יהודית ונטלי האמריקאיות שהגיעו לביקור בני משפחה בקיבוץ נחל עוז ונחטפו לעזה שוחררו משבי החמאס

$(function(){setImageBanner('b2094993-7d73-414a-aa58-e05cc06399d8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יהודית בת 59 ובתה ונטלי בת ה18 הגיעו לביקור משיקגו במטרה למצוא דירה ולחזור להתגורר בישראל. בזמן ששהו עם בני משפחה בקיבוץ נחל עוז אירע הטבח בשבת ולפי עדויות הן נחטפו לעזה. הערב לאחר 14 יום הן שוחררו על ידי החמאס לצלב האדום במצרים. בארגון הטרור הסבירו כי השחרור הוא בעקבות הבקשה של קטר. המשפחה של יהודית ונטלי רענן, בדרך למטה משפחות החטופים והנעדרים בתל אביב.

נטלי ויהודית

יהודית הגיעה לביקור אחותה ואמה בקיבוץ נחל עוז לחגוג את יום הולדתה ובמטרה לחפש דירה בישראל .היא שהתה עם בתה נטלי בדירת אירוח בסמוך לבני המשפחה בקיבוץ נחל עוז.

אחותה מספרת "ביום שבת קמנו למלחמה. מיד יצרתי איתן קשר טלפוני, וידאתי שהן יודעות שצריך להיכנס לממ"ד. הן הסבירו לי שאמרו להן שאסור לדבר בטלפון, רק בוואטסאפ, אז התכתבנו. היינו בקשר במהלך כל הבוקר. הן סיפרו שהן שומעות הרבה ירי, אבל שהן בסדר".

בשעה 12:18 קיבלה שרי את ההודעה האחרונה מיהודית ונטלי. "הן כתבו שהן שומעות יריות מחוץ לדירה. שהן בממ"ד והן בסדר והן אוהבות אותנו מאוד. זו הפעם האחרונה ששמענו מהן. אנחנו יודעים שהן נלקחו על ידי המחבלים מהדירה שלהן לדירה של משפחה אחרת בקיבוץ, שם חולייה של חמאס ריכזה עוד משפחה וחטפו את כולם". 

הערב כששוחררו הזרוע הצבאית של גדודי אל-קאסם, אמרו כי "בתגובה למאמצים של קטאר, גדודי אל-קאסם שוחררו שתי אזרחיות אמריקניות מתוך סיבות הומניטאריות". 

הממונה על החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש, יחד עם צה"ל וכוחות הביטחון, קיבל אותן לידיו בגבול הרצועה - ומשם ימשיכו לבסיס צבאי במרכז, שם מחכים להן בני משפחתן. בהודעה נאמר כי "הממשלה, צה"ל וכלל מערכת הביטחון, ימשיכו לפעול עם מיטב היכולות ובכלל המאמצים על מנת לאתר את כלל הנעדרים ולהשיב את החטופים כולם הביתה".

במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים בירכו על השחרור ואמרו: "המשך החזקת בני הערובה הוא פשע מלחמה. מאות משפחות מצפות לסיוע של מנהיגי מדינות ערב אחרי שמעשי חמאס זעזעו את העולם כולו, ועליהם לפעול לשחרר במיידי את כל החטופים והנעדרים המוחזקים בעזה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה