.

 

הבוקר (חמישי) התקיים טקס חנוכת הגן במעמד מפקחת ממשרד החינוך דבי גוזל, ליטל פרץ מ"מתי"א" (מרכז תמיכה יישובי אזורי), סימה יפרח מדריכה ממשרד החינוך, מנהלת אגף החינוך יפית בוכריס, מנהלת מחלקת גני הילדים במועצה אביבה פולד, הגננת נעמה כהן והסייעת חנית סופר (שתיהן תושבות הישוב ניצן הסמוך). 

"בחרנו לפתוח את הגן בקיבוץ ניצנים כדי לתת תחושה של אווירה כפרית, שלמה ומכילה עם צוות מקצועי טוב", אמרה אביבה פולד.

הגננת נעמה כהן: "אני שמחה על פתיחת הגן החדש ודווקא כאן, בקיבוץ ניצנים, זה יתן הרגשה אחרת. החיבור לסביבה, לחיות (יש אורווה ולול בקיבוץ) יתרמו לילדים המון ויעשיר את שפתם בצורה חווייתית דרך טבע ומשחק".

 

מנהלת אגף החינוך במועצה, יפית בוכריס, אמרה שהיא שמחה שהקיבוץ פתח את דלתותיו ובתוך פרק זמן קצר, מרגע שהגיעה הבקשה לפתיחת גן מיוחד, הדרך להוציאה אל הפועל היתה קצרה. "מהרגע שהתחלנו, הכל רץ והלך בצורה טובה. המועצה תרמה את חלקה וגם הקיבוץ תרם והתגייס בלב שמח ונפש חפצה. אני מאחלת שנה טובה לכולנו, בה נמשיך לקבל ולאהוב את כולם".

 

אסתר הירשלר, אחראית אקלים חינוכי באגף החינוך ותושבת ניצנים, אמרה: "קיבוץ ניצנים הוא בית חם ואוהב עם מסורת ארוכת שנים בחינוך. כחלק משינוי והתחדשות זה אתגר גדול ואני בטוחה שלילדים יהיה כאן טוב ושיתוף הפעולה בין הקיבוץ למועצה היה ויהיה מצוין".

בסיום הטקס החגיגי נקבעה מזוזה בכניסה לגן הילדים החדש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה