טרנד הליקוט הגיע לדרום

$(function(){setImageBanner('3c780abb-0fef-4fa9-ad64-71c5dd3b3f58','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38222,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביישובי המועצה האזורית בני שמעון החלו לצאת לטיולי ליקוט קהילתיים ומיוחדים

צילום: מועצה אזורית בני שמעון

ביישובים בית קמה, שובל, מושבי יחדיו, דביר ולהב, בחרו בסיור ליקוט כפעילות מקרבת סביבה וקהילה. שירלי חכם יפרח, רכזת איכות הסביבה במועצה האזורית בני שמעון מספרת: "זכינו השנה לחורף רטוב והזדמנות נפלאה לצאת לטבע הקרוב, ולהכיר אותו מחדש. יצאנו מארבעת הקירות, השארנו את הרכב בחנייה, והלכנו ברגל מתוך היישוב להיכרות וזמן קהילה בטבע הקרוב". 

הרעיון מאחורי סיורי הליקוט הוא לקרב את הטבע גם למי שקצת התרחק ממנו, למי שהתגעגע לריחות ולמראה הירוק וגם למי שהתעניין בפעילות קצת שונה עם הילדים. מתן גולן, המדריך, הסביר על צמחי המאכל שנמצאים סמוך לגדר היישוב, ויחד בושלו ארוחות מקומיות. את סיורי הליקוט מארגנת שירלי חכם יפרח, רכזת איכות הסביבה במועצה.

חברי הקבוצה זכו לראות שהטבע אינו מלוכלך, אלא רחוץ ונקי ונהדר ומקיים. הם למדו מחדש שאנחנו, בני האדם, חלק ממארג שלם, והאוכל שלנו מגיע מהאדמה. כן, זו עם הבוץ, והחרקים, וכל מה שצומח, והרטיבות והאוויר הקר. אולי מהמקום של חוויה מהנה תתחזק גם תחושת האחריות והרצון לשמור על הטבע הקרוב.

לסיור ליקוט במושבי יחדיו יצאו כעשר משפחות, כ-40 תושבים. המשתתפים, בכל הגילאים, מ-3 ןעד 93, גילו עניין רב. בהליכה רגלית קלילה למדו המשתתפים להכיר את הצמחייה והסביבה שבה אנחנו חיים וסיימו בארוחה טעימה-טעימה שרקחו יחדיו מכל מה שאספו בדרך. גם בקיבוץ להב יצאו לסיור ליקוט בשבת האחרונה באזור הקיבוץ בהדרכתו של מתן גולן מהמרכז לקיימות בבאר שבע.

המדריך מתן גולן: "מדובר על קהילה מקסימה שבחרה לצאת יחד לליקוט וחיבור עם הטבע סביב הבית, ביום עם ממטרים פזורים לריענון הנשמה והעלים, שפע ענק של צמחייה פטריות וחיוכים, מלא אוכל טוב וכיף של ביחד". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה