גיבור: טל אילון הי״ד, מפקד כיתת הכוננות של כפר עזה נלחם כארי כדי להציל את משפחתו וחבריו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ac487843-19bc-45c0-a886-ecd974e23ea4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ac487843-19bc-45c0-a886-ecd974e23ea4','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אילון הי"ד יצא להילחם עם כיתת הכוננות נגד המחבלים שחדרו ליישוב ואף הספיק לחסל כמה מהם לפני שנהרג, כך על פי הסיפורים. חבריו לעבודה בנמל אשדוד סופדים לו: "חיית כגיבור והלכת כגיבור"

טל אילון הי"ד

סיפורי הגבורה מהמלחמה בעוטף עזה ממשיכים להגיע והפעם עם סיפורו של טל אילון הי"ד, עובד נמל אשדוד, שהצטרף עם אביו לכיתת הכוננות ביישוב כפר עזה ונלחם כארי במחבלים המרצחים שחדרו ליישוב וירו ללא הכרה בנשים, זקנים וטף.

בחירוף נפש הוא הגן בגופו על אזרחים תמימים, תוך שהוא אף מצליח לחסל כמה מהמחבלים – כך כפי שעולה מהסיפורים שמגיעים מאותו יום ארור.

אמש, עם קבלת הבשורה על מותו, החלו חבריו הרבים מאשדוד ובני משפחתו להספידו ברשתות החברתיות. הם כולם מספרים על איש משכמו ומעלה, שהיה גיבור בחייו ובמותו.

מזי אשתו ספדה לו:

"טל, אתה גיבור, לחמת עבור הבית, הצלת נפשות. אוהבים אותך, גאים בך, נמשיך את המורשת המופלאה שנטעת בנו. תשמור עליי מלמעלה, שלא אעשה פדיחות. אוף, כמה אני אוהבת אותך. יהי זכרך ברוך".

ג'קי בן שמעון, חברו לעבודה ספד לו:

"מי היה מאמין...יום שישי עבדנו ביחד...וכמו שהיית נוהג לרדת מהאונייה עם החיוך שלך. ובאת להגיד לי חג שמח/שבת שלום. זה היה תמיד הדרך שלך...הענווה, החיוך...מי יאמין שיום אחרי תגן על הבית שלך. על המשפחה שלך ולא היה ספק לרגע שאתה תהיה הראשון לצאת לקרב על הבית. אבדה גדולה למשפחת הנמל, נזכור אותך לעד טל אילון ואני בטוח שאתה תשמור עלינו מלמעלה".

-

שון איציק קליין 

טל אילון גיבור ישראל חבר יקר מבית הספר תיכון שער הנגב..
איך קטפו לנו אותך באמצע החיים עצב וכאב בלתי נתפס
השם ינקום את דמך אמן.
-
שרון דדון
גיבור אמיתי
ככל שמתבהרת התמונה מתגלים יותר ויותר אזרחים שנהגו בגבורה ובאומץ לב.
אחד מהם הוא טל אילון, עובד נמל אשדוד, חבר בכיתת הכוננות של קיבוץ כפר עזה בו התגורר. עם היוודע דבר חדירת המחבלים ליישוב, הוא זינק מיד כדי להגן על ביתו, על משפחתו ועל הקיבוץ.
הוא נלחם בנחישות במחבלים שהגיעו עם נשק רב והצליח לחסל 3 מהם, לפני שהוא עצמו נרצח. במשך שעות ארוכות לא היה ידוע מה עלה בגורלו.

הדס אחותו:

"אח שלי גיבור...איך רק ביום שישי דיברנו על האורז המופלא שאתה מכין, שנדבר עליו בלוויה שלך ואז הלכת ולא חזרת. ולא תחזור עוד....אני אוהבת אותך לתמיד ילד".

טל אילון הי"ד

אבנר אורגד:

"אח שלי יקר, איך נפרדים ממך בכלל? כל החיים ביחד, קבוצת שקד, עבודה בכפרית בקו 10, טיול אחרי צבא בדרום אמריקה, סינקופה ותמיד עם החיוך, רוח השטות וחיית השטח שאתה.

האהבה האינסופית למזי והילדים ולקיבוץ שכל כך אהבת, אני יודע בדיוק איך היית רוצה שנזכור אותך - עם הצחוקים והשטויות שהן רק שלך.

הלכת כמו גיבור. כמה התפללתי בשבילך...הדמעות יורדות ללא הפסקה.

תנחומים למזי והילדים. לליאורה, הדס, דקל ורון".

יונתן זיתון זינר:

"טל חבר ילדות אהוב ויקר שבשנים האחרונות גם חלקנו את אהבתנו הגדולה לים, אדם של חופש, מלא שמחת חיים, חיוך קסום ולב ענק. לא מאמינה שאתה כבר לא כאן. אוהבת וכבר מתגעגעת. יהי זכרך ברוך".

אייל מסד:

כל מי ששאל איך אנחנו, אני עונה בסדר - כמה שיכול להיות בסדר. אז זהו שלא - אנחנו לא בסדר, רחוק מלהיות בסדר. כל יום שעובר אנחנו מקבלים ידיעות על חברים ומכרים, אנשים שהיינו איתם בקשר יומיומי.

היום הידיעה על מותו של טל פשוט ריסקה אותי. כל מי שמכיר אותך יודע שאתה היית נשמה טובה, חבר יקר, בעל ואבא למופת, איש שהוא מלח הארץ. כמו שרשמתי אצל מזי, היינו צריכים להיפגש היום לארוחה, היינו צריכים לשבת חברי הפרלמנט ולדבר על החיים ולא לבכות על אובדן החיים.

אני מקווה שיש בשבילך קרוספיט בגן עדן, אם לא אתה בטח תבנה אחד.

טל מפקד כיתת הכוננות של כפר עזה, מת בהגנה על הקיבוץ שכל כך אהב.

שלום חבר".

חגי יואלי ספד לו:

"הייתה לי זכות טלסקי, כמו לכל מי שזכה אי פעם לבלות דקה איתך…איכשהו היית אח גדול לכל כך הרבה אנשים, גם לאלה שזכו רק בימים בודדים איתך על סירה. זכיתי להרבה יותר ממך, וכשאני חושב על כל הסיפורים אני מבין שוב עד כמה אתה מיוחד ונדיר וכל כך כל כך יקר.

אדם פראי ועדין ואוהב, חד כמו תער, נבון ורגיש שאין כאלה דברים.. וכמה אהבה יצאה ממך תמיד, ראיתי דורות של סטודנטים שחנכת שמאוהבים בך מעל הראש לתמיד. כמוני.

תודה שבמקרה זכיתי ממש עכשיו להפליג איתך עוד הפלגה אחרונה.

גם אני יודע מההתחלה איפה היית כשהיה צריך להגן על מי שאתה אוהב, כמו שיודע כל מי שזכה להכיר אותך. פראי, חד כתער עם כמויות בלתי נתפסות של אהבה ומסירות.

גאה בך ואוהב אותך".

-

המרכז האקדמי רופין מרכין ראשו וכואב על הירצחו של טל אילון ז"ל, בוגר ומתרגל בפקולטה למדעי הים. תנחומנו הכנים למשפחה וחבריו לספסל הלימודים.
יהי זכרו ברוך.

דוד כתב

טל אילון ז״ל.
מפקד כיתת הכוננות של כפר עזה שקפץ ראשון להגן על היישוב וגם חתר למגע.
יחד עם אבא שלו הספיק לחסל שלושה מחבלים לפני שנפל.
גיבור ישראל, אבא, בעל, עובד נמל אשדוד, שהייתה לי הזכות להכיר .
כאן בתמונה, הוא החייל משמאל לרמטכ״ל המנוח ליפקין-שחק בעת שביקר אותנו בדרום לבנון ב 96׳.
טל היה חייל מורעל, מקצועי, אינטיליגנט וערכי והיה חלק מצוות מיוחד במינו עליו פיקדתי.
(אני הקצין הצעיר בצד ימין).
מתוך הפייסבוק
יהי זכרו ברוך
ותנחומים לאשתו, ילדיו, משפחתו , חבריו וכל מי שרק הכיר אותו.
-
נועה אשר ברקלי
משתפת קצת
עכשיו הותר לפרסום שמות של חברים, מתאמנים עם דניאל ואיתי בקרוספיט, אהובים מאוד. אז החלטתי לספר על שניים קרובים במיוחד:
הראשון, טל אילון. ראש כיתת כוננות של כפר עזה. לא יודעת עוד הרבה אבל מהסיפורים הם היו קו האש הראשון. לא מפתיע אותי על טלטול כי הוא אחד האנשים החזקים שאני מכירה. חזק וקורע מצחוק. ההומור הכי משובח שיש. עם לב רחב כמו הכתפיים שלו. הנדי מן שנתן מכל הלב. ראה משהו שבור במועדון- בלי שביקשו למחרת הביא מקדחה וסידר. בנה לנו בתקופת הקורונה מתח שתלינו בחוץ והתאמנו עליו מלא. עבד בנמל אשדוד, ובזמנו החופשי שרף את הים עם היאכטה שלו. הכי מגניב שיש.
השני, איתוש. איתי. לא הכרנו הרבה אבל דווקא בשבועות האחרונים התקרבנו יותר כי היינו יחד בקבוצה בתחרות קרוספיט שהייתה. כתבתי לאיתוש שלא אכפת לי איזה מקום נהיה העיקר לנצח את דניאל. הוא אמר לי שזאת משימת חייו עכשיו. ביום של התחרות איתוש היה חולה לגמרי והתפחלץ באיוונט האחרון. לקחנו מקום רביעי, דניאל לקח מקום חמישי.
לאיתוש והדר היפה יש תאומים בנים בני שנה הכי מתוקים שיש. הם טיפלו בהם וגידלו אותם במסירות אינסופית.
איתוש ואישתו נרצחו בבית שלהם, כשהתאומים (בתמונה) היו נעולים בממד ונשארו שם 12 שעות לבד עד שחילצו אותם. גם הם מכפר עזה.
איתוש היה חד ומצחיק, רגיש בטירוף, הכי חזק שיש, ונסיך פשוט נסיך.
ויש עוד
אמיר נעים, דניאל פלד וההורים שלו, ויותם חיים שעדין לא ידוע מה עלה בגורלו.
הלב בוכה עם המשפחות עם החברים עם המועדון
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה