ברקע הירידה בתחלואה - כיצד תיראה החזרה ללימודים בשבוע הבא?

$(function(){setImageBanner('c8e6a304-873b-4175-bb92-7d1ab2ea8d51','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

האם תלמידי י"א-י"ב סיימו את הבגרויות של מועד החורף, האם יתקיימו חוגים וטיולים ומי חוזר בכלל לבית הספר? ברקע הירידה בתחלואה, עושים סדר - כך תיראה החזרה ללימודים בשבוע הבא, אלא אם משרד הבריאות יאשר הקלות נוספות נוכח הירידה בתחלואה במערכת החינוך

תלמידי אשדוד חוזרים ללימודים בצל הקורונה

בעוד נמשכים העימותים בין משרד החינוך לבין משרד הבריאות על האופן שבו תיראה החזרה ללימודים, ילדי ישראל ישובו ביום שני הקרוב אל ספסל הלימודים בתום חופשת חג הפסח על פי מתווה שנקבע טרם החג, זאת כאמור על אף הירידה הניכרת בתחלואה במערכת החינוך ובארץ בכלל. 

עד לחופשת פסח, כזכור, התקיימו הלימודים ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים בלבד. נכון להיום ולמגמת השיפור הנמשכת בתחלואה, אין יישובים אדומים במפת הרמזור ולכן חוזרים ללמוד בכל הארץ.

לפי שעה, כל מערכת החינוך עתידה לשוב לפעילות, חלק מהכיתות תחת מגבלות של חצאי כיתות (כלומר, כל קבוצה תלמד בחלק מימות השבוע) וחלק ילמדו בחצאי ימים (הקבוצות ילמדו חצי יום, מדי יום).

כך זה ייראה בחלוקה לפי כיתות:

- גני הילדים ילמדו 6 ימים בשבוע בקבוצות מלאות.
- כיתות א'-ב' ילמדו 5 ימים בשבוע בכיתות מלאות.
- כיתות ג' ילמדו בכיתות מלאות 5 ימים בשבוע.
- כיתות ד' ילמדו בחצאי כיתות 5 ימים בשבוע.
- כיתות ה'-י"ב ילמדו בחצאי כיתות לפחות יומיים בשבוע.

האם תלמידי כיתות י"א-י"ב סיימו את בחינות הבגרות של מועד חורף?
משרד החינוך פתח מועד בחינות נוסף לחורף באפריל. הבחינות בחודש זה יחלו ב-19 באפריל ויסתיימו ב-6 במאי. בחינות מועד הקיץ יתקיימו בין 19 במאי ל-15 ביולי.

האם תלמידים חולים או מבודדים יוכלו להיבחן?
לוח הבחינות כולל מועדים נוספים עבור תלמידים חולים או כאלו שנמצאים בבידוד.

בין כמה קבוצות רשאי לעבור מורה ובין כמה קבוצות רשאי לעבור תלמיד?
מורה רשאי לעבור בין ארבע קבוצות שונות ותלמיד יכול לעבור בין שתיים, אלא אם ההנחיות ישונו על ידי משרד הבריאות. ככל שיחולו שינויים משרד החינוך יעדכן בהתאם.

האם ניתן ללמוד במקרים חריגים בקבוצות יותר מ-20 תלמידים במוסדות שבהם מותרת פעילות פיזית? 
חריגה מעל 20 תלמידים ועד 22 כפופה לאישור מנכ"ל משרד החינוך. חריגה מעל 22 תלמידים ועד 24 כפופה באישור שר החינוך.

האם מותרים חוגים וטיולים?
ניתן לקיים פעילות חוגים במוסד החינוכי או במתקני רשות מקומית בקבוצות קבועות של עד 50 משתתפים (כולל אנשי הצוות) בשטח פתוח. ניתן לקיים טיול חד יומי ללא לינה בכל שכבות הגיל למעט בגני הילדים. הטיול יתקיים באותן הקבוצות הקבועות שבהן לומדים התלמידים בשגרה עם אנשי צוות קבועים. ניתן לצרף מדריך טיולים, מאבטח ומלווה רפואי ככל הנדרש.

האם יהיו הקלות נוספות?
במשרד החינוך דרשו ממשרד הבריאות לאפשר פתיחה מלאה של מערכת החינוך לאור הירידה בתחלואה - אך נענו בשלילה. לדברי גורם בכיר במשרד החינוך, נאמר להם שקודם כל מעוניינים לבחון את תוצאותיו של הניסוי בביטול הקפסולות בכיתות ג', לפני שיבטלו אותן גם בכיתות נוספות. "זה אבסורד שהפארקים מלאים, פקקים בכבישים ומאות עד אלפים בהופעות, אבל מונעים חזרה של מערכת החינוך", אמר הגורם הבכיר במשרד החינוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה