אביב ברעם נלחם בגבורה בקיבוץ כפר עזה נהרג בעת התקלות עם מחבלים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c9887371-d07f-4472-a5d4-9bc207c1d64b','/dyncontent/2024/5/13/04664638-cd72-45fa-b246-8d06d899fed0.jpg',17880,'מכללה למנהל אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c9887371-d07f-4472-a5d4-9bc207c1d64b','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c9887371-d07f-4472-a5d4-9bc207c1d64b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אביב ברעם, בן 33 היה מפיק טכני שעבד עם עברי לידר וחנן בן ארי, ברעם הצטרף ללחימה לצד כיתת הכוננות בכפר עזה ביום שבת , ונחשב נעדר למספר ימים עד שגופתו נמצאה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הוא הובא ביום ראשון למנוחות בבית העלמין בשריגים. חנן בן ארי שעימו עבד ברעם, עלה לחלוק כבוד אחרון ושר לזכרו את השיר "יש כאן יותר מזה". עברי לידר, שעימו עבד ברעם למעלה מעשור נפרד בדמעות: "אני באמת מרגיש שזכינו להכיר את אביב ולחיות איתו, זכינו שהיה לנו אותו, זכינו לאהוב אותו ולהרגיש את האהבה שלנו שהוא כל כך ידע להציע".

בשבת בבוקר, כשאביב קיבל את ההודעה על חדירת מחבלים, ארגנו יחד מהר את כל הציוד, הבאתי לאביב את הקסדה, סגרנו יחד את השכפ"ץ, הוא נעל נעליים ונבהל ששכח לשים חגורה. הוא נישק את כולנו ואמר שהוא אוהב אותנו, כשהילד שאל לאן אבא הולך אמרנו לו שיש אנשים לא טובים בקיבוץ ושאבא הולך להילחם בהם ועוד רגע הוא חוזר", ספדה לו אשתו בדמעות. 

אביב ברעם ז"ל

-

‏הלוויה בבוקר. זהו אביב ברעם, חבר כפר עזה, זכרונו לברכה, אני מבקש לכבד את זכרו בדברים מההלוויה. אביב הובא לקבורה הבוקר. כמות האנשים הייתה בלתי נתפשת. אביא בבקשה חלק מדברי המספידים (לא, זה לא פוליטי זה מה שנאמר, הכל כוון ל״אחרי המלחמה״ לדעתי, ואני מסכים עם כל מילה, ולשכול מותר. כך בדיוק יעשה דקה אחרי המלחמה). חלי האישה ואם ילדיו, דיברה בצורה מרגשת מאין כמותה, על כמה מופלא הוא היה בכל מעשיו, איזה אב, בן וחבר קהילה מושלם הוא היה (כך גם כולנו זוכרים אותו). תיארה את גבורתו בקרב וכמה נפשות הציל, תקצר ידי מלתאר את כל ההספד יוצא הדופן שלה. את דבריה סיימה ב״יהיה זכרך מהפכה״.
עופר האבא סיפר על איזה בן נפלא הוא היה, על היותו עוגן במשפחה, על איזה אב מושלם הוא היה, ועל הסיפורים עליו ששמע מחבריו, גם כאן תקצר היריעה. לי אין ספק שאביב היה מטובי בניה של כפר עזה. האב סיפר גם על אהבתו הגדולה ל״הפועל ירושלים״ כדורסל ועל כמה הוא יחסר לו בכסא לידו בארנה ‎@JerusalemBasket , על תכונותיו יוצאות הדופן ועוד, וסיים בשני משפטים מצמררים:
הוא פנה לכל הקהל ואמר (הציטוט מזכרוני) ״אתם, כל אחד ואחד מכם, בעצם נוכחותכם כאן, מצהירים על התחייבות שכל מי שאחראי למחדל הנורא הזה יעוף מתפקידו, זה חוב לאביבי שאתם חייבים לשלמו״. והוא סיים כשהוא מצטט את עדי גורדון מהפועל ירושלים ״יש לנו אהבה והיא תנצח״. החברים יונתן שכנו הנחוש וחבר מתנחל מהצבא, סיפרו על חבר ללא רבב, כך גם חבריו לצוות הבמה. עברי לידר וחנן בן ארי שרו ״יש כאן יותר מזה ״אדם יסודו מעפר וסופו בעפר אבל יש בי יותר מזה״, לידר בדמעות שר את השיר ששר תחת חופתו ״כשהשמש נמחקת בשמים אני זוכר שיש ידיים שרוצות אותי קרוב אני יודע שזכיתי לאהוב ״.
ואני הקטן מתחייב, דקה אחרי המלחמה, אתייצב כחייל למלא אחר בקשות האב והאלמנה.
כתב אדי וואסר
-
המחלה לתרבות ויצירה ספיר
אבלים ומבכים את רציחתו של בוגר המחלקה, אביב ברעם.
אביב, בן ה-33, בעלה של חלי ואב לעומר ולרני, נרצח בשבת הנוראה של ה-7 באוקטובר בקרב יריות כשהגן בעוז רוח על ביתו שבכפר עזה.
אביב סיים את לימודיו במחלקה לתרבות - יצירה והפקה ב-2018 במגמת המוסיקה ועבד כמפיק טכני של אמנים רבים, בהם עברי לידר וחנן בן ארי.
נעם בן זאב, שהיה מרצה שלו,
ספד לו: "אביב היה תלמיד שלי בחטיבת המוסיקה. כשמו, זרח אור בכיתה והייתי מאוכזב מאוד כשלא נכח. היה כיף ללמד אותו, גם הודות לשמיעה המצוינות שלו וגם בזכות התייחסותו הייחודית למוסיקה, ההקשבה והבנת הנושאים שלימדתי דרך עולמו שלו. הוא הגיב תמיד בהומור ובברק ואי אפשר היה לעמוד בקסמו האישי.
קשה לעכל שהבחור השופע חיים הזה, כבר לא איתנו. מעתה, יחיה איתנו בדרך אחרת, בלב, במחשבות, בזכרונות, במה שלימדנו אותו ולמדנו ממנו."
נתגעגע אליך, אביב.
-
עידו דגני 
ההפקה האחרונה של אביב ברעם:
אביב נקבר בסתיו
הסתיו נטמן לנצח.
אנשים חבוקים ובוכים
נתמכים ותומכים
מתפללים ומקווים
מספידים ונקרעים.
ואין איחוי ואין נחמה
בין רגבי השמים ורגבי האדמה.
רחמיו המלאים של אל
מוארים באור המחשיך
ואין עונה לאותו השואל
אנה באנו ואנה נמשיך.
איש של חיים נמצא שם וכאן
לבבות רבים עוד מפעים
ענן אפור על ראשינו נשען
ומכביד באותם רגעים.
התרוקנה החלקה מאלפי בני אדם
רק גל עד הנישא בזרים
מקבל פני הנותרים לבדם
אישה, ילדים, אח וזוג הורים.
גשם עומד לרדת ציפורים נחבאות סביב
ועונות השנה תמשכנה להן
בלי אביב.
בלי אביב.
-
עברי לידר 
התבשרנו עכשיו על הנורא מכל.
חברנו הטוב והאהוב אביב ברעם, נפרד מאיתנו בקרב גיבורים בהגנה על ביתו בכפר עזה. ההודעה הקשה והכואבת שמה סוף לימים מתוחים ודאגה מורטת עצבים של כולנו.
אין מילים שיכולות לתאר את התחושות הקשות, אין לב שיכול להכיל שבר כזה. אביב מנהל ומלווה את הבמה שלי למעלה מעשר שנים ואני גאה שהיה לי גם חבר. הוא וחיוכו המיוחד תמיד יהיו חלק בלתי נפרד מהמשפחה הגדולה שלנו. הוא השאיר אחריו אישה ושני ילדים.
עכשיו נשאר לנו רק להתגעגע.
שולח חיבוקים למשפחתו הקרובה
יהי זכרו ברוך
אביב ברעם ז"ל
חנן בן ארי 
אביב המפיק הטכני שלנו נרצח בקרב על ביתו בעוטף עזה 
רק בחמישי האחרון צחקנו יחד. התרגשנו לקראת הטיסה לארה"ב. איחלנו חג שמח. רק התחלנו להכיר. ארבעה חודשים של עבודה משותפת. תודה לך אביב, על כל רגע איתך. אנחנו כולנו אבלים יחד עם משפחתך. אתה גיבור שלנו. ננצח וננקום
-
אביב ברעם הגיבור שהגן בגופו בכיתת הכוננות של כפר עזה על אשתו והילדים הקטנים שלו וניסה להציל חבר שנפצע ונהרג. אביבוש לעולם לא נשכח אותך כמה מוכשר ומתוק וחכם היית, ונדאג לחלי ולילדים המתוקים שלך
-
רותם כהן 
אדון עולם… אביב ברעם.
אני רוצה לכתוב עליך כל כך הרבה אבל לא מוצאת את המילים.
אור גדול כבה אתמול.
תודה שהיית חבר שלי, תודה על כל הרגעים הטובים של צחוק ועל האש ועל כל החיבוקים כשהיה קשה.
אני מבטיחה לספר לילדים איזה אבא נדיר היה להם ולחבק את חלי תמיד.
לעולם לא אשכח אותך ואוהב אותך לנצח.
נוח על משכבך איש שכולו טוב לנו נשאר רק להתגעגע אליך
-
משפחת סינקופה מרכינה את ראשה על לכתו בטרם עת של אביב ברעם, גיבור ישראל
-
חברת א.ב אלקטרוניקה משתתפת בצער של צוות חברת סינקופה על לכתו בטרם עת של אביב ברעם.
אביב היה בחור מוכשר מאוד, חם ומצחיק.
הוא השאיר אחריו אישה ושני ילדים.
אביב מסר את נפשו כשיצא עם כיתת הכוננות להגן על משפחתו ותושבי כפר עזה.
לעולם תישאר גיבור
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה