בצל המלחמה: עשרות תעשיינים צעירים שוקלים להקים מפעלים בדרום

$(function(){setImageBanner('911ad4c5-16d4-4ade-932b-9092d29854e1','/dyncontent/2024/6/9/869e4fcd-767f-4c1d-a1d2-1bd78ccf2799.gif',18012,'מדג\u0027יקל אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בצעד יוצא דופן בימים אלו, הגיעו עשרות תעשיינים צעירים החברים בדור ההמשך של התאחדות התעשיינים לסיור שהציג להם פרויקטים תעשייתיים מרכזיים המקודמים באזור התעשייה "עידן הנגב" שבמועצה האזורית בני שמעון ובאזור כולו, הזדמנויות להקמת מפעלים באזור והשפעות מעבר צה״ל לנגב על הכלכלה באזור

קרדיט - צילום פרטי

‏עשרות מנכ״לים ובעלים צעירים של חברות יצרניות מרחבי הארץ, חברי דור ההמשך של התאחדות התעשיינים, הגיעו היום (שלישי) לסיור באזור התעשייה המתפתח "עידן הנגב" שבמועצה האזורית בני שמעון ובאזור הסובב אותו, כדי לבחון את הפרויקטים התעשייתיים שמקודמים בו והאפשרות להקים באזור מפעלים חדשים. כחלק ממאמץ לחזק את הכלכלה בדרום ישראל, קיימו את הכינוס החשוב התאחדות התעשיינים, אזור התעשייה עידן הנגב ובני שמעון ייזום ופיתוח.

בפתח הכינוס, נפגשו התעשיינים הצעירים באזור התעשייה עידן הנגב ולמדו על התוכניות להרחיבו וכן על ההזדמנויות להקים מפעלים חדשים במוקדים שונים באזור הדרום.

את המפגש הובילו דנה שדה אופיר, מנהלת מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, איל לביא מנהל דור ההמשך, ואלון קוברסקי, מנהל פיתוח עסקי של בני שמעון ייזום ופיתוח ומי שאחראי על הפיתוח הכלכלי והתעשייתי של האזור. את חלקו הראשון של היום בעידן הנגב הובילו ניר זמיר, ראש מועצה אזורית בני שמעון, עימאד אל סאנע, מנכ"ל עידן הנגב ודרור קראווני, מנכ"ל "בני שמעון ייזום ופיתוח" – החברה הכלכלית של המועצה האזורית בני שמעון.

משם יצאו התעשיינים לסיור בקרית המודיעין המוקמת בלקית. אחד הפיתוחים המשמעותיים של אזור התעשייה הוא שחלק עיקרי ממנו מיועד לתעסוקה עתירת ידע והוא מחובר ישירות לתחנת רכבת להבים, דבר שהופך אותו לנגיש במיוחד לאזור כולו.

קרדיט - צילום פרטי

במסגרת הקמת קריית המודיעין, יעברו למעלה מ-12,000 משרתי אגף המודיעין מיחידות האיסוף, המודיעין, הסייבר והטכנולוגיה וכן ממטה אגף המודיעין ומערך ההדרכה שלו, לשרת בנגב. מהלך זה הינו חלק מתוכנית רחבה להעברת יחידות צה״ל לנגב שבמסגרתה הועברו בסיסי הדרכה והוקמה קריית התקשוב.

בהתאחדות התעשיינים טוענים, כי מעבר צה״ל דרומה הוא הזדמנות לגיוס כוח אדם איכותי המשתחרר מיחידות עילית להשתלבות בענפי המשק בדרום ויכול להוות אבן שואבת לחברות יצרניות לנגב. את הסיור בקרית המודיעין הוביל מנהל פרויקט ההקמה, דורון מילר. הסיור הסתיים בביקור במתחם נגב פארק והמוטורסיטי.

דנה שדה אופיר, מנהלת מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים: ״בשנים הקרובות ניצבת מדינת ישראל בצומת דרכים, עם הזדמנות יוצאת דופן לתקומה וצמיחה כלכלית בנגב. מתוך האסון יכול להיוולד נגב חזק ופורח מאי פעם, אם נשכיל לייצר מנועים כלכליים באזור. התאחדות התעשיינים לקחה יוזמה ומקדמת הקמת מפעלים חדשים בנגב, בין היתר דרך חשיפת תעשיינים צעירים להזדמנויות הכלכליות באזור. שמחנו לראות עשרות תעשיינים שמתעניינים בהזדמנויות להקמת מפעלים בדרום, הם עמוד השדרה של המשק הישראלי והם העתיד של הנגב״.

דרור קראווני, מנכ"ל בני שמעון ייזום ופיתוח: "במשך השנים האחרונות קידמנו באינטנסיביות את פיתוח הנגב, הן מהבחינה הכלכלית והן מבחינת תעשייה ומסחר. לאחר השבעה באוקטובר אנו מבינים את חשיבות ומשמעות פיתוח האזור ביתר שאת. יחד עם שותפים רבים שלנו מהאזור אנחנו מתכוונים להפוך את אזור התעשייה עידן הנגב, כמו גם את האזור כולו למרכז תעשייה מרכזי בישראל שיכלול ענפי תעסוקה שונים ומגוונים".

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "מדינת ישראל וכולנו מחויבים להצמיח ולפתח כל חלקה בנגב, זהו עתידנו וזהו הביטחון שלנו – פיזית וערכית. אנחנו עושים מאמצים משמעותיים כדי לקדם את הפרויקטים לטובת פיתוח תעשייה ומסחר באזורנו, בהתאם להצעות רבות מיזמים ותעשיינים שרואים בהקמת מפעלים, מבנים ובניינים בנגב כשליחות ציונית וחיזוק מדינת ישראל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה