האלוף אליעזר טולדנו נכנס לתפקידו כמפקד פיקוד הדרום

$(function(){setImageBanner('0aa062e6-dc23-4c5f-8f02-341f4e0569e1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

השבוע נערך טקס החילופים בבסיס מפקדת פיקוד הדרום בבאר שבע, בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ובנוכחות חברי פורום מטכ”ל, ראשי הרשויות המקומיות ומשפחות הלוי וטולדנו ובו האלוף טולדנו מחליף את האלוף הרצי הלוי בתפקיד מפקד פיקוד דרום

דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף כוכבי אמר בטקס  “עד לפני שנה, פיקוד הדרום התמודד כמעט בכל יום עם מגוון רחב של איומים ואתגרים שהציבו צבאות הטרור בעזה. קצב והיקף האירועים מסוג זה שככו במידה ניכרת. זה לא קרה מעצמו אלא בזכות שילוב של הפעלת כוח צבאי ויישום מדיניות אזרחית. חיילי צה”ל ומפקדיו, בעבר ובהווה – אני מגבה את פעולתכם, ועומד איתכם בשורה אחת נוכח כל טענה. אני אחראי להוראות הפתיחה באש ולאופן הפעלת הכוח. אני שלחתי אתכם ואישרתי את המבצעים. אינכם לבד ולא תהיו לבד. המטה הכללי וכל הפיקוד הבכיר איתכם ולצידכם.”

אלוף טולדנו: “הרצי, בתבונת המעשה, שילבת ביטחון עם התיישבות. לא סיפרת סיפורים ולא הבטחת הבטחות שאינך יכול לקיים, היית לאזרחים כתובת ומשענת, תחת ההבנה שההתיישבות בספר היא חלק מקו המגן הקידמי של המפעל הציוני במדינת ישראל. למידה מעמיקה של האויב הובילה אותך לבניית יכולות מבצעיות- חדשניות ולשינוי גישה באופן דינמי מתפתח עם צימודים חכמים. היום, אני חותם בביטחון על היכולות המבצעיות והתוכניות לשעת חרום, מתחייב להעמיק בהן, לאתר פערים נוספים ולהשלים אותם".

מפקד פיקוד הדרום היוצא, אלוף הלוי אמר: “צבא צריך להיות מוכן ונכון. תכנית ‘רוח דרום’ מחדשת, מודרנית בהתאמה לאיומי ההתמודדות עם צבאות טרור. היא משלבת נכון בין אזורי החוזק שלנו – המודיעין האיכותי, האש המדויקת והתמרון החד ויותר מכל, החיבור הנכון בין השלושה הללו. באת לכאן הרמטכ”ל, ביומך הראשון לתפקיד, והצבעת על המוכנות למערכה כאן בעדיפות ראשונה. אנו מוכנים מאוד, התאמצנו בכל יום להיות מוכנים יותר מאתמול. אתה יודע זאת, חשוב שידעו זאת אזרחי ישראל, חשוב לא פחות מכך שידע מי שצריך לדעת זאת בצד השני. בתוך המוכנות הזו, על מנת לשמרה תקפה לשנים, יזמנו ופעלנו להיות טובים יותר במניעת התחזקות הצד השני. יזמנו ופעלנו להתאמן בצורה נכונה לקראת המערכה המדוברת".

עוד הוסיף "תהליך האימונים שלנו הלך והשתפר, הלך והתחזק בענייניות רבה ובכישרון. לשותפי בדרום, ראשי המועצות, הרשויות, הערים. ‘בנגב ייבחן עם ישראל’. כמה יפות הסיסמאות, כמה קשה המימוש. אתם מנהיגות מעוררת השתאות והשראה. גם אם תהליך הפרחת השממה ארוך ומרובה בקשיים, אני חושב שדוד בן-גוריון היה גאה במנהיגות שאתם מפגינים ומממשים. הייתם קול חשוב סביב השולחן, בימים קשים ובימים טובים. אנו גאים בהישגים המשותפים ומחויבים להמשך – פיתוח עוטף עזה, דרום בטוח ומשגשג ומשילות ראויה במרחבים האזרחיים”.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה