מי מתמודד בבחירות ואיפה יתמודדו ראש בראש? תמונת מצב

$(function(){setImageBanner('005b7ea8-728b-4177-873a-5e76cb757c3a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מערכת הבחירות לרשויות המקומיות עומדת רגע לפני סיום, אז מי מתמודד ואיפה?

לצאת ולהשפיע. בחירות, צילום: אבי רוקח

באר טוביה 

במועצה אזורית באר טוביה מתמודד על הכהונה ראש המועצה דרור שור קדנציה שלישית

ויחד איתו מתמודד אביבי יעקב מזכיר המועצה לשעבר.

לכיש 

במועצה  אזורית לכיש מתמודד על הכהונה קדנציה שלישית דני מורביה ומולו מתמודד בועז שלמה תושב מושב שחר.

יואב

במועצה, שבעבר עמדו בראשה חברי קיבוצים, ממשיכה ראש המועצה, ד"ר מטי צרפתי־הרכבי ממושב סגולה, לכהונה נוספת וזוכה לתמיכת הקיבוצים.

אשכול

גדי ירקוני מקיבוץ נירים מתמודד על כהונה שנייה, לאחר שנבחר לראשות המועצה ביוני 2015 בבחירות מיוחדות בשל היבחרותו של חיים ילין לכנסת.

מול ירקוני יתמודד אפרים מישוב ממושב אוהד. עד כה היה רוב קיבוצי במועצה, וכל ראשיה היו חברי קיבוצים. בשנים האחרונות חל גידול במספר תושבי המושבים והיישובים הקהילתיים, והוא כמעט משתווה למספר חברי הקיבוצים.

לפני מספר חודשים נפוצו שמועות על כך שבכוונתו של חיים ילין להתמודד שוב על ראשות המועצה, בעקבות חזרתו מקיבוץ נחל עוז למעמד תושב בקיבוץ בארי. ילין הבהיר שמדובר בספין, והנושא ירד מהפרק.

בני שמעון

במועצה, שמרבית יישוביה הם קיבוצים, מתמודד ניר זמיר מקיבוץ להב מול שגב כהן מההרחבה הקהילתית של בית קמה. סיגל מורן, גם היא מההרחבה של בית קמה, שעמדה בראשות המועצה מ־2009, הודיעה על פרישתה מהתפקיד.

שני מתמודדים נוספים, אושרית אל־על מתאשור וטובי שור מקיבוץ שובל, פרשו מהמרוץ וחברו אל זמיר. זמיר עמד בצעירותו בראשות ההנהגה הראשית של תנועת השומר הצעיר, ולאחר מכן ניהל את מפעל הבשר בקיבוצו ומילא תפקידים בקיבוץ ובמליאת המועצה. שגב כהן עמד בראש הוועד הקהילתי של בית קמה.

חוף אשקלון

במועצה בעלת רוב מושבי וקהילתי מתמודד יאיר פרג'ון, המכהן כראש המועצה מאז 2007, על תקופת כהונה נוספת. מולו יתמודדו יריב קלרמן מקיבוץ יד מרדכי, דודי סעדה ממושב מבקיעים, רונן ליבנה ועו"ד איתמר רביבו.

שער הנגב

במועצה יתקיימו לראשונה בחירות לתפקיד ראש המועצה, לאחר שמאז הקמת המועצה ב־1950 עמד לבחירה מועמד יחיד ומוסכם. ראש המועצה מאז 2002, אלון שוסטר מקיבוץ מפלסים, החליט לא להתמודד על התפקיד, וההתמודדות תיערך בין אופיר ליבשטיין, חבר קיבוץ כפר עזה ויו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, לאל"מ במיל' נירה שפק, תושבת כפר עזה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה