אושרה התוכנית להקמת מבנים זמניים ביישוב חצרים עבור כ- 300 משפחות מפוני קיבוץ בארי

$(function(){setImageBanner('a61d0158-19c8-43b2-9c85-5a40be448dea','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תכנית מגורי הביניים מתחילה לצאת לפועל, אושרה הקמה מהירה של מתחם מגורי הביניים עבור קהילת בארי. המנהל לענייני הכפר במשרד הבינוי והשיכון הוא זה שאחראי על קידום פיתוחה של השכונה החדשה בחצרים שתארח את מפוני קהילת בארי, הליך התכנון התבצע בשיתוף אנשי חצרים ובארי.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות הרב נתן אלנתן, החליטה להמליץ היום (שלישי, 2.1.24) לשר הפנים, לאשר פטור מתוכנית והיתר להקמת מבנים זמניים ביישוב חצרים שבמועצה האזורית  בני שמעון, עבור כ- 300 משפחות מפוני קיבוץ בארי. ההחלטה הינה חלק משורה של צעדים שמקדמת המועצה הארצית למציאת פתרונות מגורים, בלוחות זמנים קצרים, למפונים מיישובי העוטף.
קיבוץ בארי ביום שאחרי צילום אלמוג בוקר
משרד הבינוי והשיכון מקדם ומפתח התיישבויות קהילתיות שנים רבות, ובעל ניסיון רב בעבודה בשיתוף ומול הקהילות של יישובים אלו. לצורך האצת הפיתוח וקיצור לוחות הזמנים קידמו במשרד התקשרויות מהירות ואפשרות להתחיל ולבצע עבודות במהירות האפשרית, על מנת שהשכונה החדשה תהיה מוכנה לקליטה במהירות, זאת מבלי להתפשר על אופייה של השכונה ואיכות החיים של התושבים שיגרו בה. 

לפני אירועי השבעה באוקטובר ובוודאי לאחריה- עושה משרד הבינוי והשיכון כל שניתן לפתרון קהילתי כולל,  עבור הקהילה שנפגעה קשות- פתרון בנגב המערבי אשר יאפשר חזרה ללימודים ולעבודה גם אם לא ניתן לחזור פיזית לקיבוץ, פתרון הקיבוץ מארח המנהל אותם אורחות חיים עקרונות שישמרו את הקהילה ויסייעו בשיקומה המהיר עד חזרתה לקיבוץ.
בשל מלחמת "חרבות ברזל", מספר אזורים במדינה הוכרזו כשטחים צבאיים סגורים שהכניסה אליהם אסורה ובחלק מהמקרים התבקשו התושבים להתפנות מבתיהם. על רקע מצב זה ננקטו מגוון פעולות אשר נועדו לספק מענה לתושבים שפונו מבתיהם, בין אם משום שבתיהם הוחרבו ובין אם משום שקיימת סכנה בשהייה בהם, אחד מיישובים אלה הוא קיבוץ בארי.  
ההחלטה התקבלה בהתאם לסעיף 266ה' לחוק התכנון והבניה, המעניק סמכות לשר הפנים לקבוע, במקרים חריגים, כי מדובר במיזם בעל חשיבות ודחיפות לאומית ושהקמתו דורשת לקבוע בצו פטור מהיתר או מתוכנית לעבודות. זאת  על מנת יהיה ניתן לממש את המיזם בלוחות זמנים קצרים יותר ובמועד הדרוש. 
בימים אלו קהילת בארי משתכנת ברובה במלון בים המלח. 
לאחרונה, החליטה המועצה הארצית לאשר פטור מתוכנית והיתר להקמת מבנים זמניים ביישוב אשלים שבמועצה האזורית רמת הנגב, עבור 36 משפחות מפוני כרם שלום. 
שר הפנים, משה ארבל: "המהלך שאנו מובילים היום בכדי לתת מענה למפוני חבל התקומה באישור בניית 300 יחידות דיור בחצרים, בהתאם לבחירתם של המפונים, הכרחית כדי לשמור ולחזק את קהילת בארי. אמשיך להשקיע מאמצים משותפים לתת מענה בתחום התכנון והבנייה לקהילות חבל תקומה, לקדם  בנייה לקהילות שיבחרו בכך ואת שיקומם של היישובים וחיזוקם  למען הקהילות הקיימות ולמשפחות שיצטרפו. יחד ננצח!״.
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אני מברך על האישור היום, משרד הבינוי והשיכון בראשותי מחויב באופן מלא לקידום רווחתם המלאה של אזרחי ישראל המפונים מביתם. הקמת השכונה החדשה בחצרים תיתן מענה איכותי ומתאים עבור אנשי בארי, אני בטוח כי תושבי חצרים יקבלו אתכם בזרועות פתוחות  ומקווה כי מעט שגרה תחזור לחייכם עם החזרה לחיי קהילה כפרית".
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "מאז החלה המלחמה, מתכנסת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה מדי שבוע על מנת לתת פתרונות ולהסיר חסמים בתחום התכנון ובנייה לסוגיות הנוגעות במלחמה. אני מקווה שמציאת פתרון מגורים זמני למפוני בארי תסייע להם בתקופה קשה זו, עד חזרתם לביתם".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה