קפיצה קטנה לנצרת- עיר קסומה לטיולים

$(function(){setImageBanner('a0e9b256-6387-4d8e-a96d-6658c58ab213','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,38222,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בצל הקורונה החלטנו לצאת לבקר בפינות קסומות ברחבי ישראל והפעם בפינתנו נצרת -טיול משפחות, חברים, זוגות וכל מי שמתחשק לו להרגיש בחו"ל אבל בארץ .

שנים שלא בקרתי בנצרת .. ולכן החלטנו לצאת ולבדוק מה מסתתר בסמטאות העיר העתיקה, העיר שבה תמצאו היסטוריה קולינריה, שווקים כנסיות והמון הפתעות.. 

הטיול שלנו מתחיל בהגעה לנצרת  מכביש 6 צפון, כשנכנסים לעיר מומלץ לשים בוויז 

את רחוב פאולוס השישי, נצרת,  שם תמצאו חניונים עירוניים רבים אשר נמצאים לאורך הרחוב באזור הכיכר ובתשלום. 

את השיטוט בנצרת תתחילו בעלייה ברחוב אל בישארה. בדרככם אל כנסיית הבשורה הקתולית.

תעלו רגלית ברחוב אל-בישארה. מיד בצד שמאל אפשר להציץ אל חאן אל-באשא העותמאני, שכיום משמש כחניון. בתוך קמרון הכניסה מימין, ציור של נצרת משנת 1939

עוד למעלה ברחוב אל-בישארה, ומשמאל תמצאו בית הארחה לצליינים, קאזה נובה.

כנסיית הבשורה - צילום אלדה נתנאל

כנסיית הבשורה הקתולית מיוסדת על מערת ביתה של מרים, שם קיבלה את בשורת הריונה. הכנסייה מיוסדת על כנסיות ביזנטית וצלבנית קדומות. המבנה הנוכחי תוכנן על ידי ג'ובאני מוצ'יו, שנחנך ב- 1969. חזית הכנסייה והדלתות הכבדות מעוטרים בשלל סימבולים נוצריים. על גג הכנסייה מגדל פעמונים.חצר הכנסייה הגדולה מרשימה ביופיה . 

כנסיית הבשורה הקתולית שעות פתיחה: ימי שני – שבת 8:00-17:00. 

השוק של נצרת:  ביציאה מהכניסה מיד תכנסו לסמטאות השוק

צעדו אל עבר רחוב 6120, לכיוון המסגד הלבן. תוכלו לשוטט בין רחובות השוק, ולקנות מוצרי מזון, פירות וירקות ומזכרות קטנות ואף לשבת בבתי קפה קטנים בין הסמטאות ולאכול כנאפה מתוק וטעים. 

בדרככם אל השוק תראו חצר פנימית קסומה ויפה של מנזר האחיות נצרת, עם כנסייה קטנה ולא פעילה.

ברחוב 6116, במעלה המדרגות תמצאו את כנסיית מנזה כריסטי הנצרתית. בחוץ היה מעיין פעיל לטובת העוברים ושבים.

שוק נצרת - צילום אלדה נתנאל

אם תתנו לעצמכם  ללכת לאיבוד בין הסמטאות תיתקלו בעוד בתי קפה קטנים ודלתות מסקרנות המובילות למקומות מפתיעים כמו בתי קפה מיוחדים גלריות מקומיות.. 

כדאי להגיע לשוק ולסמטאות עד שעה 14:00 משום שלאחר מכן מרבית העסקים שכן פועלים נסגרים ואז גם הדלתות הפתוחות – ננעלות. 
 שוק נצרת -צילום אלדה נתנאל
ביציאה מהשוק תגיעו לשדרת מסעדות שמגישות אוכל ערבי מסורתי שהתפתח באזור במשך מאות שנים, ולצדן מסעדות מודרניות וחדשניות . מומלץ לסייר באזור  מכיוון שמעבר לממסעדות מסתתרות חנויות מתוקים של כנאפה ובקלאוות מסורתיות וטעימות . 
-
כשפגשנו את דוכן טחינת הקפה בשוק שוחחנו עם המקומיים וסיפרנו שמפתיע שאין הרבה תיירים במקום כה מיוחד, הוא סיפר שהעיר העתיקה של נצרת ידעה ימים שוקקים יותר, אך כעת בתקופה הקורונה אין תיירות נכנסת ומי שנותר הם רק תושבי ישראל שדיי ממעטים לצאת לטייל.
נצרת - צילום אלדה נתנאל
 
לעת ערב קיבלנו המלצה על מסעדת ביסטרו "תשירין" במתחם ביג  בנצרת עילית, המסעדה ממוקמת על גבעה שצופה על נופיה האותנטיים של נצרת העתיקה ומהווה שילוב של ישן וחדש
האוכל מודרני ועדכני בשילוב עם אוכל ערבי ומסורתי מומלץ!
נצרת - צילום אלדה נתנאל
חופשה מהנה !
להמלצות לטיולים כנסו כאן 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה