מטח כבד של רקטות נורה לעבר יישובי הדרום

$(function(){setImageBanner('f09f0975-3f45-474e-be72-611950388111','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ארגוני הטרור מימשו את הבטחתם ופתחו במתקפת טילים לעבר יישובי הדרום והמרכז. נפילות בשטח פתוח בחוף אשקלון, ומעל גג של גן ילדים באשכול. לא דווח על נפגעים או נזק. הירי התרחב בהדרגה גם לשפלה ולאחר השעה 14:00 הגיע גם לגוש דן ואזעקות נשמעו בין היתר בתל אביב, חולון, בת ים ובראשון לציון. כיפת ברזל הופעלה ויירטה שיגורים. מטוסים שהיו לקראת נחיתה התבקשו להמתין בזמן הירי לתל אביב, ולאחר מכן המשיכו לנחיתה. התושבים מתבקשים להישאר בסמוך למרחבים מוגנים.

צה"ל סיכל הבוקר חוליית טרור נוספת שהתכוונה לשגר רקטה לעבר יישובי הדרום. בעקבות כך מעריכים בצה"ל כי בקרוב יחל ירי רקטות מהרצועה והנחו את תושבי העוטף להישאר במרחבים מוגנים 

יממה אחרי פתיחת מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, והשקט המתוח  בישובי הדרום. בתוך כך, צה"ל ממשיך לפעול נגד הטרור ולתקוף יעדים ברצועת עזה.  בשעות הצהריים אעזקות נשמעו ביישובי הדרום אשקלון ושדרות 

לפני הצהריים (ד') כוח צה"ל סיכל חוליית שיגור של הג'יהאד האסלאמי, שתכננה לשגר רקטה לעבר ישראל. על פי דיווחים פלסטיניים, אדם אחד נהרג ואדם נוסף נפצע. 

נחמן טובול דובר און ליין של איחוד הצלה מסר: "במוקד איחוד הצלה התקבלו עד כה מספר דיווחים על כעשרה נפגעי חרדה, ומספר נפגעים קל שנחבלו כתוצאה ממעידה בדרכם למרחב מוגן. צוותי הרפואה של איחוד הצלה וצוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה בדרכם".

עד כה נורו למעלה מ-40 רקטות לעבר יישובי אשכול. רקטה אחת פגעה בגג גן ילדים בישוב. נזק קל נגרם. אין נפגעים בגוף.שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לישובים.

מועצה אזורית אשכול פגיעה בגג של גן ילדים

שריפה ביישובי העוטף מול הגבול הצפוני של רצועת עזה. דוברות חוף אשקלון

דוברות חוף אשקלון

צפו בסיכול חוליית המחבלים מוקדם יותר היום >>>

כאמור, זוהי התקיפה הראשונה של צה"ל ברצועה מאז אתמול אחר הצהריים, אז חוסלה חולייה נוספת של הג'יהאד האסלאמי שתכננה לבצע פיגוע נ"ט, באזור ח'אן יונס.

מיד לאחר התקיפה העריכו בצה"ל כי בקרוב תגיע תגובה בצורת ירי רקטות לעבר שטח ישראל, ובפיקוד העורף הנחו את תושבי עוטף עזה להיכנס למרחבים מוגנים ולהישאר בהם עד להודעה חדשה.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט יקיימו אחר הצהריים הערכת מצב ביטחונית, כאשר גורם ביטחוני אמר הבוקר כי "אם לא יהיה ירי רקטות, אי אפשר להמשיך לשתק את כל הדרום".

כזכור, הלימודים בישובי הדרום לא מתקיימים היום בשל המצב הביטחוני והתושבים במרחק עד 40 ק"מ מגבול הרצועה התבקשו להישאר סמוך למרחבים המוגנים.

קרדיט: מאור לוי חמל דרום

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה