אונס ופגיעות מיניות קשות פורסם דוח האו"ם מתאר מה עברו תושבי הדרום ב7 באוקטובר והעולם שותק

$(function(){setImageBanner('ef484108-5155-4d3b-a954-e99c5cc4d4db','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

האו"ם פרסם דו"ח המתאר את הפגיעות המיניות שארעו במהלך ה-7 באוקטובר והשבי של תושבי הדרום . בדו"ח: המקומות בהם התרחשו האירועים המחרידים ביישובי הדרום בהם קיבוץ רעים, נחל עוז, קיבוץ בארי, כפר עזה כביש 232 ופסטיבל הנובה. בדוח מצוין שב 7 באוקטובר התרחשו מעשי אלימות מינית, בהן אונס נשים כולל אונס קבוצתי ורציחתן בירי מטווח קצר בראש- אזהרה: הממצאים קשיים לקריאה ומכילים תיאורים גרפיים.

 חמישה חודשיים לאחר הטבח הנורא מתפרסם הדו"ח הרשמי של האו"ם על הפגיעות המיניות בזמן הטבח ולאחריו. הדו"ח מאשר את טענות ישראל ביחס לאונס המחריד במהלך הטבח, ואף מציג ראיות לתקיפה מינית מתמשכת של החטופות בעזה.

הדו"ח מאשר את טענות ישראל: אלימות מינית ב-7 באוקטובר - וגם בשבי

המסקנות העיקריות העולות מהדוח מציגות כי יש הוכחות, בעיקר נסיבתיות, לכך שנעשה שימוש באלימות מינית קשה במהלך המתקפה לרבות אונס, אונס קבוצתי, אונס גופות, הטלת מומים בנשים, עירום וקשירת גופות. בנוסף מדגיש הדו"ח כי יש מידע ברור על כך שהחטופים והחטופות בעזה עוברים אלימות מינית מתמשכת.

הדו"ח מציין כי הרשויות בישראל התקשו להשיג ראיות לאלימות מינית בשל העובדה שחלק ניכר מהגופות היה במצב רע וכן בשל טיפול לקוי של שירותי ההצלה הראשוניים שהגיעו לזירות השונות בעוטף עזה. "מספר רב של גופות שחולצו היו במצב קשה בעיקר בשל כוויות רבות, דבר שהפך את מלאכת איסוף הראיות לאלימות מינית לבלתי אפשרית", נכתב בדו"ח.

הדו"ח קובע כי לא היה ניתן לקבוע האם התרחשה אלימות מינית במקרים של כ-100 גופות שאותרו בשל העובדה שהגופות היו שרופות, דבר שלא מאפשר להשיג ראיות לאלימות מינית.

כביש 232

בדו"ח צוין כי חלק מהמבלים בפסטיבל נובה ברחו לכביש 232,  גופות אותרו לאורך הכביש כשהן עם סימני ירי וכוויות חמורות. גופות רבות נמצאו גם במיגוניות לאורך הכביש והדו"ח קובע כי ישנן ראיות לכך שמקרי אלימות מינית התרחשו לאורך הכביש כולו. עם זאת, הדו"ח מציין כי ישנם מקרים שלא היה ניתן לאמת אותם כולל מקרי אונס ואונס קבוצתי שמצריכים חקירה נוספת.

קיבוץ כפר עזה

קיבוץ כפר עזה הממוקמת כ-3 ק"מ מגבול הרצועה היתה בין הראשונים שחדדרו אליהם המחבלים. צוות המשלחת אסף עדויות מאנשי שירותי ההצלה, שהעידו על גופות נשים עירומות שאותרו כשהן קשורות ועם סימני ירי בראשן. בדו"ח מצוין כי אמנם לא היה ניתן לאמת טענות לאלימות מינית, הסימנים שתוארו על ידי עדי הראייה יכולים להעיד על כך שהתרחשו אירועי אלימות מינית בקיבוץ ביום המתקפה ב-7 באוקטובר.

depositphotos קיבוץ כפר עזה

בסיס נחל עוז

הדו"ח מציין כי המשלחת עברה על טענות למקרי אונס בבסיס נחל עוז, שטרם ניתן היה לאמת אותן. בנוסף, עלו טענות להתעללות בגופתו של כמה חיילות וחייל שהמשלחת לא הצליחה לאמת. הדו"ח קובע כי במקרה של 7 חיילים, ארבעה גברים ושלוש נשים, אותרו סימני ירי בחלקים האינטימיים של גופותיהם. מתוך 29 גופות חיילים שהוצגו למשלחת, ב-24 מתוכן היו סימני ירי בראש.

קיבוץ רעים

חלק מהמבלים גם הצליחו לברוח לקיבוץ הסמוך לפסטיבל, קיבוץ רעים, במרחק של 2 ק"מ מהפסטיבל. הדו"ח קובע כי ישנן ראיות לאלימות מינית בקיבוץ, כולל מקרי אונס. בין היתר מתואר בדו"ח מקרה של אונס אישה מחוץ למיגונית בכניסה לקיבוץ. המקרה אומת לפי עדויות של עדי ראייה וראיות ויזואליות. הדו"ח מתאר גם מקרה שבו באחד הבתים בקיבוץ אותרו שתי נשים כשהן עירומות על הרצפה וירויות בראשן.

קיבוץ בארי

איסוף העדויות מקיבוץ בארי כלל ריאיונות עם ניצולים של מתקפת 7 באוקטובר ואנשי שירותי ההצלה שהגיעו באותו בוקר .

הדו"ח מציין כי המשלחת ראתה את קיבוץ בארי כמוקד מרכזי שיש להגיע אליו לאור ההרס הרב שהנחילו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.

לפי הדו"ח, לא נמצאו ראיות לטענות לרציחתה של אישה בהריון וביתור גופתה ורצח העובר. גם טענות לכך שנמצאו חלקי איברי מין של נשים לא אומתו על ידי המשלחת.

עם זאת, הדו"ח מציין כי נמצאו ראיות על גופות שאותרו עירומות או קשורות בבתים בתוך הקיבוץ. למרות העדויות, הדו"ח קובע כי לא הצליח לאשר האם התרחשה אלימות מינית בקיבוץ בארי.

depositphotos קיבוץ בארי

פסטיבל הנובה

בפסטיבל "נובה" ברעים לפי הדו"ח, כ-3,500 בני אדם נכחו בפסטיבל, רובם צעירים. הדו"ח מציין כי המקום הפך לזירת רצח המוני עם מאות גופות. חלקן אותרו עם כוויות משמעותיות לאחר שהועלו באש והראיות הצביעו לפי הדו"ח על מקרים מרובים של אונס כולל אונס קבוצתי שהסתיים לאחר מכן ברצח.

הדו"ח מציין מפי עדי ראייה שראו לפחות שני מקרים של אונס נשים לאחר שכבר נרצחו. גופות נשים אותרו ברובן כשהן עירומות או עירומות חלקית מהמותניים למטה כשהן ירויות בראש. היו גם גופות שאותרו כשהן קשורות לעצים.

תמונות הנרצחים מהסיבה ברעים:

depositphotos טבח 7 באוקובר

החטופים והחטופות שנמצאים בשבי בעזה 

המשלחת אספה עדויות מחטופים שהושבו משבי חמאס בעזה. הדו"ח קובע כי התקבל מידע ברור לאלימות מינית כולל אונס והתעללות מינית כלפי חלק מהנשים ואף ילדים בזמן השבי ברצועת עזה. הדו"ח קובע כי יש בסיס לכך שהאלימות המינית ככל הנראה נמשכת כלפי החטופים שנותרו בידי ארגוני הטרור בעזה. "יש בסיס מעדויות החטופים שהוחזרו כי הנשים החטופות בעזה ממשיכות לסבול מאלימות מינית גם כעת", נכתב בדו"ח.

סיכום הדוח נכתב :

קריאה לממשלת ישראל להעניק גישה לנציב זכויות האדם של האו"ם ולנציבות החוקרת בשטחי הרשות הפלסטינית וכן במזרח ירושלים ובישראל כדי לבצע חקירה מלאה ומקיפה סביב הטענות השונות.

קריאה לחמאס ושאר הארגונים בעזה לשחרר באופן מיידי וללא תנאים מוקדמים את כל החטופים ולהבטיח את ביטחונם מפני התעללות מינית דרך החוק הבינלאומי. בנוסף, הדו"ח מסתיים בקריאה להעמיד לדין את כל האחראיים להפרות הדין הבינלאומי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה