"בכירי החמאס מסתתרים בבתי חולים": עדויות המחבלים נחשפות (וידאו)

$(function(){setImageBanner('118a756b-ea0f-420e-846c-cc10c91b8698','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מאמץ משותף של שב"כ וצה"ל חושף הערב כיצד חמאס מנצל בתי חולים, אמבולנסים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר למטרות טרור. מחבל: "מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו, כאשר הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים"

כוחות צה"ל ברצועה - דובר צה"ל

צה"ל והשב"כ חושפים הערב (רביעי) את היקף הניצול הבלתי נתפס של חמאס את בתי החולים ברצועת עזה למטרות טרור.

הערב פורסמה שיחה בין תושב עזה לבין מחבל מארגון הטרור חמאס שמתרברב על ניצול היכולות של בית החולים ואומר: "אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שארצה". בצבא אומרים כי "חמאס משתמש באמבולנסים, בתי חולים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר לצרכי טרור. בין היתר ארגון הטרור משתמש באמבולנסים לצורך העברת אמצעי לחימה ומחבלים במרחב הרצועה. זוהי דוגמה נוספת לניצול הציני של ארגון הטרור חמאס באמצעים אזרחיים ובהסתתרותם מאחורי אוכלוסייה אזרחית".

במקביל חשף הערב צ"הל ושב"כ ציטוטים מתוך חקירות שב"כ של מחבלי חמאס מכוח הנוחבה שלקחו חלק פעיל בטבח בעוטף עזה ומגלים גם הם כיצד חמאס משתמש בבתי חולים ואמבולנסים לטובת פעילות צבאית.

"לאלקסאם יש אמבולנסים משלהם, חלקם נמצאים גם בבסיס הצבאי. המראה של האמבולנסים דומה לאמבולנסים האזרחיים כדי שהם לא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל", אומר אחד המחבלים ומוסיף, "בזמן לחימה האמבולנסים משמשים בין היתר גם לפינוי לוחמים ופעילים. הם גם מעבירים בהם אוכל, מטענים ונשק כי זו הדרך הבטוחה להעביר".

מחבל אחר העיד כי "רוב בכירי חמאס המדיניים והצבאיים מסתתרים בבתי החולים, בעיקר בבית החולים שיפאא. הם מנצלים את בתי החולים כדי שלא יפציצו אותם. עוד העידו המחבלים כי "מתחת לבתי ספר חמאס מאחסן נשקים ותחמושת. מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו, כאשר הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים".

קרדיט וידאו: תקשורת שב״כ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה