בניגוד להחלטת הממשלה: תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו בבתי הספר במהלך הסגר

$(function(){setImageBanner('7d067b24-640e-4ad1-82bf-723cb5624b3d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ועדת החינוך של הכנסת החליטה הבוקר (ראשון) כי גם תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו בבית הספר במהלך הסגר, זאת בניגוד להחלטת הממשלה שקבעה כי שכבות אלה יחזרו ללמוד מרחוק

תלמידים באשדוד - צילום אבי פלדמן

ועדת החינוך של הכנסת ביטלה הבוקר (א') את התקנה לפיה תלמידי כיתות ה'-י' יילמדו בזום החל ממחר. כלומר, אותם התלמידים ימשיכו ללמוד כרגיל ולממשלה יהיו 48 שעות להגיש הצעה מתוקנת לאישור הוועדה - או שההגבלה תבוטל והתלמידים יחזרו ללמוד במתכונת הקיימת.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, אמרה בישיבה: "ועדת החינוך הציגה בחודשים האחרונים קו מאוד ברור על פיו אם נגיע לסגר שלישי מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה. אין שום סיבה שילדי ה'-י' יישארו בבית לתקופה של חודש לפחות".

ח"כ יאיר גולן שנכח בוועדה, תקף: "דימונה עיר ירוקה, אילת עיר ירוקה, גבעתיים עיר ירוקה. למה להשבית את מערכת החינוך מה' עד י'? זה גובל בטירוף". הוא הוסיף כי ההדבקות במערכת החינוך מהוות "רק פרומיל" מתוך התחלואה הקיימת. 

ח"כ מרב מיכאלי התריעה: "הנזק שנגרם לילדות וילדים מזה שהם לא בבתי הספר והם מול הזום – הוא בלתי סביר. עדיף לסגור הרבה יותר פעילויות למבוגרות ומבוגרים ולהשקיע מאמץ בנושא מערכת החינוך. הנזק בסגירת מערכת החינוך הוא דרמטי מאוד וזו תהיה בכייה לדורות".

מנגד, טענה נציגת משרד הבריאות, ד"ר אפרת אפללו כי "אם נשחרר את הרסן, הסגר יהיה ארוך. כל החלטה שתקבלו פה תשפיע על משך הסגר. הבנו את הצורך בפתיחה של י"א-י"ב, למרות שמבחינתנו היינו משאירים אותם בלמידה בזום כי התחלואה שלהם גבוהה". היא פנתה לחברי הכנסת ואמרה להם שאם לא יקבלו את התקנות הם ייקחו סיכון חמור מאוד.

בתוך כך, טרם התכנסותה של הוועדה הבוקר, דרשה הנהגת ההורים הארצית לבטל את ההגבלה במערכת החינוך במהלך הסגר. "אנו שוב מוצאים שחברי הממשלה מנותקים ומחליטים החלטות ללא שום היגיון" - נכתב במכתב ששיגרו לחברי וועדת החינוך טרם התכנסותה. "ילדינו אינם כלי משחק ואנו לא נאפשר לחברי קבינט הקורונה להמשיך ולהתעלל בהם".

"אין שום סיבה שבערים ירוקות וצהובות הילדים ישבו בבית" - הוסיפו בהנהגת ההורים. "אנו דורשים מכם להחזיר את הילדים שלנו ללימודים פרונטליים ולבטל את הגזירות על דור העתיד של המדינה. אנו עומדים על כך שהתקנות החדשות אשר מפקירות שוב את ילדי כיתות ה' ומעלה לא תאושרנה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה