גל חום קיצוני באזורינו -מספר שריפות ביישובי הדרום

$(function(){setImageBanner('d3dcf9ff-5b60-4cd2-9b8b-6357e063e3bb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כפי שחזו בשירותי הכבאות וההצלה, מזג האוויר הקיצוני יצר מספר שריפות בישובים אחוזם ושדה משה, כוחות כיבוי והצלה פועלים לכיבוי האש. בשדה משה פרצה שריפה במחסן שמכיל כלי ציוד מכני ובנוסף פרצה במקום שריפת קוצים מטוסי כיבוי וצוותים של קק"ל פועלים לכיבוי השריפות. ביישוב אחוזם מדובר בשריפת קוצים בשטחים בסמוך ליישובים כרגע ללא שליטה . אין כרגע סכנה ממשית לקו הבתים וגם במושב איתן פרצה שריפת פסולת וכוחות במקום

מחברת "מטאו-טק" נמסר כי ישררו תנאי יובש קיצוניים, וקיים חשש חמור משריפות. בשעות אחר הצהריים הלחות תעלה ברצועת החוף וינשבו רוחות צפוניות ערות.

בכיבוי והצלה הזהירו מפני שריפות שעלולות לפקוד את אזורינו בימים חמים אלו .

צילום באדיבות כבאות והצלה

מדוברות הדרום נמסר" לוחמי כיבוי והצלה השתתפו במספר רב של אירועי שריפה בשעות האחרונות ובעקבות גל החום הכבד. סייעו באירועים אלו מספר כוחות חבירים כמו טייסת הכיבוי אלעד, משטרת ישראל, קק"ל, רט"ג ויחידות מתנדבים של כבאות והצלה.

כמו כן הופעלו מספר כלי צמ"ה לסיוע. יש לציין שלוחמי האש ובעזרת הסיוע הצליחו להשתלט על מספר רב של שריפות אשר אשר סיכנו בתי מגורים, יערות, חורשות וכד'. חשוב לציין שוב שהחום השורר בחוץ אמנם גבוה מאוד אך החום שנמצא בקרבת השריפה הוא פי כמה וכמה יותר גבוה דבר אשר מקשה על לוחמי האש בשטח ומכביד על כלל הכוחות ולכן אנו מבקשים מהציבור להשמע להנחיות ולא להבעיר אש כלל.

אנו מזכירים כי, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי חתם הבוקר (17.5.20) על צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ בהם קיימת סכנת התפשטות אש וסיכון חיי אדם ורכוש. הסנקציה על הפרת הצו הינה עד חצי שנת מאסר או קנס בגובה של עד 75,300 ש״ח.

בכבאות והצלה לישראל מדגישים כי, ״החורף המבורך הביא עמו צמחיה רבה המהווה מטען אש פוטנציאלי להתפשטות שריפות". מדי שנה מתלקחות עשרות אלפי שריפות בשטחים פתוחים הגורמות לנזק אקולוגי וכלכלי הנאמד במיליארדי שקלים בשנה. האקלים בישראל מחייב העלאת המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש והתנהגות אחראית בטבע. אנו קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות החירום ולעקוב אחר העדכונים שלנו באתר האינטרנט וברשתות החברתיות. בכל מקרה של שריפה או חשש יש להזעיק מיד את לוחמי האש במספר 102. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה