ברקע הלחימה בדרום והמשבר בענף אלו הם אנשי החקלאות לשנת 2023

$(function(){setImageBanner('3b56735d-b7ee-4ae7-b85b-a6c53946b59b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

"וועידת ישראל בחקלאות" חשפה היום את אנשי השנה בחקלאות. הועידה שתתקיים בפעם ה-14 בבאר שבע, ביום שלישי הקרוב (12/12) במעמד בכירי הענף, שרי ממשלה, חברי כנסת וחקלאים מכל הארץ ותעסוק בניהול המשבר הגדול מאז ה 7/10 ודרישת החקלאים מהממשלה לפתרונות.

הזוכים באותות אנשי השנה בחקלאות:

  • החקלאי גיא דוד נבחר לאיש השנה בחקלאותוזאת בין היתר בזכות לפתרון המשבר עם ממשלת תאילנד בתחילת הלחימה וסיוע לתאילנדים הפצועים. עוד הוביל דוד פעילויות קטיף נרחבות לסיוע עבור החקלאים.
  • טלי מדינה, מנהלת רפת אורים תקבל השנה את אות "אישה פורצת דרך בחקלאות". טלי מנהלת מובילה בענף לא עזבה את הרפת ליום אחד גם לאחר המתקפה הרצחנית ב 7/10.
  • צביקה כהן, סמנכ"ל משרד החקלאות שיקבל אות הוקרה "על תרומה ייחודית לחקלאות"על פעילותו למען החקלאים בכלל ופועלו להצלת חקלאי הערבה בפרט.
  • עופר פדן, מנכ"ל מרתון ישראל יקבל אות הוקרה "על תרומה ייחודית לחקלאות", על מיזם "רצים למען החקלאים" שגייס אלפי מתנדבים לעבודה בענף החקלאות.

גם השנה וברקע מלחמת חרבות ברזל, תקיים ועידת ישראל לחקלאות את טקס אנשי השנה בחקלאות. זוכי האותות שנבחרו השנה על ידי ועדת השיפוט מייצגים את רוח החקלאות הישראלית, מפריחי המדבר ושומרי גבולות המדינה שבזכות גידולים פורצי דרך הפך הענף לפורץ דרך בעולם כולו. 

השנה הודיעה ועדת הפרס על זוכי האותות לשנת 2023, שפעלו למען החקלאות בישראל, בשגרה ובחירום.

אות "אישה פורצת דרך בחקלאות" יוענק לטלי מדינה, מנהלת הרפת בקיבוץ אורים, שנשא­רה בקיבוץ למרות הלחימה בכדי להציל את הרפת ולהמשיך לייצר חלב.

טלי מדינה צילום אוריאל סיני

הרפת של קיבוץ אורים מייצרת למעלה מארבעה מי­ליון ליטר חלב בשנה. מדינה (52), נשואה ואם לארבעה, מנהלת את הרפת כבר למעלה משבע שנים. ביום שבת, 7 באוקטובר, יצא בעלה של טלי לרכוב על אופניים ואז החל מטח הירי. בהמשך הוא אף נפצע מירי מחבלים על כביש .232   טלי וילדיה שהו במקלט והיו עדים להיתקלות עם מחבלים על הגדר באורים.  יום למחרת, כשפונו היישובים בעוטף, קיבלה טלי החלטה אמיצה להישאר ולע­בוד ברפת. "היה לא נעים בימים הראשונים. היו שלוש היתקלויות עם מחבלים. ביום הייתי ברפת ובלילה ישנתי במקלט. עבדנו בסיוע מתנדבים, וכעת אנחנו נעזרים בס­טודנטים שמקבלים מענק מהמדינה. אם הם ילכו נהיה שוב בבעיה. היה לי קשה שהילדים ובעלי, אחרי פציעה, רחוקים ממני. כעת חזרנו לקיים שגרה כמעט מלאה."

על האות שניתן לה אומרת טלי: "זהו הניצחון הפרטי שלי. מבחינתי לא הייתה ברירה אחרת. לא הייתי מפקירה את הצוות ואת הרפת שלי. ידעתי מההתחלה שאני אשאר כאן כדי לנהל ולהציל את המשק שלנו. זה ענף מזון חיוני וחייבים להמשיך ולעבוד".

אות איש השנה בחקלאות יוענק לחקלאי גיא דוד. גיא הוא דור רביעי לחקלאים מגדלי בטטות במושב עדנים. בנוסף לעבודתו החקלאית במשק, גיא פועל גם במישור הציבורי כדי לייצג את קהילת החקלאים בישראל ונאבק בעבור האינטרסים שלהם ושל החקלאות הישראלית.

גיא דוד צילום פרטי

בחודשים מורכבים אלו של מלחמה 'חרבות ברזל', סייע גיא באנושיות ורגישות לעובדי החקלאות התאילנדים שנפגעו וזקוקים לסיוע בתרגום בבתי החולים. בנוסף התגייס למלאכת ההסברה בשפה התאילנדית מטעם משרד החוץ, ארגן והשתתף בסיור נציגי משלחת תאילנד בישראל. נוסף להיותו חקלאי ופעיל ציבורי, גיא הוא דמות משמעותית ובימי המלחמה יזם פעילויות קטיף התנדבותיות של אזרחים מכל הארץ על מנת לסייע לחקלאות המקומית.

את אות הוקרה על תרומה ייחודית לחקלאות יקבלו צביקה כהן, סמנכ"ל בכיר מימון והשקעות במשרד החקלאות המסיים בימים אלו שלושה עשורים מוצלחים במשרד החקלאות ועופר פדן, מנכ"ל מרתון ישראל.

צביקה כהן צילום פרטי

כהן, הוביל רפורמות חקלאיות והסכמים חקלאיים מול משרד הארץ, עוד חתום צביקה על מתווה הסיוע לחקלאי הערבה. מתווה חסר תקדים בהיקפו ומטרתו לאפשר למגדלי הפלפל בערבה להסב חלק משטח הגידול לגידולים נוספים. בזכות המהלך שהוביל גידולי הערבה מגוונים ולא תלויים רק בגידולי פלפלים מה שהוביל ליציבות כלכלית בחבל ארץ הערבה ומנע נטישה של תושבים.

על קבלת אות ההוקרה על תרומה ייחודית לחקלאות ב"וועידת ישראל לחקלאות" ה-14, הוא אומר: "אני בהחלט שמח לקבל את האות הזה. זו הוקרה על מה שעשיתי 30 שנה ועל מה שאולי אעשה עוד בעתיד. אני מבחינתי, לא עוזב את החקלאות. אני עוזב את המשרד, אבל לא את החקלאות".

עופר פדן צילום פרטי

עופר פדן, מנכ"ל מרתון ישראל, יקבל את אות הוקרה על תרומה ייחודית לחקלאות על המיזם "רצים למען החקלאים" בו הוא גייס אלפי מתנדבים ומתנדבות מרחבי הארץ שעובדים בענפי החקלאות השונים. בנוסף עופר יזם מרתוניים בינלאומיים שהחלו בסיליקון ואלי בארצות הברית והתפשטו ל-30 מדינות בעולם וכמובן גם לישראל מתוך רצון להעלות מודעות לחטופים ולקרוא להחזרתם.

" זכות גדולה נפלה בחלקינו לסייע ולו במעט במאמץ הכללי עם הפרויקט 'רצים למען החקלאים'. לא הופתעתי מההיענות המיידית, הרצינות, המקצועיות של אלפי המתנדבים שהגיעו לשטח ונרתמו למשימה. תודה לכם הרצים, תודה לצוות החמ"ל שנוצר, ותודה על הזכות."

"ועידת ישראל לחקלאות" תיערך ב-12 בדצמבר 2023, ב"זאפה" באר שבע. האירוע יתפרש על פני יממה שלמה - ויידונו בו נושאים חשובים לתפקודה של החקלאות הישראלית בימי שגרה ומלחמה. בין האורחים באירוע: יענקל'ה מוסקוביץ - נשיא "ועידת ישראל לחקלאות", אורי דורמן - מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, שר החקלאות אבי דיכטר, שר העבודה יואב בן צור ויצחק וסרלאוף - שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה