בלי בושה: בעזרתו של חייל - גנב כרטיסי אשראי של חיילים שנלחמו בעזה

$(function(){setImageBanner('403ea044-f49d-42fe-833f-f5ba7db9df72','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

קטין מהדרום, נעזר בבן משפחתו ששירת בגבול רצועת עזה וזאת בשביל לגנוב כרטיסי אשראי של חיילים אשר נלחמו באותה העת בתוך הרצועה. בהמשך, גנב גם תחמושת וניסה למכור אותה

תמונה לא נבחרה

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע כתב אישום נגד קטין (16) מהדרום בגין עבירות הונאה ונשק בין היתר לאחר שניסה לעשות שימוש בכרטיסי אשראי, של חיילים שנכנסו להילחם ברצועת עזה וסחר בתחמושת גנובה.

מכתב האישום שהגיש עו"ד אביב דמרי, מפרקליטות מחוז דרום עולה כי בסמוך לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", קרוב משפחתו של הקטין המשרת כחייל סדיר בגבול עזה, גנב כרטיסי אשראי של מספר חיילים, אשר נכנסו להילחם ברצועת עזה. החייל העביר את פרטי כרטיסי האשראי לקטין, אשר עשה מספר רב של ניסיונות להשתמש בהם, במרבית המקרים ללא הצלחה.

במקרה אחר פנה החייל אל הקטין וביקש ממנו שימצא לו רוכש למחסניות וכדורים המתאימים ל 16M. לאור האמור פנה הקטין אל סאלח אבו סאלח והציע לו לקנות את ציוד. ב 09.11.23, במהלך יציאתו מהבסיס, גנב החייל את המחסניות והתחמושת והביאם לביתו, אז הגיע הקטין אסף את המחסניות והתחמושת והעבירם לסאלח בתמורה ל 3,000 ₪. בנוסף, באחת הפעמים שהחייל יצא מבסיסו לחופשה, הוא מסר את נשקו לקטין, שירה מהנשק באזור מגורים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה כנגד הקטין ציין עו"ד דמרי: "שעה שמעשי המשיב והאחרים אלו נעשו בעת מלחמה, כשהחיילים נלחמים על המדינה, וכרטיסי האשראי שלהם נגנבים, בזמן היותם ברצועת עזה, וכשגם המחסניות והתחמושת הנדרשת ללחימה, נמכרת לצורכים פליליים אזרחיים - הרי שיש בכך כדי לראות את התעוזה הרבה של המשיב והאחרים ומכאן מסוכנתו כפולה ומכופלת.

כתב אישום נוסף הוגש על ידי עו"ד דמרי לבית משפט השלום בבאר שבע נגד סאלח אבו סאלח לאחר שרכש את המחסניות והתחמושת מהקטין. בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציין עו"ד דמרי כי: "במעשיו החמורים היוה המשיב שרשרת בחוליה שמפיצה את התחמושת ומסיטה אותו משימושו הצבאי בזמן מלחמה, אל הציבור, כאשר כל קליע וקליע הינו בעל פוטינצאל נזק עצום שעלול לעלות בחיי אדם."

לקטין יוחסו עבירות של הונאה בכרטיס חיוב, סחר בנשק וירי מנשק חם ולאבו סאלח יוחסה עבירה של רכישת תחמושת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה