גבורתו של מיכאל בן זיקרי ז"ל עוררה התרגשות ברחבי העולם המוסלמי

$(function(){setImageBanner('c0e74f02-cb8f-4b0c-918c-5f1613d93225','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מעשה גבורתו של מיכאל בן זיקרי ז"ל, שקיפח את חייו בזמן שהציל משפחה בדואית מטביעה באגם זיקים, עורר התרגשות גדולה ותגובות אוהדות ברחבי העולם הערבי והמוסלמי. "אין הבדל בין בני אדם, אללה לימד אותנו לאהוב זה את זה" - כתב גולש מעיראק

מיכאל בן זיקרי ז"ל

מעשה גבורתו של מיכאל בן זיקרי ז"ל, שחירף את נפשו במהלך שהציל משפחה בדואית מטביעה באגם זיקים, מעורר התרגשות לא רק בקרב הציבור הישראלי, אלא גם בקרב רבים עולם המוסלמי.

גולשים מוסלמים רבים נפעמו ממעשהו ההירואי של בן זיקרי ז"ל, שפורסם בערבית ובפרסית בחשבונות של משרד החוץ הישראלי ברשתות החברתיות. "זו ההומניטריות האמיתית", כתבה מירנא מעיראק בתגובה. "אין הבדל בין בני אדם, אללה לימד אותנו לאהוב זה את זה". מגיבה אחרת כתבה: "לאנושיות אין דת, מי ייתן ויישב בגן עדן ותבוא ברכה על משפחתו ויקיריו על מעשהו האציל".

הפוסט של משרד החוץ. צילום מסך

עות'מאן, תושב סעודיה, כתב: "אללה אמר שכל המציל נפש אחת כאילו הציל את כל האנשים, והוא צדק". מג'די, תושב מצרים: "העובדה שיש לנו חילוקי דעות פוליטיים איתכם אין משמעה שיש ויכוח בינינו מבחינה הומניטרית". פהד העיראקי כתב: "זה העם הישראלי שאוהב את כולם ומסייע לכולם".

"מדובר בסיפור אנושי שלא יכול היה להשאיר גם את העוקבים במדינות ערב אדישים, כולל אלה שעוינים את ישראל" - אמר יונתן גונן, מנהל המדיה הדיגיטלית של משרד החוץ בערבית.

לדבריו, גולשים ממרוקו ועד עיראק, מעומאן ועד סוריה, הזדהו עם הסיפור והצביעו פה אחד, ובהיקף מאוד גדול, על גבורתו של מיכאל, כאשר חלקם גם הדגישו את דו הקיום והחיים המשותפים בישראל כמודל לחיקוי.

מעשה גבורתו של מיכאל בן זיקרי ז"ל 

מיכאל בן זיקרי טבע למוות ביום שישי האחרון כשהציל שלושה ילדים תושבי חורה ואת דודתם, כשאלו נקלעו למצוקה במים באגם זיקים. מיכאל, שהיה במקום עם חלי איטח אשתו, לא חשב פעמיים וקפץ פנימה אל האזור המסוכן כדי לחלץ את הדודה והילדים בני 7,10 ו-14.

עדי ראייה סיפרו שגם כשהוא כבר היה באפיסת כוחות הוא ניסה להושיט יד כדי להציל את הבנות. בזמן שזינק פעם אחר פעם להציל 4 נפשות, חלי אשתו, דמות מאוד מוכרת בעיר אשדוד, עמדה אף היא לטבוע למוות וניצלה ברגע האחרון.

ביום ראשון הוא הובא למנוחות בבית העלמין באשקלון. הוא היה בן 45 במותו, והשאיר מאחוריו אישה ושלושה ילדים. להלווייה הגיעו עשרות מתושבי חורה.

חלי ומיכאל - מתוך עמוד הפייסבוק

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה