האביב בפתח: צאו לטייל בטבע הישראלי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('367794ce-1d81-4cb7-99c1-d43bfe5276e7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38222,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('367794ce-1d81-4cb7-99c1-d43bfe5276e7','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38222,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מזג האוויר מתחיל לבשר את בוא האביב, והחגים הקרבים הם הזדמנות מעולה לצאת אל הגנים הלאומיים ושמורות הטבע של רשות הטבע והגנים

לחזות במראות יפיפיים של נופי ארצנו וליהנות ממגוון פעילויות לילדים ולכל המשפחה

פורים בשמורת החולה

באביב הכול פורח ומלבלב והציפורים נודדות חזרה לצפון. בדרכן הן עוברות בארצנו ורבות עוצרות לנוח בשמורת החולה כדי לאסוף כוח להמשך המסע. אנחנו מזמינים אתכם לסיור מרתק ובו נדבר על ייבוש העמק ועל הקמת שמורת הטבע הראשונה בישראל, על פרויקט האכלת העגורים והשפעת שפקדה את העופות. נשמע על הצומח בשמורה ועל החיות שמתחפשות בטבע, וגם על הפעולות הרבות שנעשות בשמורה לשמירה על הטבע בישראל.

היכן: שמורת טבע החולה

מתי: יום רביעי וחמישי 16-17.3 בשעות 10:30, 12:30. ביום חמישי יצא סיור בשפה הרוסית בשעה 11:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

הסיור יצא רק במזג אוויר נוח, יש להתעדכן במשרד השמורה: 04-6937069.

 צילום רותם כהן

ים כחול ושמיים בצבעים בגן לאומי אכזיב

מדשאות רחבות ידיים, מפרצי ים כחולים, נקרות סלע, רכסי כורכר, צמחים נדירים, אתרי הטלה של צבי ים ושרידי הכפר אכזיב – כל אלה מחכים לכם בחוף אכזיב. אורך החוף כחמישה ק"מ והוא נוגע ברכס סולם צור, היורד הישר אל הים.

בואו ליהנות מסיורים מודרכים בנוף של ים חורפי ומתצפית על ראש הנקרה בצפון ועל הכרמל  בדרום. נטייל בין שרידי הכפר העתיק, נשמע סיפורים ואגדות על "מדינת אלי אביבי" ונלמד על חשיבות הים לאדם. משך הפעילות כשעה. הסיור מתאים למשפחות ולכל גיל.
מה להביא? בגדים חמים, מים לשתייה.

היכן: גן לאומי אכזיב. נפגשים בכניסה הראשית.

מתי:  כל יום שישי ושבת בשעות 10:30, 12:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

 

חוגגים יומולדת 12 לשביל התלוי בבניאס
נחל חרמון (הבניאס) הוא אחד משלושת יובליו העיקריים של נהר הירדן. לרגל 12 שנים לפתיחת השביל התלוי בואו ליהנות מיום חווייתי לכל המשפחה: פינות יצירה, הפתעות והדרכות המאפשרות מפגש עם עולמם המופלא של החי והצומח בשמורה.
היכן:
 שמורת טבע בניאס – מפל הבניאס
מתי:
 יום שבת, 12.3, בשעות 15:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.
האירוע יתקיים רק במזג אוויר נוח. אם יש ספק התקשרו למשרד השמורה: 04-6950272

חיות מתחפשות בבריכת המשושים
אין כמו לחגוג פורים בטבע בעונה היפה ביותר בשנה, שבה הנוף מתקשט ומתמלא בצבעים מרהיבים של פריחה. בפורים השנה שמורת המשושים מזמינה אתכם לחוויה של צבע בטבע: הדרכה על האופן שבו חיות ופרחי בר משתמשים בצבעי הסוואה והזהרה, פינת יצירה ועוד הפתעות.
מתי:
 יום שישי 18.3 בשעות 14:00-10:00
היכן:
 שמורת טבע נחל משושים
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

 

סיור פריחה והמחזה בעקבות האירוס הנצרתי

הידעתם? צמח האירוס נקרא על שם אלת הקשת בענן היוונית, הנקראת איריס.

אתם מוזמנים לטיול פריחת האירוס הנצרתי בגן לאומי ציפורי. נסיים בתצפית מרהיבה על בקעת בית נטופה.

נתחיל את סיורנו במסלול אמות המים של ציפורי ונרד לבטן האדמה למאגר המים המרשים, שסיפק מים לעיר הקדומה ציפורי. ניכנס אל מנהרת הפירים ונצעד לאורכה (יש להצטייד בפנסים). נמשיך בהליכה לאורך אמת המים הקדומה וניהנה מפריחה בשלל גוונים וצבעים.

נסיים בגן המקלט לצמחים בסכנת הכחדה שהוקם בגן לאומי ציפורי. כאן נפגוש את האירוס הנצרתי ונקנח בהמחזה שתספר לנו על אודותיו. הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.

היכן: גן לאומי ציפורי, נפגשים במבואה.

מתי: בכל שבת. סיורים בשעה 10:00, 12:30.
המחזות בשעה 10:30, 11:30, 12:30, 13:30.

סדנת יצירה בשעות 10:00–15:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

 

חוויה רב-חושית: מתחם "נא לגעת" ו"שביל רגליים יחפות" בחי-בר כרמל

צפייה בבעלי חיים בטבע היא תמיד חוויה מפתיעה ומרגשת, ואנו משלימים לכם אותה בעוד התנסות: "שביל רגליים יחפות" וחדרי "נא לגעת" במתחם חדש שבו תוכלו למשש קרן של יחמור, לגעת בזהירות בקוצי דורבן, לגלות עקבות של בעלי חיים ולצעוד בשיווי משקל על קורת עץ.

בשמורת טבע חי בר כרמל נעשות פעולות אישוש והשבה לטבע של בעלי חיים בסכנת הכחדה או שנכחדו מהאזור. בשמורה חיים יונקים ועופות, דו־חיים וזוחלים, וזו ההזדמנות שלכם להכיר מקרוב את תושביה: היחמור הפרסי, אייל הכרמל, נשרים, עיטם לבן זנב וגם צבאים ואיילים.

היכן: שמורת טבע חי בר כרמל

מתי:  ימי שישי ושבת, בשעות פעילות האתר.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון.

צילום לי כהן

יפה כמו בתמונות

תערוכת צילומי טבע נוף ומורשת מתל אשקלון

הגן הלאומי הראשון שהוכרז בישראל הוא גן לאומי תל אשקלון. המקום זכה להכרזה הודות לשרידי העבר הרבים שבו ומרחבי הטבע. לאורך השנים, תיעדו עובדי הגן הלאומי את נופי הטבע והמורשת שבתחומי הגן והמראות שנלכדו בעדשת המצלמה מובאים לכם בתערוכה חגיגית תחת כיפת השמיים. אתם מוזמנים להגיע, לבקר בתערוכה, ולשמוע את מתנדבי הגן שישמחו להמליץ לכם על מסלול טיול מתאים וגם לגלות לכם היכן צולמו חלק מהתמונות היפות ולשלוח אתכם לצלם בעצמכם את פינות החמד שבגן. נוסף על כך, אתם מוזמנים להצטרף לסיורים מודרכים שיצאו בסמוך לתערוכה בשעות 10:00, 11:00, 12:00, 13:00. הסיורים יתקיימו לאורך השביל המונגש החדש שבגן, יחלו בתערוכה, יחלפו בשער הכנעני, ימשיכו דרך שביל המצוק עם התצפיות המרהיבות אל הים ויסתיימו באזור בארות המים המיוחדות של אשקלון. הסיור והתערוכה נגישים ומותאמים לכיסאות גלגלים.

היכן: גן לאומי תל אשקלון

מתי: בימי שבת 5/3 ,12/3 ,19/3 בשעות 11:00–15:00. סיורים מודרכים בשעות 10:00, 11:00, 12:00, 13:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.

 

נמל עתיק וחיים נפגשים בחוף פלמחים

פעילות לכל המשפחה בעקבות הטבע והמורשת בגן לאומי חוף פלמחים

חשבתם שגן לאומי חוף פלמחים הוא רק חוף רחצה? בואו לגלות עד כמה טעיתם! ביום פעילות לכל המשפחה תוכלו להשתתף בשלל פעילויות הכוללות הדרכות, שחקנים, ומשחקי התנסות וחוויה שיספרו את סיפור החיים בחולות ובים ובעיקר את סיפורו המיוחד של תל יבנה ים והממצאים המיוחדים שנמצאו בו. תוכלו ליהנות גם מהעפת עפיפונים משותפת (אפשר לרכוש במקום או להביא מהבית).

היכן: גן לאומי חוף פלמחים

מתי: בשבת 5/3 בשעות 10:00–15:00

ללא תשלום נוסף על דמי החניה. 50% הנחה למנויי מטמון.

 

 

צעדת ראשוני ים המלח
רשות הטבע והגנים ומועצה אזורית מגילות מזמינים אתכם לחוויה עצמאית לכל המשפחה בעקבות ראשוני ים המלח, במקום הנמוך בעולם. לכל אוהבי הטבע והספורט העממי שרוצים לחוות את יפי האזור וליהנות מנופי בראשית בלי להצטופף הכנו ערכת סיור למגוון מסלולים, ובה חידות והפעלות למסלול ועוד הפתעות שינעימו עליכם את הדרך. אז למה אתם מחכים? בואו לצעוד איתנו בעקבות ראשוני המתיישבים בצפון ים המלח ולהכיר מקרוב את מוקדי העניין באזור זה: שמורות טבע, מסלולי טיול, אתרי מורשת, חופים קסומים, סדנאות ופעילויות ייחודיות אחרות.
לתשומת ליבכם: הסיורים בתשלום ובהרשמה מראש. מספר המשתתפים מוגבל.
אלה שלושת מסלולי הטיולים (ניתן לשלב ביניהם):
מסלול ארץ המנזרים:
 מסלול מיוחד. הליכה מאתר הטבילה (קאסר אל יהוד) למנזרים המרשימים שנבנו על גדות הירדן. בתקופת המרדפים (1968) הם נסגרו למבקרים ומאז לא נפתחו. אורך המסלול 4 ק"מ. לא תתאפשר כניסה למנזרים.
מסלול ארץ המנזרים ובית הערבה ההיסטורי:
 הליכה דרך אתרי המנזרים הסגורים בדרום הירדן וגשר עבדאללה, וביקור בקבר האחים בקיבוץ בית הערבה ההיסטורי. מותאם לאוהבי לכת. אורך המסלול 6.5 ק"מ. לא תתאפשר כניסה למנזרים.
מסלול שפך הירדן: 
הליכה אל אפיק הירדן, המתחתר בין משקעי הימה הקדומה שכיסתה את המרחב ויוצר קניון מרשים ונסתר, שגווע בתוך ים המלח. המסלול עובר קרוב לבריכות האידוי הישנות של האשלג והירדן הזורם. מותאם לאוהבי לכת. אורך המסלול 7.5 ק"מ.
ציוד נדרש: נעליים נוחות, כובע, 3 ליטר מים לאדם. 
היכן:
 צפון ים המלח
מתי: 
יום חמישי עד שבת 5.3–3 בשעות 8:00–15:00 (כניסה אחרונה למסלולים בשעה 11:00).
פרטים והרשמה ותשלום באתר מועצה אזורית מגילות  
www.dead-sea.org.il

 שוק ליד המים צילום אורן עמית

שוק ליד המים - דרום אדום
גן לאומי הבשור מהווה מרכז פסטיבל הפריחה "דרום אדום" בנגב המערבי בחודש פברואר. מרבדי כלניות צפויים למלא את הבתרונות הנרחבים של הפארק – וכן פעילויות רבות להנאת קהל המבקרים.

מדי שבת בפברואר יתקיים "שוק ליד המים", שוק ססגוני ובו דוכני אמנות, יצירה ומזון לכל המשפחה. בתכנית - בית קפה פתוח ומשאיות אוכל, לצד מיטב התוצרת החקלאית, בשלני בירה מקומיים ואמנים מהסביבה.

לצד השוק נקיים את "קרקס ליד המים" עם צוות "קבורקה" - אורי ונעה וייס: מופע קרקס זוגי מצחיק ומרגש בשיתוף מתנדבים מהקהל הכולל בתוכו אלמנטים של אקרובטיקה, ג'אגלינג וטרפז זוגי נייד היחיד מסוגו בעולם.
המופע זכה פעמיים (!) באליפות העולם לתיאטרון רחוב. המופע יתקיים מדי שבת בשעות: 12:00, 14:00, ובשעות: 11:00, 13:00 יתקיימו סדנאות קרקס לכל המשפחה
.

עוד בפארק, הפנינג "קסם המדבר" – מתחם בדואי קסום, צבעוני, רחב ידיים באוויר הפתוח. במקום יהיה אוהל אירוח אותנטי כמיטב המסורת הבדואית שמגיש תה חם ומתוק וקפה מר כמיטב המסורת הבדואית, סדנאות אומנות, יצירה ותכשיטנות, טקס קפה, סדנאת תה צמחים וצמחי מרפא, מפגשים עם תיירנים ונשים מעוררות השראה, וכן סיורי גששות בטבע על ידי מורה דרך מוסמך. כל פעילויות "קסם המדבר" ללא תשלום.

אהלן וסהלן.

בנוסף, יפעילו מתנדבי עמותת "דיסקגולף ישראל" מתחם התנסות בספורט החם של אירופה, שבו יש לקלוע צלחות מעופפות לסלים מיוחדים הפזורים ברחבי הפארק.

היכן: פארק אשכול, באזור המעיינות

מתי: שבת 5.3, בשעות 10:00–16:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה