טיול בכדור פורח בדרום

$(function(){setImageBanner('57dcb084-48e0-442e-80cd-32ebd44709ff','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38222,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מתי ראיתם בחייכם כדור פורח באוויר וחשבתם שיום יבואו ותוכלו לחוות חוויה שכזו ?
יצא לי לשבת בחצר ביתי הרבה פעמים וכשהרמתי את ראשי ראיתי מעליי כדור פורח מרחף, וכל מה שעלה לי בראש זו המחשבה שזה חלום שחייב להגשים לראות את השדות הירוקים ממעוף הציפור .

זוכרים את הסדרה המפורסמת בשנות ה-90 – "מסביב לעולם בשמונים יום" של השחקן המפורסם פירנס ברוסנן (הידוע גם כשחקן הראשי של ג'יימס בונד), זו הייתה סדרה שמאוד אהבתי, בה פירס טייל מסביב לעולם והגיע לכל יעד שרק רצה וכל זה באמצעות כדור פורח.

בתור חובבת טיולים עוד בצעירותי (נולדתי למשפחה של מטיילים) הוקסמתי מהסדרה, ומאז התגנב לליבי חלום להקיף את העולם בכדור פורח. היום, החלטתי להגשים את החלום אמנם לא בדיוק להקיף את העולם, אבל גם טיסה בכדור פורח מעל הנוף הקסום של ביתי בין יישובי הדרום, בהחלט סיפקה את החוויה.

לחוויה הזו הצטרפו אליי חמי וגיסתי שמסתבר שזה חלום משותף גם להם.

התעוררנו לפני הזריחה, התארגנו ויצאנו אל קיבוץ רוחמה הסמוך לשמורת ביתרונות רוחמה  כשבתקופה זו של העונה היא הכי מומלצת לטיולים.

בדרך הלב החל לפעום בחוזקה מהמחשבה שעוד מעט אני עומדת להתנתק מהקרקע, מהאדמה שאני כל כך מחוברת אליה , עוד במיוחד בתקופה זו של הקורונה רגע אחרי הסגר נמל התעופה סגור, מי חשב שאוכל להתעופף לי כך בין שמים לארץ, אך זה קרה  ועוד בעונה הכי יפה באזורינו, כשכל הכלניות פורחות השדות ירוקים והנוף עוצר נשימה .

כדור פורח צילום אלדה נתנאל

כשהגענו למיקום ההמראה הוזמנו לצפות בתהליך הניפוח של הבלון , מלאכת ניפוח הבלון,  מסקרן ומעניין ושווה להגיע בזמן ולצפות במה שהולך לשאת אותך בעוד רגע באוויר, ביננו מתי יצא לנו לראות תהליך שכזה.

מתברר שההשכמה המוקדמת לפני עלות השחר נועדה לא רק כדי להמריא בדיוק בזריחה בגלל האוויר הקריר של שעת הבוקר אשר מתאים ביותר לצורך הפרחת הכדור באוויר. לאחר שהכדור נופח במלואו הגיע תורנו לטפס לתוך סל הקש  המכיל 18 איש (מי היה מאמין) אך החלק היפה שהסל מחולק לתאים כך שזה גם תואם את התו הסגול ובכפוף להנחיות .

החבלים נותקו ובתוך שניות אחדות התנתקנו מהקרקע והתחלנו "לשוט" באוויר החופשי.

לאחר כמה רגעי ההסתגלות הראשונים בכל זאת הרגליים קצת רעדו וההינו ציריכם להרגיש שהכל יציב גם כשהקרקע נשמטה מרגלינו. התפנינו להביט סביבה היופי של בתרונות רוחמה  שנפרס למרגלותינו , הגבעות העגלגלות  מרבדי כלניות מרהיבים – שגם אם תחליטו לא לעוף בכדור פורח ממליצה לכם להגיע לאזור בתקופה הזו במיוחד.

לא יכלתי להפסיק לצלם, אני חובבת צילום מושבעת , אבל איזה הזדמנות כבר יש לי להיות בכזה גובה ולצלם? בכל רגע נתגלתה עוד זווית צילום לעוד תמונה יפה מקודמתה. הכדור נע בשקט ובשלווה, נסחף עם הרוח אפשר היה להרגיש כמו ציפור מרחפת באוויר.  הטיסה ערכה כשעה ורבע

הנוף מלמעלה -כדור פורח צילום אלדה נתנאל

כדור פורח צילום יוסי נתנאל

מעל נופי הקסומים של בתרונות רוחמה והמושבים הקסומים של הדרום השמיים היו בהירים והיה ניתן לחזות בנוף הדרומי לזהות את הערים כשברקע ראינו את אשקלון, שדרות נתיבות אופקים ואפילו את באר שבע . אחרי תרגול בשמיים נחתנו בשטח פתוח סמוך לשדה חיטה, הנחיתה היתה רכה ומוצלחת ולקחנו גם חלק במלאכת הקיפול של הבלון וקינחנו בהרמת כוסית שמפניה. מומלץ בחום.