דרום במצור: סדר היום של התושבים מושבת בעקבות מטחי טילים וחשש להסלמה

$(function(){setImageBanner('45a6685b-8123-4813-80c5-3eac9b5dd20a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

צה"ל סגר כבישים, הופסקו תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע , הנהגים מתבקשים שלא לעצור בשולי הדרך. מערכת החינוך ברוב אזורי הדרום הושבתה, אירועים יתקיימו רק במקומות סגורים.

ירי טילים מעזה

פיקוד העורף אסר לקיים לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות וביישובי המועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. בעקבות ההנחיות יישארו בבית 65,000 תלמידים. במכללת ספיר, מכללת אשקלון ובמכללת חמדת דרום לא יתקיימו בחינות.

תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע הופסקה, והתחנות בשדרות, אופקים ונתיבות לא ייפתחו לנוסעים. כמו כן, הרכבות מרעננה לבאר שבע יסתיימו בתחנת אשקלון. נוסעים לבאר שבע יצטרכו להשתמש בקו המזרחי שעובר דרך לוד, קריית גת ולהבים-רהט.

בנוסף נסגרו כבישים באזור עוטף עזה והצבא אסר על הנהגים לעצור בשולי הדרך. כביש 4 נחסם מצומת זיקים ועד הכניסה לנתיב העשרה, כביש 34 נחסם מצומת יד מרדכי לאיבים, וכביש 232 מצומת מפלסים ועד צומת כפר עזה. כמו כן, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים.

-

במצרים ובאו"ם מנסים לייצר משוואת הפסקת אש, לפיה עזה תספוג בשקט את התגובה הישראלית הצבאית הצפויה בזמן הקרוב, ואם כך יהיה - לאחריה ישוב השקט כששני הצדדים יהיו מחויבים אליו. המקור ציין כי לא ברור לפי שעה אם הג'יהאד האיסלאמי יקבל את המשוואה המוצעת.

יירוטים בשמי אשקלון (זהירות: אזעקה מוקלטת, צילום: אדיר טאצ) >>

הרקע להתדרדרות -

אמש חיסל צה"ל שני מחבלים בזמן שניסו להניח מטען חבלה על גדר הגבול באזור ח'אן יונס. בעקבות התקרית בג'יהאד האיסלאמי איימו לשגר רקטות לעבר תל אביב ובכמה רחובות ראשיים ברצועת עזה הבעירו צעירים צמיגים בדרישה לנקמה בישראל על גרירת גופת המחבל. צה"ל תגבר את מערך סוללות כיפת ברזל בדרום.

זמן קצר לפני המטח שנורה הערב לעבר יישובי הדרום, הפלשתינים פינו מפקדות ככל הנראה מתוך הנחה שתבוא תגובה ישראלית.

יו״ר העבודה גשר, שר הביטחון לשעבר, התייחס לירי על עוטף עזה:
״מטח הירי הערב על אשקלון וישובי העוטף הוא עדות נוספת לכשלונו של נתניהו ושרי הביטחון שלו בשנים האחרונות שמתעקש לנהל את המציאות במקום לשנות אותה.* בלי אסטרטגיה, הבעיה לא תפתר. בלי מדיניות - החמאס ושאר ארגוני הטרור ימשיכו לקבוע את גובה הלהבות לפי צרכיהם. בעוד 8 ימים יצביעו תושבי העוטף ואזרחי ישראל כולם, גם על שינוי המציאות אותה משמר נתניהו. אני מאחל לילה שקט לתושבי עוטף עזה.״

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה