בתגובה לירי הרקטות : צה"ל תקף מספר יעדי טרור הג'יהאד הבטיח "ננקום בישראל על הפשע המכוער".

$(function(){setImageBanner('15eb1254-7eb5-469a-ad0c-2c145b96fffa','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לאחר המטחים הכבדים שנורו לעבר ישראל, במהלך הלילה צה"ל תקף שורת יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי בסוריה וברצועת עזה. בין היתר הותקפו בסוריה אתרים לפיתוח אמצעי לחימה ולייצור דלק רקטות. 
הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי שניים מפעיליו, נהרגו בתקיפה. הארגון לא חשף את תפקידיהם של הפעילים, והבטיח "ננקום בישראל על הפשע המכוער".

ההסלמה אמש החלה לאחר שבשעות הבוקר אתמול (יום א) חיסל צה"ל מחבל שניסה להניח מטען חבלה בסמוך לגדר הרצועה מזרחית לחאן יונס. במקום התפתח עימות לאחר שצה"ל מנע את פינוי המחבל מהמקום. גופתו של המחבל, שהגיע לגדר יחד עם מחבל נוסף, פונתה בסופו של דבר על-ידי דחפור צבאי, דבר שעורר זעם ברצועה.

בשעות אחר הצהריים הג'יהאד האיסלאמי הגיב בשיגור  מטח רקטות לעבר יישובי הדרום, ומסר: "זו התגובה להרג הפעיל שלנו הבוקר. נגיב על כל פעולה ישראלית".  

תקיפת צה"ל ברצועת עזה

לאחר שורה של אזעקות הלילה עבר שקט תושבי הדרום  לילה שקט.  עם זאת, לאחר הערכת מצב, פיקוד העורף וראשי הרשויות בעוטף עזה בטלו את הלימודים במועצה האזורית אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון, שדרות ונתיבות.

בנוסף צה"ל הנחה הבוקר לחסום אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. האזורים והצירים שנחסמו הם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232.

הצירים שנחסמו לשני הכיוונים כביש 4 מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם.

כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז וכביש 232 מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.

בנוסף, הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות.  

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו לפני חצות יעדים של הג'יהאד האיסלאמי מדרום לדמשק.

באזור עאדליה בפאתי דמשק שבסוריה הותקף אתר שהיווה עוגן משמעותי של הג'יהאד האיסלאמי בסוריה.

עוד ציינו כי באתר זה ביצע הארגון מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה.

בנוסף, יוצרו שם מדי חודש עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות. באתר התקיימו הכשרות טכניות למחבלי הארגון מהרצועה והן מסוריה.

הנחיות פיקוד העורף

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה