האוצר עשוי להאריך את הסיוע המיוחד לעסקים הנמצאים עד 40 ק"מ מעזה

$(function(){setImageBanner('8029f8e5-55a0-4ca3-9884-f2bce9eccb9d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

משרד האוצר צפוי להאריך את מתווה הסיוע ליישובים שהוגדרו כ"אזור מיוחד" לחודש נובמבר. כלומר-  עסקים ביישובים במרחק של 20-40 ק"מ מרצועת עזה וביישובים שהוגדרו בהנחיות כוחות הביטחון כמצויים במיקומים רגישים, יזכו לפיצויים מוגדלים על נזק עדיף מהשפעות המלחמה בהשוואה לעסקים בשאר הארץ.

depositphotos.

עד כה היה מתווה פיצויים זה תקף רק עבור חודש אוקטובר, ולא הוארך עבור חודש נובמבר. זאת בשעה שמתווה הפיצויים לעסקים שספגו נזק עקיף (פגיעה בהכנסות עסקים ותשלומי שכר לעובדים שלא מגיעים לעבודה בהתאם להנחיות המדינה) מהמלחמה היה תקף גם לאוקטובר וגם לנובמבר.

בדרום הארץ, האזורים הרלוונטיים לתקנות הינם יישובי עוטף עזה (שרובם ככולם נכללים גם בהגדרת ישוב ספר וזכאים לפיצוי ב"מסלול האדום"), מערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש ולכיש, כפי שאלו מוגדרים בהנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. בין השאר, נכללו באזור המיוחד הערים נהריה, באר שבע, אשדוד, נתיבות, אופקים, קריית גת, קריית מלאכי ורהט.

עסקים ביישובי האזור המיוחד היו זכאים לפיצויים עבור נזק עקיף בחודש אוקטובר במסגרת שלושה מסלולי פיצוי שהוגדרו בכלליות כ"המסלול הירוק": מסלול מחזורים, מסלול שכר עבודה ומסלול חקלאים.

מסלול מחזורים הוא מתווה לפיצוי עסקים הממוקמים באזור המיוחד בגין אובדן הרווחים, המחושב בהתאם לירידה במחזור עסקאותיהם. הפיצוי מחושב על בסיס אובדן הרווח של העסק, בהתאם לירידת המחזורים שלו בתקופת הלחימה ביחס לתקופת הבסיס, במגבלת תקרת פיצוי של 2.5 מיליון שקל לעוסק.

הפיצוי במסלול זה עבור חודש אוקטובר ניתן ככל שבתקופה האמורה הייתה ירידה במחזור העסקאות של העסק, ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2022. המתווה כולל התאמות בנוסחת הפיצוי לעסקים שהחלו את פעילותם לאחר תחילת תקופת הבסיס, עוסקים פטורים, עוסקים המדווחים למע"מ מדי חודשיים, מוסד ציבורי ואיחוד עוסקים.

מסלול שכר עבודה הוא מתווה לפיצוי עסקים בגין אובדן שכר עבודה המשולם לעובדים המתגוררים באזור המיוחד, בסכום של 520 שקל ליום לעובד. הפיצוי ניתן בגין היעדרות עובד המועסק במוסד חינוך שנסגר על פי הנחיות פיקוד העורף או בשל איסור התקהלות; היעדרות עובד שנדרש להשגיח על ילד שטרם מלאו לו 14 ומוסד החינוך בו הוא לומד נסגר בשל המצב הביטחוני; או שהעובד הינו אדם עם מוגבלות או שהוא בן משפחה המשגיח על ילד עם מוגבלות, פיזית או קוגניטיבית.

בנוסף נקבעו בתקנות הפיצוי מסלול מיוחד לחקלאים בשל מאפייניו השונים של הענף. לפי התקנות, נקבע מסלול פיצוי ירוק לחקלאות במרחק של 20-40 ק"מ מגבול עזה, עם מקדם פיצוי מוגדל של 1.3.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה