אזהרה להורים: סרטונים בעלי אופי מיני בוטה מופצים בקבוצות של קטינים

$(function(){setImageBanner('9fe1b305-048a-494e-83be-8ac253b263f1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המטה הלאומי להגנה על ילדים והמשטרה מבקשים להזהיר את ציבור ההורים מפני סרטונים בעלי תכנים מיניים בוטים המופצים לאחרונה באופן מוגבר בקבוצות של קטינים: "צפייה בתכנים אלו עלולה להוות אמצעי לתקיפה מינית של קטינים מתוך מטרה לחקות את התוכן אליו נחשפו". כך תשמרו על ילדיכם מפני תכנים לא ראויים

אילוסטרציה. קרדיט: מהות אשדוד

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ויחידה 105 בלהב 433 מבקשים להביא לידיעת ההורים כי  תופעת הפצת סרטונים בעלי תכנים מיניים בוטים המופצים בקבוצות שונות ברשתות החברתיות אליהן מצרפים בעיקר קטינים או כהודעה ב"פרטי", הולכת וצוברת תאוצה בשבועות האחרונים.

על כן קוראים במטה הלאומי ובמשטרה להורים, לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם, להסביר להם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה בצפייה בסרטונים מסוג זה.

עוד קוראים במטה הלאומי ובמשטרה להימנע מלשתף פעולה עם שולחי הסרטונים או אנשים שאינכם מכירים, ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו בעצמכם שכן בעצם השיתוף אתם עלולים לעודד אחרים לפגוע בעצמם.

כאמור, צפייה בתכנים אלו עלולה להוות אמצעי לתקיפה מינית של קטינים מתוך מטרה לחקות את התוכן אליו נחשפו. המשטרה מעודדת את כל מי שנפגע או נחשף לתכנים שכאלו, לפנות למוקד 105 ולדווח.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך להיאבק בנחישות בתופעה החמורה גם במרחב הווירטואלי ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא לדין את העבריינים הפוגעים בגופם ובפרטיותם של קטינים ובכלל".

כיצד תשמרו על ילדיכם מפני תכנים לא ראויים?

- אפליקציית WhatsApp מאפשרת את היכולת לקבוע מי יכול לצרף אתכם לקבוצה ומי לא. כמו כן קיימת האפשרות למנוע מכל מי שאינו ברשימת אנשי הקשר לצרף אתכם לקבוצות.

- קבעו פילטרים לצמצום הסיכון לקבלת תוצאות המכילות חומרים למבוגרים, כולל פורנוגרפיה, בעזרת מנועי חיפוש כמו  google, yahoo, ו-bing.

- השתמשו באפליקציות ובשירותים לסינון תכנים שמציעים ספקי אינטרנט באתרים שלהם.

- הסבירו לקטינים את מימד אובדן השליטה ברשת: ברגע שלחצו על כפתור "שלח", אין דרך חזור, לא ניתן למחוק את התוכן מהרשת והתפוצה של התמונה/סרטון כבר לא בשליטתם.

- למדו את הילדים כי זהויות ברשת יכולות להיות שקריות והורו להם לא לפתוח הודעות, מיילים, קישורים וכו' מאנשים שאינם מכירים.

- הכי חשוב: עודדו את הילדים לשתף אתכם או כל מבוגר אחר שהם סומכים עליו או להתקשר למוקד 105 במקרה שהם או מישהו מחבריהם נפגעו ממישהו ברשת או חשו אי-נוחות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה