בארה"ב מדווחים: ייתכן שזו הסיבה שנועה ארגמני לא שוחררה מהשבי

$(function(){setImageBanner('ddca7e40-fdce-42f8-8c8d-b6436486e449','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לפי תחקיר של רשת NBC האמריקאית עולה כי קיימת אפשרות לפיה נועה לא נחטפה ע"י החמאס, וייתכן שחמאס אינם מחזיקים בה או יודעים היכן נמצאת

 נועה ארגמני. צילום: פרטי

עפ"י ראיות שמוצגות בתחקיר של רשת NBC שמנסה להסביר מדוע נועה ארגמני בת ה-26 מב"ש שמוחזקת כבר 75 ימים בעזה, לא שוחררה במסגרת העסקאות לשחרור חטופים שנערכו בסוף חודש נובמבר, עולה כי קיימת אפשרות לפיה נועה לא נחטפה ע"י החמאס, וייתכן שחמאס אינם מחזיקים בה או יודעים היכן נמצאת.

בתחקיר של רשת NBC האמריקאית ניסו לבחון את מקום הימצאותה האפשרי של ארגמני בת ה-26. מהתחקיר עולה כי נועה ארגמני נחטפה ע"י המון אזרחי ולא ע"י חמאס, כאשר בתחקיר נטען כי עפ"י גורמים רשמיים של צה"ל, האנשים ששבו את נועה ארגמני (26) מב"ש היו שייכים ככל הנראה למאפיה ולא לחמאס.

במסגרת התחקיר דווח כי נועה ארגמני מב"ש, שנחטפה במתקפת ה-7 באוקטובר ביחד עם בן זוגה אבינתן אור, נחטפה ע"י אזרחי הרצועה ולא ע"י ארגון החמאס. כזכור ב-7 לאוקטובר, נחטפה נועה שהייתה בין המבלים בפסטיבל ה"סופר נובה", כאשר סרטון חטיפתה היה בין הראשונים שפורסמו ברשת, ובו תועדה נועה כשהיא מובילית על גבי אופנוע בעודה צורחת: "אל תהרגו אותי", כשבמקביל היא מנסה להגיע אל בן זוגה, אבינתן אור.

עפ"י התחקיר של רשת החדשות האמריקאית שפורסם ביום שלישי ניסו לבדוק מדוע לא שוחררה ארגמני במהלך ההפוגה ההומניטרית בת השבוע שנערכה בסוף חודש נובמבר שבמהלכה שוחררו בעיקר נשים וילדים.

במסגרת התחקיר, נבחנה ההנחה שארגמני נלקחה בשבי ע"י החמאס, ובמקומה נבדקה האפשרות שהיא נתפסה ע"י המון אזרחי שניצל את הכאוס ששרר ביום המתקפה בכדי להיכנס לישראל בזמן התקפות חמאס. אי החזקתה של ארגמני ע"י החמאס עשויה להסביר מדוע לא שוחררה ארגמני במהלך אותה ההפוגה, וזאת מכיוון שחמאס איננו יודע היכן מוחזקת ארגמני בתוך רצועת עזה.

 בתחקיר הובאה עדותם של שני גורמים רשמיים של צה"ל שעשוייה לחזק סברה זו, שטענו בשיחה עם רשת NBC כי בעוד נדמה שהטבח בפסטיבל הסופרנובה בוצע ע"י כוחות "נוח'בה" (יחידת הקומנדו המובחרת של החמאס שהיו חמושים בכבדות), אותם גברים שנצפו מובילים את ארגמני ובן זוגה אבינתן לרצועה לא נראו חמושים כלל, לא לבשו ציוד טקטי או מדים צבאיים כלשהם, וייתכן כי החוטפים היו מבין אלפי עזתים אחרים, ביניהם כנופיות וחמושים אחרים, שחדרו גם הם לשטח ישראל, שעות לאחר גל התקיפה הראשון של כוחות ה"נוח'בה".

כמו כן נטען באותו הדיווח כי עפ"י ניתוח של השמש והצל בצילומי חטיפתה של ארגמני, נדמה כי היא נחטפה כמספר שעות לאחר שכוחות "נוח'בה" פרצו לפסטיבל המוזיקה מה שמחזק אפילו יותר את הסבר שנועה אינה נחטפה ע"י החמאס.

ואולם מספר ממצאים אחרים  מעלים תהיות אודות ממצאי התחקיר של רשת NBC. כפי שמדווח ערוץ 12, שתי חטופות ששוחררו משבי החמאס העידו כי ראו את ארגמני כאשר שהו עימה במהלך תקופת השבי מה שמטיל ספק בדיווח הרשת האמריקאית ועשוי לרמז כי ארגמני הועברה לידי החמאס לאחר שנלקחה כבת ערובה ולכן לחמאס כן יש שליטה ומידע היכן נמצאת ארגמני (מה שלא אושר ע"י מקורות רשמיים).

כמו כן בסרטון שפורסם ברשת ע"י החמאס בערב ה-7 באוקטובר, מתועדת נועה כשהיא יושבת על ספה ושותה מים בתוך בית רגיל בעזה, כששתי נשים יחפות עוברות ברקע, דבר מאוד שונה מסרטוני החטופים הרשמיים של החמאס, שמעוצבים במיוחד בכדי לא לתת רמזים על מיקומם, כאשר גם דבר זה עשוי לסתור את התיאוריה של רשת  NBC לפיה נועה אינה מוחזקת ע"י החמאס.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה