הוארך מעצר החשודים בהנחת מטען חבלה רב עוצמה במסעדת רטטוי באמונים

$(function(){setImageBanner('966910cd-344f-463a-a48e-2eca58ce9c37','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בית המשפט האריך את מעצרם של שלושה עצורים בפרשת הטמנת מטען חבלה רב עוצמה, במסעדת רטטוי בעיר. הרקע לניסיון הפיגוע הפלילי הוא ככול הנראה ניסיון השתלטות של גורמים עברייניים על המסעדה המצליחה. שניים מהעצורים חשודים במעורבות ישירה בהטמנת המטען, חשודה נוספת נעצרה בחשד לשיבוש מהלכי חקירה

מסעדת רטטוי היוקרתית

הוארך עד לתאריך 7.8 מעצרם של שניים מהחשודים בהטמנת מטען חבלה רב עוצמה במסעדת רטטוי במושב אמונים. מטען החבלה אותר רגע לפני שאותר, בשעה שבמקום היו מבלים רבים. הפיגוע הפלילי, אם היה יוצא לפועל, היה עשוי להביא לפגיעה בחפים מפשע ועל פי הערכות, עשוי היה להיות הפיגוע הפלילי החמור בתולדות המדינה.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע, ימ"ר לכיש עצר 4 חשודים במעורבות בהנחת המטען, תושבי הצפון (חדרה ופרדס חנה). על פי החשד, העצורים משתייכים לארגון הפשע הצפוני של מיכאל מור.

החשודים מכחישים את מעורבותם בהטמנת מטען החבלה, אחד מהם טוען כי הוא בכלל עוסק בהשכרת רכבים, וככול הנראה אחד הרכבים ששימשו לביצוע העבירה הושכר ממנו. בדיון הציג נציג המשטרה דוח סודי לשופט המעצרים, ובו חומר וראיות שקושרות, לכאורה, את החשודים להטמנת המטען.

בית המשפט החליט להאריך את מעצרם של שניים מהעצורים עד לתאריך 7.8.

עצורה נוספת בשנות ה-20 לחייה, נעצרה בחשד לשיבוש מהלכי חקירה. על פי החשד, היא העלימה תיק שהיה דרוש לצורך החקירה. בית המשפט האריך את מעצרה ב-24 שעות.

סיכול מטען החבלה במסעדת רטטוי - מנע פיגוע פלילי ענק

יום חמישי בערב (21.7.2022), מסעדת רטטוי, אחת המסעדות המצליחות ביותר במדינת ישראל (והיפות ביותר יש לציין) הייתה כרגיל מלאה בסועדים. באותם הרגעים, כוחות משטרה פשטו על המקום בעקבות מידע מודיעיני על מטען חבלה שהונח ועלול לסכן חיי אדם.

החבלנים פירקו את המטען בשטח המסעדה כדי לא לעורר בהלה בקרב הסועדים.

גורם משטרתי סיפר כי - "מדובר במטען גדול ורב עוצמה. כמעט ולא נתקלנו במטען בסדר גודל כזה. ברור לנו שמי שהכין אותו הוא אדם מקצוען. אם המטען היה מתפוצץ היה נגרם אסון גדול. אנו חושדים שבין בעל המסעדה לגורם עברייני הייתה איזו התנהלות שבעקבותיה הונח המטען".

המטען הונח במסעדה כבר ביום רביעי וגם אז הסועדים היו בסכנה ללא ידיעתם.

המסעדה נסגרה בצו מנהלי למשך שבועיים במהלכם אמורים הבעלים להתייצב לשימוע כדי לנסות להבין את ההקשר של המטען למסעדה. הבעלים הינו איש עסקים ידוע ומצליח מזה עשרות שנים, ללא כל רבב או עבר פלילי ושמו מעולם לא נקשר בכך.

על פי החשד, הטמנת המטען היא חלק מניסיון השתלטות על המסעדה של גורמים עברייניים. העצורים בפרשה משתייכים לארגון הפשע של מיכאל מור מהצפון, ועל פי דיווחים שונים, הוא נמצא בקואליציה עם שלום דומרני.

חקירת המשטרה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים בפרשה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה