גזר דין של מאסר עולם לגיורא פרי על רצח אכזרי של בת זוגו במושב תלמי יוסף

$(function(){setImageBanner('1884fc2e-a162-41d7-a6b5-d5db76944d38','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אסתר אהרונוביץ' ז"ל, אם לארבעה וסבתא לתשעה, נרצחה בביתה במושב תלמי יוסף בידי בעלה לשעבר, רופא במקצועו. בית המשפט גזר עליו מאסר עולם בפועל.

PEXELS

המקרה המזעזע התרחש במושב תלמי יוסף ב-3 בנובמבר 2023. הנאשם, בן 71, ירה חמישה כדורים באשתו, אסתר ז"ל, ופגע פעמיים בראשה. כתוצאה מהירי, היא נהרגה במקום.

החקירה העלתה שהנאשם תכנן את הרצח מראש. הוא רכש אקדח, רכבים חדשים, וארז מזוודות עם בגדים ודרכונים. לאחר הרצח, הוא ניסה להתאבד, אך לא הצליח.

סיפור הרצח המזעזע 

לפי העובדות כפי שנקבעו בהכרעת הדין והראיות הנאשם ואסתר היו נשואים מזה עשר שנים, וחיו יחד בביתם במושב  תלמי יוסף בנגב.

לימים, התגלעו מחלוקות כלכליות בין הנאשם למנוחה, התלקחו וויכוחים, והמנוחה אף החלה בנקיטת צעדים משפטיים להיפרדות מהנאשם. במהלך אחד מן הוויכוחים הנאשם אחז באקדחו, באופן שעורר אצל אסתר בהלה, אף כי הנאשם טען להסבר תמים, ואין לדעת אם הוא התכוון בכך לאיים.

נקבע כי, בזמן שהות הנאשם בחו"ל בין התאריך 22.10.19 לבין התאריך 2.11.19, העבירה המנוחה את חפציו האישיים של הנאשם מחדר השינה המשותף לחדר אחר בבית, והחביאה את אקדחו. זאת, מתוך כוונה להשיב את האקדח רק ביום בו יעזוב הנאשם את הבית.

במהלך היממה לאחר שוב הנאשם מחו"ל, ארז הנאשם את חפציו, חפצים רבים מאוד, בתיקים ובמזוודות. הנאשם הכין גם דרכונים, את "תיק הרופא" שלו, וכן כסף רב מאוד במזומן. הנאשם גם פנה למכרים שונים, בחיפוש אחר מקום מגורים חלופי ביחידת דיור במושב. אם כי, בהמשך הודיע למכריו שאין צורך בכך.

נקבע עוד, כי בתאריך 3.11.19, היה אמור להגיע אל ביתם של הנאשם והמנוחה, שליח ממשרדו של עורך דינה של המנוחה, עם מסמכים להנעת הליך משפטי. אסתר הביעה חשש בפני אוהביה, בדבר תגובתו האפשרית של הנאשם, וקבעה מנגנונים לוודא כי תדע דקות מראש, לפני ההגעה הפיזית של השליח, וכן כי כלתה תמתין בקרבת הבית באותה עת, להיות לה לעזר, לפי הצורך.

בצהרי היום, הנאשם חזר מוקדם מעבודתו במרפאה צבאית. המנוחה חזרה מנסיעה עם בתה. בשעה 17:41 שוחחה המנוחה כרגיל עם חברתה בטלפון, אך לא ענתה לשיחה נוספת בשעה 17:45. בשעה 17:46 נשמעו יריות על ידי שכנה. כפי שתוכנן מראש, הכלה המתינה בקרבת מקום החל משעה 17:50, והשליח הגיע בשעה 18:23, אך המנוחה כבר לא הייתה בין החיים בשעות אלה.

נקבע בהכרעת הדין כי היריות ששמעה השכנה, היו היריות של הנאשם במנוחה. נקבע, כי לא היה מאבק פיזי ממושך ואלים בין השניים, אף כי הייתה התמודדות מסוימת ביניהם, קצרה בזמן וממוקדת גיאוגרפית, בין הארון לבין המיטה בחדר השינה.

נמצא, שהראיות הפורנזיות אינן מותירות ספק בכך שהנאשם רצח את המנוחה בכוונה, היינו כי, בעת הירי, הנאשם רצה במות המנוחה. טענת הנאשם כי שגגה היא - נדחתה מכל וכל. נקבע עוד, כי התזה לפיה הנאשם תכנן מראש לרצוח את המתלוננת, מסתברת מאוד, אך לא הוכחה מעבר לספק סביר.

לכן נקבע כי, מחמת הספק, יש להניח לטובת הנאשם שנתגלעה מריבה קצרה בין בני הזוג, במהלכה החליט הנאשם לרצוח את המנוחה. לשם כך, ירה חמישה כדורים, כאשר אחד פגע באמת זרועה, ושניים פגעו בראשה מאחור, בשני צדדים שונים, והביאו למותה. כך, הורשע הנאשם בעבירת הרצח, כאשר נקבע כי רצח זה נעשה בכוונה. אולם, נוכח הספק אם אכן ביצע את הרצח לאחר "הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית", הנאשם לא הורשע ברצח בנסיבות מחמירות.

לאחר הרצח, הנאשם הסתובב מעט בבית, לרגע קט, ונגע בתמונות. אז, לקח הנאשם עמו חלק ממזוודותיו, את האקדח, את תיק הרופא שלו, ואת כל הכסף והדרכונים, ונסע אל המדבר. שם, נטל תרופות רבות מתוך תיקו, במה שנראה כנסיון התאבדות. בהעדר כל אמון בגרסת הנאשם, לא ניתן היה להכריע אם הנאשם ניסה להימלט למצרים במכוניתו, נכשל, ורק אז נטל את התרופות, או שנסע אל המדבר לכתחילה כדי להתאבד. אם ניסה הנאשם להתאבד, לא ברור מדוע עשה כן בתרופות ולא באמצעות ירי באקדח שאותו נשא. מכל מקום, נקבע שבסופו של דבר היה ניסיון התאבדות, כממצא מעבר למאזן ההסתברות.

 

בית המשפט קבע שהנאשם רצח את אשתו בכוונה תחילה

תוך שהוא מודע למעשיו ולתוצאותיהם. גזר הדין כלל מאסר עולם בפועל, ללא אפשרות לשחרור מוקדם.

בני משפחתה של אסתר ז"ל הביעו סיפוק מהגזר דין, אך ציינו שזה לא יחזיר להם את יקירתם. "אף עונש לא ימחק את הכאב והאובדן", אמרו.

המקרה הטראגי מדגיש את הסכנה הגדולה של אלימות נגד נשים, ומחייב את כולנו לפעול למניעת מקרים דומים בעתיד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה