בית המשפט הכריע: ההיתרים להזרמת שפכים לנחל לכיש בטלים

$(function(){setImageBanner('af717c19-abba-438c-a6b5-70571e6a5a4d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בחורף האחרון הוזרמו שפכים ממאגרי השפכים בתימורים וקרית גת אל נחל האלה ומשם לנחל לכיש ולים. בעקבות עתירות בבית המשפט, פסק בית המשפט כי החלטת מנהל רשות המים לאשר את הזרמת השפכים לנחל לכיש הייתה פסולה, שכן לא התחשב בהמלצות הועדה המייעצת בעניין זה. את העתירה הגישו עיריית אשדוד וכ-400 גולשי גלים מהעיר

הזרמת השפכים לנחל לכיש

אלפי קובים של שפכים הוזרמו לנחל לכיש בחורף האחרון, זאת בעקבות עליית מפלס מאגרי השפכים בתימורים וקרית גת. בעקבות הזרמת השפכים נסגרו חופייה הצפוניים של העיר בהוראת משרד הבריאות. 

בערר שהגישה העירייה לבית המשפט המחוזי בחיפה לענייני מים, נכתב: "החשש מפגיעה סביבתית משמעותית, כתוצאה מהזרמת כמות אדירה של שפכים מזוהמים לתוך נחל שוקק חיים ולעבר חופי הים בהם נעשה שימוש גם בחודשים אלו, הינה ברורה. לו יכלו בעלי החיים ש"פיהם מלא במים" (תרתי משמע), היו ככל הנראה משמיעים זעקה כואבת למול סילון המזהמים שמומטר עליהם ממעלה הנחל."

עוד צוין בערר: "פגיעה סביבתית אינה דבר של מה בכך. נזקים אשר עלולים להיגרם כתוצאה מההזרמה, עלולים לתת את סימניהם הרעים, גם תקופה ממושכת לאחת שתסתיים ההזרמה ושיקום אוכלוסיית בעלי החיים בנחל אינו מעשי תוך יממה, ולעיתים דורש תקופות ממושכות. מה גם, עצירת ההזרמה לתקופה קצרה לא תגרום נזק בלתי הפיך למאגרים, בעוד היכחדות דגה בנחל, למשל, עקב ההזרמה, עלולה להיות תוצאה בלתי הפיכה."

בהחלטה שקיבל היום בית המשפט הוא קבע כי החלטת מנהל רשות המים לאשר את הזרמת השפכים לנחל, בניגוד לדעת הועדה המקצועית, הייתה פסולה ודין הצווים שנתן להתבטל.

את העירייה ייצג עו"ד אמיר ברק ואת הגולשים ייצג עו"ד טדי מנשה - גולש גלים בעצמו.

מההחלטה עולה כי מנהל רשות המים לא יהיה רשאי בעתיד לאשר הזרמה שתזהם את מי הים, ללא בחינה ומעורבות של הוועדה האמונה על מניעת זיהום הים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה