איתן זיו ותמי פלג זיו מקיבוץ כפר עזה נרצחו בביתם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('effe3353-3f49-45d5-a8fd-34344084db98','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('effe3353-3f49-45d5-a8fd-34344084db98','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

איתן זיו היה תיירן, מורה דרך מאוד מוכר . אשתו תמי פלג זיו נולדה בקיבוץ זיקים להורים ניצולי שואה אחרי גירושיה עברה להתגורר בקיבוץ כפה עזה עבדה במרכול של הקיבוץ .בהפרש של 50 שנים. נמרוד אחיה נהרג בליל שמחת תורה תשל"ד, 1973, בחזית הדרומית של מלחמת יום הכיפורים. עינת בתה נהרגה ב־7 באוקטובר 2004 בדיוק לפני 19 שנה בליל שמחת תורה תשס"ה, במתקפת הטרור בסיני . תמי נרצחה עם בן זוגה איתן ב7.10 בביתה. הלוויתם תתקיים היום 18.10 בשעה 13:00 בית העלמין שפיים יושבים שבעה ברחוב יוני נתניהו 13 פתח תקווה יהי זכרם ברוך

בראיון שעשתה ב2014 לישראל היום סיפרה תמי "על כך שהחיים בכפר עזה הם בעצמם סיכון לא קטן "נכון, אבל אני שומרת על עצמי, כדי לא לגרום לעוד שבר במשפחה. כשיש סכנה ביטחונית, אני מצייתת לכל ההנחיות. יש לי ממ"ד בבית, ואני תמיד משתמשת בו. אפילו הכלבה שלי יודעת שכשהיא שומעת צבע אדום, היא צריכה לרוץ לממ"ד". 

תמי פלג ז"ל איבדה את אחיה באוקובר 50 שנה לפני במלחמת יום הכיפורים וב-2004  בשביעי באוקטובר שכלה גם את בתה בפיגוע טרור בסיני. בשבת האחרונה, עוד לפני שהספיקה לציין את יום השנה למותם, מחבלי חמאס טבחו בה ובבן זוגה בעיתוי מצמרר.

איתן עבד כמורה דרך בנגב המערבי והיה אהוב ונערץ על מי שפגש והכיר אותו. 22 שנה התגורר בקיבוץ ובעוטף, שם הכיר כל פיסת אדמה וחקר אותה עד ליומו האחרון. הוא הכיר את האזור כל שביל וכל סיבוב.

איתן היה לוחם בסיירת מטכ"ל, קצין ובעל רזומה לא מבוטל במלחמות ישראל. מורה דרך ובעל ידע בלתי נדלה באין סוף תחומים. הוא הותיר אחריו 2 בנות. 

תמי פלג זיו איתן זיו ז"ל

מכריהם סופדים להם 

איתן עומר

איתן זיו , איש קיבוץ כפר עזה, מורה הדרך האולטימטיבי של העוטף.
איתן החכם, הרהוט, הכה ידען, האהוב, השקט, הקול הכה מזוהה אצלי עם ההתיישבות בנגב המערבי.
המלח והסוכר של הארץ הזו.
איתן הוא היוזם והמקים של מיזם "מוקירים"- שבו מידי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מתייצבים מורי דרך בעשרות אנדרטאות בהתנדבות ומספרים את סיפוריהם של הנופלים. מפעל שהפך למסורת מרגשת, מהיפים והטובים של הארץ הזו.
איתן ורעייתו תמי נרצחו אמש לאחר קרב עם מחבלים בקיבוצו, שבו כל כך התגאה.
והלב ממאן להאמין .
אסף זיו 
איתן זיו, אבא של נילי גיסתי ואשתו, נרצחו שניהם בכפר עזה ע״י חיות אדם. איש טוב לב, ערכי ואוהב הארץ הזו, לוחם סיירות, סבא מהמעלה הראשונה ואבא משכמו ומעלה לגיסתי. מבטיחים לשמור על המורשת שלו. יהיה זכרו ברוך
-
חנה חפץ
היתה לי הזכות להכיר את תמי ואיתן להכיר אדם ויופי . חיוביות ואהבת אדם שהגורל התאכזר אלהם מול חיות הטרף לא רוצה לחשוב ולדמיין מה עבר לזוג המיוחד הזה ברגעי אימה תמי אהובה איתן אהוב, לנצח אזכור אותכם ה יקום דמכם
-
נילי זלוטסקי 
א ב א
אהוב שלי, גיבור שלי, אמיץ וחזק ,מלך העולם, בלתי מנוצח, סלע איתן שעליו אפשר לנוח ותמיד להרגיש בטוח.
הכאב עצום וקשה מנשוא. גופי כואב, הלב מתפוצץ, הבטן מכווצת, העיניים עצובות וכפות הידיים אינן מפסיקות למחות את הדמעות.
כמה אכזרי ומתועב זה יכול להיות?!
חיות אדם במסע של הרס, שחיטה ורצח חסר רחמים הפכו ברגע את חיינו לסרט אימה מתמשך.
למעלה מ 72 שעות חיכינו לדעת אם אתה ותמי חטופים/ הרוגים /שניהם ביחד .שעות שהנשמה שלי יצאה מהגוף וחיפשה אתכם. העיניים מסרבות להעצם, המחשבות תוקפות אותי ולא נותנות מקום וזמן למחשבות שהיו קודם. הלב עסוק בהסדרי נשימה והזרמת חמצן והגוף מבקש סיוע למשאבה נוספת כדי שתדאג לתפעל את שאר איבריו.
וחוץ מהכאב שלי, יש את כאבם של עוד כל כך הרבה אחרים - שעבורם היית החיים עצמם.
הם מספרים, כותבים, בוכים, לא מאמינים שאדם שמילא את חייהם בכל כך הרבה הגשמה, אמונה, שמחה וערכים - נלקח ברגע של מעשה מרושע ומתועב שכזה.
מדינת ישראל , אותה אהבת כל כך, ועליה נלחמת כחייל באחת הסיירות המובחרות שידעה המדינה, ויצאת למשימות מסכנות חיים לטובת הצלת עם ישראל וקיום מדינת ישראל,
תלחם ותנקום עד טיפת דמם האחרונה של המרצחים האכזריים.
בדקות האחרונות בחייך, נלחמת במחבלים והגנת בגופך על תמוש שכל כך אהבת.
אבא ותמי אהובים, רוחכם ונשמתכם חיים בתוכנו כל רגע, כל שנייה.
אנו מתחייבים בימים הקרובים ללוותכם אל מנוחת עולמים.
-
אייל זלדין
איתן זיו היה בן דודי, היינו בקשר רופף, אבל כשנפגשנו התגלה מספר סיפורים נפלא ובעל ידע רב. איתן היה לוחם, איש וקצין סיירת מטכ״ל והיה ממש ברור לנו שהוא יילחם עד מוות ברוצחים השפלים שפלשו לביתו.
יהי זיכרם ברוך
-
עמית לבקוב 
" היי גבר, מתי אתה עוצר לקפה? יש לי מלא רעיונות שאני רוצה לשתף אותך"
ההודעה האחרונה ששלח לי
איתן זיו תיירן, מורה דרך, חבר שנרצח בכפר עזה בשבת האחרונה.
איש עם ידע אדיר בתחומים רבים, תענוג היה לשמוע אותו מדריך במקום שהכי אהב - צפון הנגב ועוטף עזה.
דיבר מהלב ובגובה העיניים.
בדרום אדום היה תמיד לוקח חלק בהדרכות, תחנות מידע או באוהל האירוח שהקים בשנים הראשונות של הפסטיבל.
ביום הזכרון לפני שנה שמחתי מאד שברשות הטבע והגנים בחרו בך להדריך את סיור ההנהלה במצפה גבולות ואוגדת הפלדה. היית מרתק כמו תמיד...
תמיד עם הכובע קסקט וחצי חיוך.
חבל שלא הספקתי לפנות זמן לשמוע את הרעיונות שלך וסתם לשבת ולדבר על קפה בשטח
-
ליטל אלקיים 
תמי אהובה איזו אישה היית. כמה אצילות ויופי. הכרנו בקורס סטיילינג הגעת לקורס עם הרבה נשים צעירות ואמרת כל הזמן אני מרגישה הכי מבוגרת פה.. ואנחנו? אנחנו הסתכלנו עלייך כמודל. אשה שבחרה לעשות משהו עבור עצמה, אשה עם הכי הרבה סטייל שיש. היית תלמידה מצטיינת. כל משימה ששיפ נתנה עשית, שינית, השתדרגת ובעיקר למדת לעוף על עצמך ולאהוב את עצמך והיית השראה עבור כולנו. כשהיינו ביום צילומים היית הכי זוהרת. זרחת כמו מלאכית. הלב נשבר  לכי עכשיו לזרוח… כמו שמש כמו השמש שהיית. ותדעי שכולנו זוכרות אותך כמו שמש. אמן ותצליחי להאיר עלינו קצת ולהפיג את החושך הזה שאנחנו חווים
נעמה לזמי 
היום הייתי בהלוויה של איתן ותמי פלג זיו ז״ל בני זוג שנרצחו ביום שבת בקיבוץ כפר עזה. איתן היה מורה דרך, אהב לטייל, אהב את הקיבוץ ואת המשפחה, נילי ביתו ספדה לו ולא הותירה עין יבשה, סיפרה על האבא שהיה בעבורה כל מה שאפשר לחלום עליו, על טוב ליבו, האנושיות ועל החמלה שלו ואהבתו הגדולה לארץ.
את תמי הכיר כשעברה להתגורר בקיבוץ, ומאז השניים לא נפרדו. המכרים שספדו להם סיפרו על בית חם, אוהב, מזמין, על ליבם הרחב שהכיל את כל באי הבית. ניכר שהיתה אישה שידעה להכיל ולהעניק באופן שובה לב.
הם נקברו זה לצד זו. הכאב אופף מכל עבר כך גם אהבתם שתישאר לנצח. יהי זכרם ברוך.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה