בקרוב אוטובוסים ירוקים ביישובי עוטף עזה- המשרד להגנת הסביבה משקיע כ-8 מיליון שקל ברכישת אוטובוסים חשמליים להסעות תלמידים

$(function(){setImageBanner('a71b9b69-7f60-44c7-8712-14174106b170','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המשרד להגנת הסביבה החליט לתמוך במועצות אזוריות אשר יחדשו את ציי האוטובוסים להסעות תלמידים ("אוטובוסים צהובים"), בסיוע לרכישת אוטובוסים חשמליים בסכום של כ-4 מיליון שקל. לצד זאת, במסגרת החלטת הממשלה לחיזוק החוסן האזרחי ביישובי עוטף עזה, תומך המשרד בסכום של 4 מיליון שקל לרכישת אוטובוסים מאופסי פליטות במועצות האזוריות בעוטף עזה. בכך תמיכת המשרד לחשמול אוטובוסי הסעות לתלמידים מסתכמת ב-8 מיליון שקל.

קרדיט: דוברות והסברה חוף אשקלון

תמיכות אלו מצטרפת לפעילות המשרד להגנת הסביבה בשנים האחרונות להפחתת זיהום האוויר מתחבורה בישראל, ולתמיכות קודמות בהיקף של כ-108 מיליון שקל לרכישת אוטובוסים חשמליים.

תמיכת המשרד להגנת הסביבה לחשמול מערך ההסעות של תלמידים היא בשיתוף משרד החינוך, משרד האוצר והחברה הכלכלית למשק וכלכלה של השלטון המקומי, אשר קידמה את האוטובוסים החשמליים במכרז רכש חדש.

השנה, במסגרת קול הקורא שפרסם משרד החינוך בנושא תקצוב רכישת אוטובוסים להסעות תלמידים במועצות האזוריות - תשפ"ג, הוסיף המשרד להגנת הסביבה סיוע לצמצום הפרשי הרכישה כך שלמועצות האזוריות תהיה אפשרות לבחור באוטובוס חשמלי במקום באוטובוס דיזל.

המשרד להגנת הסביבה מוביל מעבר לתחבורה נקייה בישראל, בין היתר באמצעות תמיכות כלכליות לחברות וגופים המפעילים אוטובוסים במעבר לשימוש באוטובוסים חשמליים, במטרה לצמצם את זיהום האוויר ופליטות גזי החממה בישראל.

רכבי הדיזל (כגון אוטובוסים, משאיות, טנדרים, מוניות) אחראים לכ-80% מזיהום האוויר התחבורתי המשפיע על איכות האוויר בערים. כיום, כל האוטובוסים המופעלים על ידי המועצות האזוריות מונעים באמצעות דיזל, אשר מוביל לזיהום אויר המורגש בעיקר במרכזי הישובים ובריכוזי אוכלוסין. מעבר לנסיעה באוטובוס חשמלי מפחית את פליטות גזי החממה בכ-60% לעומת אוטובוס ממנוע דיזל, מצמצם את זיהום האוויר ומפחית את מפגעי הרעש שנגרמים מתחבורה.

עד כה, מספר האוטובוסים החשמליים בישראל שהחליפו אוטובוסים מזהמים מסוג דיזל עומד על כ-800 אוטובוסים - כמחצית נרכשו בסיוע של המשרד להגנת הסביבה בהיקף של כ-108 מיליון שקל.

שימוש באוטובוסים מאופסי פליטות משפר את איכות האוויר בישובים, מצמצם מטרדי רעש, מצמצם פליטות גזי חממה, משפר את תפיסת התחבורה הציבורית בקרב הציבור ומקל את הליכי התכנון למתקנים חדשים של תחבורה. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים לקידום תחבורה מאופסת פליטות במטרה לצמצם ואת זיהום האוויר ופליטות גזי חממה מתחבורה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה