איילי מדמון, הנער מאשכול שעלה על גג עולם הכדורגל העולמי ומנהיג את נבחרת הפלא של ישראל

$(function(){setImageBanner('2aff666c-2f81-4bba-82a3-a400c248491e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הנבחרת שהילד ממושב עין הבשור הוא הקפטן שלה – מדהימה שוב ושוב את עולם הספורט. החבורה שאותה אלי מדמון מנהיג, משאירה חצי מדינה ערה בלילה כדי לחזות בנס שהיא מחוללת באליפות המתקיימת בארגנטינה ומדהימה כל פעם מחדש כשהשיא-  ניצחון גם על ברזיל ועלייה ל4 הנבחרות הטובות בעולם עד גיל 20. מי היה מאמין...
מי זה המושבניק שלנו שבמקום לגדל עגבניות, הוא מטפח את האגו המרוסק של הכדורגל הישראלי בדרך לגמר גביע העולם?!

איילי מדמון התאחדות הכדורגל

איילי מדמון בכלל היה אמור להיות היום חקלאי ולגדל עגבניות במקום מגוריו במושב עין הבשור, שבחבל אשכול הסמוך לרצועת עזה. אבל בגיל 11 הוא ביקש מאביו משה להיות כדורגלן.

משה מדמון קיבל ככל הנראה את ההחלטה הטובה ביותר שיכול היה לקחת עבור בנו ונסע לבית הספר לכדורגל של הפועל באר שבע.

כבר בגיל צעיר הרגישו שמדובר בכוכב ומכבי חיפה, הפועל ומכבי תל אביב התעניינו בו.

במסגרת המיזם המשותף של באר שבע ואתלטיקו מדריד, זומן מדמון בגיל 15 להתרשמות במחלקת הנוער של הקולצ'ונרוס. גם שם הוא הרשים, אבל מדמון  לא רצה לעבור לחו"ל.

בהפועל באר שבע הוא עלה לבוגרים על ידי יוסי אבוקסיס כשהוא בן 17 בלבד. התפקיד המוגדר שלו היה קשר מרכזי, מספר 8, כקשר חמישים חמישים, או פליימייקר כמספר 10.

המאמן יוסי אבוקסיס, שהיה  הקשרים האחוריים הגדולים בהיסטוריה, עבד עם מדמון כדי שיהפוך לגרזן באמצע, מספר 6 קלאסי. כשאבוקסיס עזב את באר שבע הוא התקשר למדמון להצטרף אליו לבני יהודה ומשם אחרי אבוקסיס לבית"ר ירושלים .

הנבחרת הזו היא אחרת(Buda Mendes/FIFA via Getty Images)

מדמון בנבחרת:

הקפטן אילי מדמון, חובש כיפה לבנה על ראשו כל העת, חוץ מבאימון ובמשחק.

בנבחרת הנוער הוא הפך להיות אחד השחקנים המשפיעים ביותר במסע הסינדרלה של נבחרת הנוער של ישראל. כבר באליפות אירופה הוא היה גם קפטן הנבחרת וגם נבחר לאחד מ־11 המצטיינים של הטורניר יחד עם חבריו לנבחרת אוסקר גלוך וסתיו למקין.

גם באליפות העולם לנוער, אין עוררין על כך שמדמון הוא המנהיג הרשמי. לא סתם הוא הקפטן. הוא נחשב לשחקן הקרוב ביותר למאמן שרואה בו כעוזרו על המגרש. כשהנבחרת פיגרה 1:0 מול יפן ונותרה בעשרה שחקנים אחרי הרחקת רן בנימין, היה זה מדמון שלקח על עצמו להרים ולדרבן את כל חבריו, בדרך לקאמבק הנפלא.

לפני המשחק מול ברזיל (שאף אחד לא באמת חשב שיש לנו סיכוי)  – אמר מדמון - "על הנייר הברזילאים שווים מיליוני אירו, אבל על המגרש אנחנו לא פחות טובים מאף אחד. אנחנו מאמינים שננצח אותם. אנחנו פשוט מעריכים את עצמנו, אנחנו יודעים מה אנחנו שווים. התלכיד הזה של הצוות המקצועי והשחקנים – זה לא משהו שקורה בכל מקום ולא מובן מאליו. זה נותן לנו ביטחון לשאוף גבוה".

מדמון הוא עמוד השדרה בנבחרת הפלא הישראלית שלא חשוב כבר כיצד היא תמשיך את הטורניר, היא תזכר בהיסטוריה – כגדולה בנבחרות ישראל – ומדמון כקפטן של הנבחרת האדירה הזאת.

יום חמישי חצי הגמר גביע העולם לנבחרות עד גיל 20 - תחזיקו לו אצבעות

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה