במוצ"ש גם באזור הדרום - הפגנה נגד המהפכה השיפוטית

$(function(){setImageBanner('cfc2b98a-24cb-4657-b709-8bac66cd9785','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אל תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע – מצטרף מוקד נוסף להפגנות – העיר אשדוד.
תושבי אשדוד והסביבה שמחפשים להפגין באזור הקרוב לביתם, יוכלו לעשות זאת מול בניין העירייה באשדוד (19:00) שם מעמידים במה מסודרת ויש גם חנייה צמודה

.

במוצ"ש גם באשדוד - הפגנה נגד המהפכה השיפוטית

אל תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע – מצטרף מוקד נוסף להפגנות – העיר אשדוד.

תושבי אשדוד והסביבה שמחפשים להפגין באזור הקרוב לביתם, יוכלו לעשות זאת מול בניין העירייה באשדוד שם מעמידים במה מסודרת ויש גם חנייה צמודה

המחאה נגד המהפכה השיפוטית מתרחבת לכל הארץ – זה החל בתל אביב, נמשך בחיפה וירושלים, עבר לבאר שבע וכעת גם באשדוד בכל מוצ"ש ב19:00.

צעדת המחאה של יוצאי יחידות העלית של צה"ל לירושלים:

מסע המילואימניקים בן 80 הקילומטרים (עד לבית המשפט העליון בירושלים), תחת השם "אחים לנשק", הוא יוזמה של בוגרי וקציני סיירת מטכ"ל לדורותיה. משרתי ומשרתות יחידות העלית במילואים וכן בכירים במערכת הביטחון – בהם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ואלופים.

כל הכלכלנים הבכירים מזהירים:

עשרות כלכלנים ובנקים מרכזיים בארה"ב ובאירופה מתריעים מפני השלכות הרפורמה המשפטית בישראל. לצידם ניצבים כל הכלכלנים הבכירים בישראל ובעולם שמזהירים: הרפורמה המשפטית צפויה לגרום למשבר חמור. "אנו מתריעים בתוקף נגד היוזמות הנוכחיות של הקואליציה, שמשמעותן היא שינוי יסודי של שיטת המשטר בישראל וסכנה לעתיד המשק והכלכלה הישראלית".

בין החותמים על גילוי הדעת: זוכה פרס נובל לכלכלה, פרופ' דניאל כהנמן; יושבי-ראש המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, פרופ' יוג'ין קנדל ופרופ' מנואל טרכטנברג, המקורבים שייעצו לראש ההמשלה בנימין נתניהו; המשנים לשעבר לנגידי בנק ישראל, צביקה אקשטיין ואביה ספיבר; פרופ' עומר מואב, לשעבר היועץ הכלכלי של שר האוצר; מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, פרופ' אבי בן בסט; פרופ' אודי ניסן, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר; וכלכלנים נוספים. במקביל לא נמצא כלכלן בכיר שיתמוך ברפורמה המשפטית.

הכלכלנים מזהירים מפני "הפגיעה ביכולת הממשלה וחברות במגזר העסקי לגייס מקורות מימון לירידה בהיקף ההשקעות", אשר "תפגע בראש ובראשונה בענף ההייטק הישראלי, קטר הצמיחה של המשק. פגיעה זו צפויה להתעצם לנוכח המשבר המסתמן בענף והאפשרות שחברות הייטק יעתיקו את מרכזיהן אל מחוץ לגבולות המדינה".

בנוסף מזהירים הכלכלנים מ"בריחת מוחות" - הגירה בעלת השלכות על חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל, בשל השילוב בין הפגיעה בענף ההייטק לבין הפגיעה בזכויות הפרט עקב היחלשות מערכת המשפט.

מחאת ההיטקיסטים

חברות ענק בשווי של מיליארדי שקלים שמשלמות מיסים למדינת ישראל, כבר הודיעו על הוצאת הכספים שלהם מישראל בעקבות החשש מהמהפכה השיפוטית ושיני אופי השלטון בישראל.

עד עתה - חברות ששווין הכולל כ-7 מיליארד דולר, הנחו את הבנקים להעביר את כספיהן מחשבונות בארץ לחשבונות בחו"ל בעקבות לחץ מצד משקיעים.  החשש שממנו מתריעים הכלכלנים - היווצרות של סחף ואפקט דומינו שיגביר את הלחץ של המשקיעים להוציא מישראל כסף, לא כצעדי מחאה אלא כניסיון לגדר סיכונים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה