בשורה קודרת ממשרד הבריאות - עשרות אלפי חולים בקורונה צפויים בקרוב בארץ

$(function(){setImageBanner('edb23d60-ef5c-4d0e-b9c4-29c12d6d3fab','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לאחר שמספר חולי הקורונה בישראל זינק ל-25, פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, צופה כי המספר צפוי להאמיר עד כדי אלפי, אם לא עשרות אלפי חולים נוספים בארץ.

איתמר גרוטו - צילום: אוראל כהן

"נגיע לאלפים ואפילו עשרות אלפי חולים, לא ניתן למנוע את זה" – מספר פרופ' גרוטו. " 80 עד 90 אחוז מהחולים יהיו חולים קלים מאוד שלא יקרה להם שום דבר, הם רק יצטרכו להישאר בבידוד בבית עד שתעבור המחלה. הם לא יזדקקו לטיפול רפואי מיוחד.

אנו נתמודד עם המחלה הזאת, באמצעות בידוד בית ולא מתחמים מיוחדים ומיותרים. זאת לא מחלה שעוברת באוויר ולכן אמצעי הבידוד צריכים להיות קלים יותר. צריך לעבור מהגנה מקסימלית לאופטימלית, שזה אומר בידוד טיפתי, חלוק פשוט, כיסוי ראש, כפפות, ולא חליפות חלל".

"ילדים ונוער כן יכולים להידבק, אבל שיעור הקטלניות אצלם מאוד נמוך. זה לא שאין הדבקה, אין תמותה. אני לא חושב שזה הפתרון ואני לא חושב שצריך לעשות חיטוי, החיטוי הוא צעד משני. צריך להקפיד על מגע בין אדם לאדם, החיטוי פחות קריטי. הנגיף יכול לעבור דרך חפצים, אבל אחרי מספר דקות, לא אחרי מספר שעות".

"מחולי קורונה אנחנו מבקשים שלא יגיעו למסיבות פורים. אנשים שחזרו מחוץ לארץ, שלא יגיעו למסיבות פורים גם הם. מומלץ מאוד שלא להחליף מסכות ופריטי לבוש בין אדם לאדם ומומלץ להקפיד על היגיינה ושטיפת ידיים לפני, במהלך ואחרי האירוע. אנשים בגיל מבוגר וכאלה שסובלים מדיכוי המערכת החיסונית, צריכים לשקול אם לבוא לאירועי פורים".

תשובות לשאלות שתמיד נשאלות

מהם תסמיני הקורונה?

סימני המחלה הנגרמת מנגיף קורונה דומים לאלו של שפעת: חום, שיעול, קוצר נשימה וקשיי נשימה. למעשה, לא ניתן להבדיל בבדיקה קלינית בין הדבקה בנגיף קורונה לבין מחלות נשימתיות רבות אחרות. המחלה עלולה להוביל לדלקת ריאות קשה, לתסמונת נשימתית חמורה, לאי ספיקת כליות ואף למוות. אחוז הסיבוכים הקשים מכלל הנדבקים טרם הוברר.

מי צריך להיות בבידוד?

השבים מאוסטריה, איטליה, גרמניה, הונג קונג, יפן, מקאו, סין, סינגפור, ספרד, צרפת, קוריאה הדרומית, שוויץ ותאילנד נדרשים להיות בבידוד בביתם למשך 14 יום. כך גם כל מי שנחשף לחולים המוכרים.

מהן ההמלצות לנוסעים מחו"ל?

על פי המלצות משרד הבריאות ומשרד החוץ יש להימנע מנסיעה לסין, קוריאה הדרומית ואיטליה. בנוסף, יש לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל באופן כללי, בדגש על הונג-קונג, מקאו, טאיוואן, יפן, תאילנד סינגפור ואוסטרליה. מומלץ להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בין-לאומיות כולל נסיעות לאירועים בעלי אופי דתי.

האם הקורונה עוברת דרך חפצים וחיות?

על פי המידע הקיים כיום, נגיפי קורונה אינם מועברים באמצעות חפצים או מזון, ולא דווח על העברת המחלה בדרך זו. גם חיות מחמד כמו כלב או חתול אינם מדבקים. עם זאת, מאחר ובאופן תיאורטי נגיפי קורונה מסוגים אחרים יכולים להדביק חיות מומלץ לנקוט במשנה זהירות ולא לטפל בחיית מחמד אם סובלים מתסמינים החשודים כמחלת קורונה ואם חייבים לבא במגע עם בעלי חיים במצב זה יש לעטות מסכת פה-אף ולהקפיד על רחיצת ידיים.

כמה המחלה מסוכנת?

הנתונים המפורסמים מסין מצביעים על כך שברוב המקרים מדובר במחלה קלה. עד 20% מהחולים המאובחנים מפתחים סיבוכים ושיעור התמותה הינו כ-2% מהחולים.  על פי המידע כעת, נראה כי המחלה קשה יותר בקרב מבוגרים ואנשים הסובלים מפגיעה במערכת החיסון וממחלות כרוניות דוגמת סכרת או מחלת לב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה