הירי לעבר הדרום נמשך - צה"ל תקף מנהרת טרור של הג'יהאד האיסלמי

$(function(){setImageBanner('aeb372d5-8551-4194-b779-7dce6dc37fd9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שבת של אזעקות באזור הדרום והשפלה - אחרי האיומים החלו המחבלים בירי כבד לגזרה הדרומית. מדובר מעל200 רקטות שנורו משטח רצועת עזה לעבר ישראל, , נפילות ופגיעה ישירה בבתים ביישובי הדרום מספר פצועים בדרגות שונות ונפגעי חרדה- בשעה האחרונה צה"ל תקף מנהרת טרור

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר הערב (שבת) כי בשעות הקרובות יורחבו תקיפות צה"ל ברחבי רצועת עזה: "כעת תקפנו מנהרת טרור של הג'יהאד האיסלאמי שהאיץ חפירתה בשבועות האחרונים מרפיח מתוך כוונה להוציא פיגוע באמצעותה. גם המעטפת שלה הותקפה. היא חצתה את גדר הגבול ועקבנו אחריה בחודשים האחרונים. אנו בעיצומן של תקיפות כעת ממטוסי קרב. נתקוף מטרות מעניינות נוספות". 

דובר צה"ל הסביר כי הג'יהאד האסלאמי פועל בשבועות האחרונים על מנת לערער את היציבות בעזה. "הג'יהאד האסלאמי מנסה להערים על חמאס שלא יידע שזה הוא, בפועל, חמאס מצליח לאכוף את הדירקטיבה על הג'יהאד ולהחיל עליו אחריות".

ארגוני המחבלים בעזה החלו בבוקר שבת בהפגזה כבדה על עוטף עזה לכיש, באר טוביה, חוף אשקלון, שער הנגב, אשכול,שדות נגב, מרחבים, גן יבנה, זאת בתגובה על 4 הרוגים פלסטינים בתקיפת צה"ל אתמול והמהומות על הגדר. כוננות גבוהה בכל אזור הדרום

בשדרות ובכמה יישובים בעוטף נגרם נזק לכמה מבנים. נער נפצע קל בדרך למרחב מוגן וכמה תושבים לקו בחרדה. אחת הרקטות התפוצצה בבית מגורים במושב במועצה האזורית חוף אשקלון. בני המשפחה שהו במרחב המוגן ולא נפגעו.

 חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח ברזילי אישה כבת 50 במצב קשה יציב, בהכרה, עם פציעות מרסיסים בראש ובגפיים. בנוסף, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לאישה כבת 45 שנחבלה בגפיים בדרך למרחב המוגן בגן יבנה ולאישה שלקתה בהתקף חרדה בקרית גת, פצועה בינוני מפגיעה ישירה באשקלון.

בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב פצצת מרגמה פגעה ישירות בבית והתפוצצה בסלון. אם המשפחה, שהגיעה מהולנד בשנה האחרונה, רצה לממ"ד עם שלושת ילדיה, ולמרות זמן התרעה של שניות בודדות  הצליחה להציל אותם מהפגיעה. האם סיפרה : "הבנתי שזה קרוב אלינו. לקחתי את הילדים לממ"ד במהירות. הבית רעד". פצצת מרגמה נוספת פגעה ממש ליד פינת החי של הקיבוץ, שבשל השבת הייתה ריקה מאדם. נזק נגרם ולא היו נפגעים.

צה"ל תקף 120 יעדים ברצועה והשמיד שני בניינים – אחד מהם הוא מבנה בן שש הקומות שבו שכנו סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו והמשרד לענייני מודיעין בשכונת רימל שבעיר עזה. בבניין השני שהפציץ צה"ל היו, בין השאר, משרדים של הג'יהאד האיסלאמי.

פגחעה ישירה בבית בנחל עוז קרדיט דוברות שער הנגב

יירוט מעל כפר ורבורג-צילום ביטחון כפר ורבורג

דובר צה"ל: לאור הערכת המצב הוחלט בצה״ל על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת. האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה מערבה מכביש 232. כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, גבעת הפעמונים, אתר ״חץ שחור״, גבעת נזמית וגבעת הפרש הבודד. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים.

יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו ע״י צה״ל ככל שיידרש.

דובר צה״ל: כלי טיס של צה"ל תקף לפני מספר דקות שני משגרי רקטות בצפון רצועת עזה.

 כללית מפעילה הערב בין השעות 20:00-23:00 מוקד מיוחד להתייעצות במצבי חרדה לאור המצב בדרום.
להתייעצות חייגו 2700* שלוחה 5.

יירוטים  בגזרת הדרום

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה