האם סערת בן אנד ג'ריס מאיימת על עובדי המפעל בבאר טוביה?

$(function(){setImageBanner('781259f0-4e80-4712-ac4b-950b010fe422','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הודעת החברה "בן אנד ג'ריס" העולמית על כך שלא תמכור את מוצריה בהתנחלויות הובילה לתגובות חריפות בקרב אזרחי ישראל. מותג הגלידות האמריקני בן אנד ג'ריס שוכן באזור התעשייה בבאר טוביה וכעת ההחלטה שקיבלה החברה העולמית עוררה זעם ומאיימת לפגוע בפרנסתם של עובדי המפעל

חרם לא מוסרי על ישראל

הנהלת החברה העולמית יצאה השבוע בהצהרה " אנו מאמינים כי מכירת הגלידה שלנו בשטחים הפלסטינים הכבושים לא עולה בקנה אחד עם ערכי החברה"

בחברת הגלידות העולמית סיפרו כי ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות מצד הלקוחות שלה ושותפיה העסקיים. עוד נמסר, כי החברה תפסיק את ההסכם עם היצרן הישראלי שמסתיים בשנה הבאה. החברה הוסיפה כי תנסה להגיע להסכם כדי למכור את מוצריה בישראל ללא הפצתם להתנחלויות.

מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה

המפעל בבאר טוביה, עבר מיבנה לפני מספר שנים, נחשב למפעל הרביעי בעולם של המותג, המעסיק כ160 עובדים. בעולם, שני מפעלים ממוקמים בוורמונט בארצות הברית, ארץ הייצור והמוצא של הגלידה ובהולנד. מאחורי המותג האמריקני עומדים בן כהן וג'רי גרינפילד, שכבשו מיליוני מעריצים ברחבי העולם.

אבי זינגר המנכ"ל והבעלים של "בן אנד ג'ריס" בישראל קיבל את הזיכיון לייצור הגלידה בארץ מחלב טרי ישראלי בשנת 1987. הוא ייצא גם גלידה תוצרת הארץ לאירופה במסגרת הזיכיון, אך הפסיק לפני כמה שנים. רוב הגלידה שנמכרת תחת המותג "בן אנד ג'ריס" מיוצרת בישראל במפעל בבאר טוביה, שמעסיק 160 עובדים רובם ככולם תושבי הדרום ויישובי עוטף עזה, רובם מועסקים מזה יותר מ-20 שנה במפעל שהיקפי הייצור שלו גדלים מדי שנה וגם מפרנס את הרפתות באזור. כעת העננה הזו מאיימת לפגוע בעובדיי המפעל.

זינגר מסר בתגובה לסערה כי "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל. זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור - הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית".

זינגר מוסיף "גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום". זמן קצר לאחר מכן פורסמה הבהרה: "אנו ממשיכים למכור בכל רחבי ישראל. לא מקבלים את הדרישה של 'יוניליוור' ו'בן אנד ג'ריס' העולמית - ולכן הם לא רוצים להאריך לנו את הזיכיון בעוד שנה וחצי. אסור שהצרכן הישראלי יעניש את המפעל הישראלי שהוא עצמאי ומעסיק מאות אנשים בדרום הארץ. המאבק הוא נגד ההחלטה של בן אנד ג'ריס העולמית והבעלים שלהם, תאגיד 'יוניליוור'".

אבי זינגר, המנכ"ל והבעלים של "בן אנד ג'ריס" בישראל, אמר אתמול בתגובה על החלטת החברה: "סירבתי להפסיק למכור בכל רחבי ישראל; לא אצא נגד המדינה שלי והם הודיעו לי שמפסיקים איתי את החוזה כי אני לא מסכים להפסיק למכור מעבר לקו הירוק. דווקא עכשיו זה הזמן לקנות יותר כדי לחזק את המפעל בדרום".

 depositephoto  בן אנד ג'ריס

שר החוץ יאיר לפיד הגיב גם הוא על ההחלטה של חברת הגלידות ואמר "כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. לא נשתוק להם. ליותר מ-30 מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהן להפעיל את החוקים האלה נגד 'בן אנד ג'ריס' מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה"

 

כעת נשאלת השאלה האם אנחנו כישראלים מסוגלים להמשיך לצרוך בשנה וחצי הקרובות את הגלידה הזו למען אבי ועובדיו תושבי באר טוביה והסביבה, כי לעובדים מגיע להתפרנס ולא להיענש. ומה יקרה אם מחר בן אנד ג'ריס תודיע שהיא מבטלת את החרם הזה, האם יש לסלוח ולשכוח? ואיזה דוגמא היא משאירה לדורות הבאים?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה