האוצר יעניק 10 מיליון ש"ח לתלמידי יישובי עוטף עזה

$(function(){setImageBanner('2b98b3bd-7a42-4508-9afc-247b8991cc78','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

משרד החינוך ולשכת ראש הממשלה יקצו כ- 10 מיליון ₪ להגברת החוסן לתלמידי וצוותי ההוראה במוסדות החינוך ביישובי עוטף עזה

אילוסטרציה: אתר משרד החינוך

שר החינוך, הרב רפי פרץ מסר: ״אנחנו לא שוכחים את הדרום. לאחר מאמצים מרובים, שמח לבשר שהצלחנו למצוא את התמיכה הנכונה שתושבי עוטף עזה זקוקים לה אחרי סבבי הלחימה השנה. אני מודה לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר משה כחלון על ההירתמות הגדולה למהלך."

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך "מחובתנו להתבונן בעיניהם של ילדי עוטף עזה, ולדעת שעשינו כל שלאל ידינו עבורם.

עבור חינוכם, עבור צמיחתם האישית, ועבור חוסנם הנפשי. נמשיך ללוות מקרוב את מוסדות החינוך בעוטף, נמשיך להעניק משאבים ונמשיך לחזק את החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי".

משרד החינוך ולשכת ראש הממשלה יקצו כ- 10 מיליון ₪ להגברת החוסן לתלמידי וצוותי ההוראה במוסדות החינוך ביישובי עוטף עזה.

התכנית החדשה והמקיפה גובשה במשותף על ידי צוות בראשות מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מנהל מחוז הדרום, רם זהבי ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ. במשך שנים רבות, מתמודדת מערכת החינוך ביישובי העוטף עם מצבי לחימה ומצבי חרום. בשנים האחרונות חווים התלמידים וצוותי החינוך מצבי חירום הולכים ותכופים, שגרמו לביטול ימי לימוד רבים, ולישיבה מתמשכת בחדרי ביטחון.

לאחר כל סבב של חירום הם שבו מיד לשגרה. כדי להבטיח במערכת החינוך למידה פעילה ואפקטיבית במצב של "חרום מתמשך", ולשם הבטחת החוסן האישי של התלמידים וצוותי החינוך, החליטו כאמור משרדי החינוך, האוצר ומשרד ראש הממשלה לצאת בתכנית הוליסטית שתעניק להם מעטפת לימודית ורגשית רחבה. למערכת החינוך חשיבות מרכזית בעתות של חירום, ולכן לתכנית שגובשה בעבור העוטף חשיבות ותרומה משמעותית.

הרשויות הכלולות בתכנית:

שדרות, אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב.

בגני הילדים:

1. מפגשי הפעלה לטיפול והתמודדות בפחדים, בחרדות ובטראומה, ביצירת חוסן נפשי והחזרת הגוף - נפש למצב מאוזן ומווסת יותר.

2. מתן של תקציב גמיש לרכישה של שירותים חינוכיים תומכים, מעבר לאלה שניתנים על ידי המשרד (כגון: פעילויות הפגה, הרצאות, משחקים וכו')

3. הרחבת הפיתוח המקצועי של צוותי החינוך כדי להעניק בידיהם כלים נוספים לעבודה עם הילדים בעת חירום.

בתי ספר יסודיים: 1. הרחבת שעות החוסן בבית הספר , שירכז את הליווי והפיתוח של הצוותים המקצועיים ויהווה מקור סמכות למתן מענים לתלמידי ולצוות החינוכי. איש זה ייתן את השירות לאורך כל שנת הלימודים, בדגש על המעבר משגרה לחרום, ומחרום לשגרה.

2. מתן תקציב גמיש למנהלי מוסדות החינוך כדי שיוכלו לרכוש שירותים מעבר לאלה שניתנים להם על ידי המשרד. התוכניות תלוונה על ידי הפיקוח הכולל, הפיקוח על הייעוץ החינוכי, השירות הפסיכולוגי והרשות המקומית.

סבסוד מסגרות של קייטנות חנוכה* בדצמבר 2019 (הקרוב) ייהנו ילדי העוטף מסבסוד של מסגרת קייטנת חנוכה, כחלק מהמענים לחיזוק החוסן של הילדים בגילאי 3-9.

התכנית תפעל בהתאמה למודל התקצוב של תוכנית ניצנים. 

פורום ראשי הרשויות עוטף עזה ושדרות:

"אנו מודים למשרד החינוך- לשר החינוך הרב רפי פרץ ולמנכ"ל המשרד שמואל אבואב, רם זהבי מנהל המחוז והצוותים, כמו גם למשרד האוצר, על שנענו לבקשתנו להכיר בצרכים המיוחדים להם זקוקים ילדי עוטף עזה ושדרות. התוספת התקציבית תאפשר לנו לחזק צרכים משמעותיים של חוסן במערכות החינוך. משימות רבות עוד לפנינו לחיזוק הישובים והתושבים אחרי סבב ההסלמה האחרון ובכלל. אנו ממשיכים לפעול יחד עם משרדי הממשלה בשאר הסוגיות לחיזוק ופיתוח עוטף עזה ושדרות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה