צעידה בצל המלחמה: 1,500 איש צעדו לזכרו של אופיר ליבשטיין בפסטיבל "דרום אדום" מצומצם

$(function(){setImageBanner('ebfc01da-5f21-4c67-bdd5-7df0aa72536e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38222,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כ-1,500 איש השתתפו בשישי האחרון בצעדת הכלניות המסורתית של קק"ל שהתקיימה בצפון הנגב, באזור רוחמה וביתרונותיה. הצעדה השנה הוקדשה לזכרו של אופיר ליבשטיין, מי ששימש כראש מועצת שער-הנגב ונרצח במהלך הטבח ב-7 באוקטובר. ליבשטיין, תושב כפר עזה, היה בין היזמים של פסטיבל "דרום-אדום", שהצעדה באופן מסורתי הייתה אחד מאירועי הדגל שלו.

פסטיבל "דרום אדום" מתקיים כל שנה מאז 2007 בעונת פריחת הכלניות. משתתפים בו עשרות אלפי מטיילים שנהנים ובו זמנית תורמים רבות לעסקים המקומיים. השנה, בצל האבל הלאומי והמלחמה, הוחלט לקיים את הפסטיבל במתכונת מצומצמת.

אופיר ליבשטיין

הפעם, הצעדה הייתה למוזמנים בלבד, כשקהילת תושבי מועצת שער-הנגב הגיעו אל הצעדה באוטובוסים מהמלונות אליהם פונו. הצטרפו אליהם, יו״ר קק״ל ונציגי קק"ל, ראשי המועצות האזוריות החברות בעמותת התיירות שקמה-בשור, וכמובן בני משפחתו של אופיר ליבשטיין ז"ל.

"הצעדה היום היא דרך להביע הערכה והוקרת תודה לאופיר ליבשטיין, שהיה איש חזון ואיש עשייה", אמרה יפעת עובדיה לוסקי, יו"ר קק"ל. "אנחנו מקווים שבשנה הבאה נוכל לקיים את פסטיבל 'דרום אדום' במתכונת מלאה, לזכרו של אופיר ולמען תושבי הדרום".

יחד עם הצועדים באזור רוחמה, צעדו עוד אלפי אנשים מהארץ והעולם, בעזרת אפליקציה ייעודית שפותחה במיוחד ע"י חברת מייקרוסופט, שסופרת את צעדי כל משתמשי האפליקציה במשותף. עד כה נספרו מעל מיליון ורבע צעדים, לא רק בישראל, גם במדינות נוספות בעולם. המדינות המובילות בצעדים הן גרמניה, ארצות הברית, אוסטרליה ויוון. הצעדים ימשיכו להיספר לאורך סוף השבוע, עד ליום ראשון הקרוב.

אירוע מרגש במיוחד התרחש בטקס הסיום של הצעדה, כשלצד הנאומים, עלתה להופיע המקהלה של מרכז הקליטה איבים בשיר "לו יהי". אופיר היה לחברי המקהלה דמות משמעותית ואהובה וכששמעו על מותו, החליטו להסב את שמה ממקהלת ילדי איבים, למקהלת "לב אופיר איבים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה