יוצאים לנפנף בטבע -פארקים ומקומות לעשות על האש ביום העצמאות באזור הדרום

$(function(){setImageBanner('9eba86a3-64a7-4532-aef8-2967c969c993','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38222,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יום העצמאות הוא גם יום המנגל הלאומי של ישראל. משעות הבוקר המוקדמות המשפחות מתמקמות בפינות מוצלות ומקומות ייעודיים ברחבי הפארקים בישראל ומתחילות במלאכת הנפנוף. קבלו את המקומות המומלצים לבילוי עם מנגל ביום העצמאות באזור הדרום .

איפה אפשר לעשות על האש ביום העצמאות?  

אם אין לכם חצר פרטית עם גריל גז, זה בוודאי לא אומר שלא תוכלו להנות מצליית בשרים ובילוי משפחתי ביום העצמאות. אז מה עושים? נוסעים בשעה מוקדמת לתפוס מקום באחד הפארקים של קק"ל, בהם כמובן מותר לעשות על האש.

הכנו לכם רשימת מקומות מסודרים ומולצים : 

מתחם המנגלים בפארק עד הלום

שולחנות, כסאות, מקום למנגלים וכמובן עצים הנותנים צל. בהמשך תוכלו לראות כמה שלטים, המספרים את סיפור “דרך הים” (Via Maris), שחיברה בימים עברו את מצרים, סוריה, אנטוליה ומסופוטמיה, דרך ארץ ישראל.

אל פארק עד הלום באשדוד תוכלו להגיע גם ברכב פרטי וגם ברכבת. המגיעים ברכב פרטי צריכים להגיע למחלף עד הלום, הנמצא בכניסה הדרומית לאשדוד. לשם כך עליכם לנסוע בכביש 4, אחרי צומת יבנה לפנות ימינה במחלף עד הלום לכיוון אשדוד ולהמשיך לנסוע עד הרמזור הראשון. שם לפנות ימינה לרחוב משה סנה ולאחר כ-350 מטר לפנות ימינה לפארק.

צילום: עופר אשטוקר - אשדוד נט

יער חרובית

במערב שפלת יהודה, לא רחוק מקיבוץ כפר מנחם והמושבים גפן ותירוש, נטעו קק”ל את יער חרובית על שטח של כ-8,000 דונם. שבילי טיול ואופניים, מתקני משחק ומצפור מצטרפים אל החניונים השונים ביער, בהם גם פארק הלוחם, המציע לאנשים עם מוגבלויות נגישות לטיול, פיקניק ומשחק

גן לאומי הבשור – פארק אשכול

בנגב המערבי, על גדת נחל הבשור, שוכן לו גן לאומי הבשור – פארק אשכול ובו מדשאות, פינות חמד והמון עצים, 

 תשמחו לדעת שבפארק גם מעיין שופע ובריכות שכשוך לילדים, שיעסיקו אותם בזמן שאתם מכינים את האוכל וכמובן יהוו עבור המנפנפים פינוק לאחרי האוכל. רק אל תשכחו להזמין מראש מקום באתר רשות הטבע והגנים » 

נגישות: בלב הגן - חניה, שירותים, פינות פיקניק מוצללות וברזיות, גישה לבריכות השכשוך, שבילי בטון ועץ, מאחזי יד במדרגות, מתקני משחקים לפעוטות ומרכז שירות למטייל.

מנו גרישפן- תל אשקלון

גן לאומי אשקלון

בין עתיקות תל אשקלון החושפות עיר מהתקופה הכנענית התיכונה לחוף הים, הצומח ובעלי החיים המאפיינים את חולות מישור החוף, מתפרס גן לאומי אשקלון רחב הידיים. הלוקיישן של חורשת הפיקניק שבפארק המשקיפה לים מושלם לבילוי ביום העצמאות ומציעה נוף לא שיגרתי.

חניה, חורשת פיקניק צמודה לחניה עם תצפית לים, שביל בטון מהחניה עד לחוף הים, מאחזי יד במדרגות ומרפסת תצפית לים. בלב הגן: חניה, מרכז שירות למטייל, שירותים, שבילי בטון ואספלט, שולחנות פיקניק וברזיות ושבילי עץ ותצפית על חלק מהבארות העתיקות.

יער יתיר צילום קק"ל

יער יתיר

מי היה מאמין שהעצים הראשונים, שקק”ל נטעו ב-1964 ביער יתיר היו הבסיס ליער הגדול ביותר בישראל, המשתרע על שטח של 30,000 דונם. את השם שלו קיבל הודות לשרידי עיר הלוויים, שנמצאת בשטחו. מלבד למעלה מארבעה מיליון עצים מסוגים שונים ביער, תמצאו כאן שבילי טיול, דרכי נוף, מצפורים, שביל מתקנים חקלאיים, אתרים ארכיאולוגיים ולא מעט חניוני פיקניק, המותאמים גם למוגבלים בתנועה.

יער סנסנה 

את יער סנסנה נטעה קק”ל בשנות השישים-שבעים, בין יער להב במערב ובין יער יתיר ומיתר במזרח, על גבעות בגובה 500 מ’ מעל פני הים. את השם שלו קיבל היער מהעיר המקראית סנסנה, שנמצאת דרומית ליער. את האזור מאפיינים סלעי גיר וצמחיית בתה של אזור הספר הים תיכוני, שיש לה חשיבות אקולוגית מיוחדת. בין הצמחים ניתן לראות סירה קוצנית, לשון פר סמורה, שלהבית קצרת שיניים, מרווה ריחנית, שיכרון מרושת ואלקנה סמורה.

בשולי היער ניתן לראות את קיבוץ כרמים, מיתר ואת יער יתיר ובראש היער נמצאת פינת ישיבה שבנו תושבי היישוב. רוצים לעשות כאן פיקניק? אין כאן חניון מסודר, אבל לרשותכם מרבדי דשא בהם ניתן להתמקם ולנפנף בכיף.

יער שרשרת - צילום אלדה נתנאל

פארק שרשרת נחל גרר 

-בפארק שרשרת נחל גרר נמצאים נביעת נחל גרר, שרידי קבר השייח נבי הורירה, טרסות, פריחה עונתית, עצי זית, אשלים חרובים ועוד.
בפארק מספר רב של חניונים מונגשים, ברזיות מים, שולחנות קק"ל, מתקן משחקים לילדים ושירותים ניידים.
הגעה מכביש 25, מכיוון נתיבות לגילת, כניסה מימין, כשלושה קילומטרים מדרום לשיבולים. ב-WAZE: פארק נחל גרר.



יער קהילתי שוקדה 

 ביער קהילתי שוקדה מגוון אתרים, בהם באר אנטיליה ומעבר ערוץ נחל בוהו. עוד ביער פריחה בעונה ומסלול אופניים בדרגת קושי גבוהה לרכיבה מקצועית, מסומן באדום. מתקני היער כוללים אמפי לישיבה, חניון, ברזייה, ועמדות מנגל.
ניתן לחנות ביער בשני מוקדים: חניון הבאר – נוסעים מצומת אורים לכיוון בארי, מימין לדרך, ליד השלט "חוות נירעם", פונים ימינה, נוסעים בדרך החקלאית כקילומטר, עד שביל הגישה לחניון. חניון הכלניות – בכביש 25 פונים בצומת זמרת דרומה, נוסעים בכביש הגישה ליישוב שוקדה, כביש מספר 2422, לאחר כארבעה קילומטרים וחצי פונים ימינה לדרך הנופית בשוקדה. החניון גדול מאוד. ב-WAZE: יער שוקדה.



אנדרטת חץ שחור

 האנדרטה המרשימה משקיפה על אזור ג'בליה ועזה ומחזירה אותנו אל מורשת הקרב של הצנחנים ואל ימי פעולות התגמול של שנות החמישים. האנדרטה כוללת עמודי אבן הנושאים תיאורים של פעולות התגמול של הצנחנים ותרשימי קרבות של החיל. אנדרטה נוספת מנציחה את הנופלים.
סמוך לאנדרטה נמצא חניון ע"ש אהרל'ה צוקרמן ובו שולחנות פיקניק, מים, עמדת מנגל ושירותים קבועים.
הגעה בנסיעה בכביש מס' 232 לכיוון מפלסים, לאחר כשלושה קילומטרים יש פנייה לאנדרטה מימין לדרך. ב-WAZE: אנדרטת חץ שחור.
בשל הקרבה לעזה יש להישמע להוראות כוחות הביטחון.

דרך הפסלים בחצרים- קרדיט יעל אילן ארכיון צילומים קק"ל

דרך הפסלים ביער חצרים


דרך הפסלים ביער חצרים, ליד באר שבע, שאורכה כשני קילומטרים, משלבת נסיעה או הליכה בין פסלים אמנותיים המתייחסים לסביבה ולמרחב, חניונים מוצלים, ברזי מים, עמדות מנגל ואתרים נוספים כמו באר אבו יחיא, גבעת הרדאר ומאגורת חצרים.
הגעה מבאר שבע בנסיעה מערבה לכיוון קיבוץ חצרים, כחצי קילומטר לפני הקיבוץ יש פנייה שמאלה לכניסה לדרך הפסלים. ב-WAZE: דרך הפסלים.



חניון רעים ביער בארי 

החניון שעל גדת נחל גרר כולל גישה למספר אתרים, בהם באר אנטיליה, מצוקי לס, דרך מתקני המים, טחנת הקמח מימי המנדט הבריטי, חורבת מדור, נאח'ביר ועוד. בחניון שולחנות פיקניק, ברזי מים ועמדות מנגל. החניון מונגש במלואו, כולל מסלול מעגלי קצר מונגש.
הגעה בכביש סעד-רעים, כביש מס' 232, כארבעה קילומטרים מדרום לקיבוץ בארי יש פנייה ימינה לחניון רעים. ב-WAZE: חניון רעים.

חניוני יער יד מרדכי 

"דרך השיזף" - בצל עצי שקמה עתיקים, איקליפטוסים, עצי אלה ושיזף, נפקוד את "דרך השיזף" העוברת ביער יד מרדכי במישור החוף הדרומי. דרך העפר מובילה אותנו לאורך שדרת עצי שיזף ושקמה אל חניון ע"ש נביה מרעי ובהמשך אל חניון ע"ש יורם ואנונו. בחניונים שילוט בוטני המספר על עצי השקמה, הזית, השיזף והתמר.  במקום שולחנות ומתקנים למנגל, ברזיות מים. כיצד מגיעים: פונים מערבה מכביש 4  אל כרמיה וזיקים. כמה מאות מטרים על הכביש הפנימי יש שילוט הכוונה מימין בצבע ירוק אל "דרך השיזף". חניון שלישי בדרך השיזף הוא חניון הזיתים, הסמוך לעלייה לכביש 4. החניון משופע בשולחנות פיקניק וממוקם בלב מטע עצי זית. היציאה חזרה אל כביש 4 בקצה הדרך. 
בחלק המזרחי של יער יד מרדכי, ממזרח לצומת, נמצא חניון גרוסמן, עם שולחנות פיקניק וברז מים.

חניון איבים ביער ארז - חניון עם שולחנות פיקניק וברזי מים. מתאים לאנשים עם מוגבלויות.

חניונים ביער המלאכים-שחריה

 היער זרוע חניונים בגדלים שונים, עם שולחנות פיקניק וברזיות מים. מתאימים לאנשים עם מוגבלויות. בחניון המרכזי שביער יש שירותים רטובים. מהחניונים ניתן לצאת למסלולים מסומנים החושפים למבקרים אתרי תרבות חומרית והגות ששימשו את אבותינו שחיו באזור.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה