הגיאהד האיסלאמי הפר את הסכם הפסקת האש ושוב שיגר רקטות לעבר ישראל

$(function(){setImageBanner('dc9040cb-2b44-46e3-8169-2dde41e09b99','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ארגטן הטרור הגיאהד האיסלאמי הפר את הפסקת האש בתדובה הלילה ( ו') חיל האוויר תקף שורת יעדי טרור בדרום רצועת עזה,בין היעדים שהותקפו: מתחם צבאי ששימש כאתר לייצור רכיבי רקטות ומפקדת חטיבת חאן יונס של הארגון.

 

תקיפה ברצועה

אמש בשעה 5:30 בבוקר הוכרזה הפסקת אש ומלבד יישובי עוטף עזה ומערב לכיש חזרו ברחבי הארץ לשגרה. במהלך היום שוגרו 10 רקטות לעבר יישובי הדרום ופורום ראשי הרשויות בעוטף עזה החליטו שגם מחר (שישי) לא חוזרים לשגרה. 

בסביבות השעה 22:00 אמש נשמעה שוב אזעקת צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. כיפת ברזל יירטה מעל שדרות שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה.

עיריית אשקלון הצטרפה לשדרות ולמועצות האזוריות ביישובי עוטף עזה שהודיעו על ביטול הלימודים. גם במכללת ספיר הסמוכה לשדרות לא יתקיימו היום לימודים. בפיקוד העורף עדיין לא פרסמו שינוי בהנחיות ונכון לעכשיו מתקיימת באזור שגרה מלאה.  

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר במהלך ביקור שקיים בסוללת כיפת ברזל בדרום כי "אנחנו לקראת סיום המבצע, מטרות המבצע הושגו במלואן".  "אני רוצה לברך את הלוחמים והלוחמות ואת המפקדים והמפקדות, על ההישג היוצא מן הכלל של מערכת ההגנה שלנו שפעלה היטב, יחד עם האזרחים שנשמעו להוראות פיקוד העורף.

הצלחנו למנוע פגיעות כלשהן עד לרגע זה", אמר נתניהו כשהוא מתייחס לשיעור ההצלחה המרשים של כיפת ברזל ביומיים של "חגורה שחורה" - 90% הצלחה.   נתניהו אמר כי "אני יכול קודם כל לשבח את צה"ל ואת השב"כ על הישג אדיר ולהודות לחבריי לקבינט על ההחלטה האחראית והנועזת לעשות את המבצע הזה.

מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן. מטרת המבצע הייתה לעשות סיכול ממוקד של מפקד הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. הוא חוסל, ויחד איתו חוסלו עשרות מחבלים וגם עשרות מטרות תשתית חשובות של הג'יהאד האיסלאמי".  

"האויבים שלנו קיבלו את המסר - אנחנו יכולים להגיע לכל אחד", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו. אני מקווה שהלקח הזה נלמד.

אני סומך על כוחותינו שנמשיך להשתפר ולעשות כל מה שדרוש כדי להבטיח את ביטחון ישראל".  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה