הובא לאישור הממשלה -חשבון פתוח ולא מוגבל למימון שיפוצים בבית הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה, טיסות ובגדים לרעייתו

$(function(){setImageBanner('64446e60-5aee-4e3f-bb43-4f0a1eefeced','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המדינה תישא בכל הוצאות ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה - בנוסף למעון הרשמי שאותו היא מממנת. בנוסף תיהנה רעיית רה"מ ממימון מלא להוצאות ההופעות שלה באירועים וכנסים (בגדים. איפור, תסרוקות). "הופעה ייצוגית" יגדלו ל80 אלף שקל בשנה. וטיסות לחו"ל ללא הגבלה.
על פי הניסוח של ההצעה נתניהו יכול לדרוש שיפוץ של הווילה הפרטית שלו בקיסריה והחלפה של הריהוט והציוד בה.
ואגב - ראש הממשלה מבקש שההוצאות האלו ישלמו לו רטרואקטיבית (מתחילת כהונתו)

בני משפחת נתניהו, ב-2016, צילום: קובי גדעון - לע"מ

ערב אישורה של הרפורמה להחלשת מערכת המשפט - ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם "רפורמה" פרטית נוספת, לכיסוי מורחב של הוצאות משפחתו.

ביום הסוער, שבו התחילה חקיקת הרפורמה המשפטית השנויה במחלוקת, בחר משרד ראש הממשלה לפנות לוועדת הכספים של הכנסת כדי לקבל את אישורה לתיקון נוסף של חוק יסוד: הממשלה - וכן לתיקון החלטת שכר שרים וסגני שרים.

תכלית התיקון: כיסוי קופת המדינה לכל הוצאות נתניהו ובני משפחתו במעונם הפרטי ברחוב עזה בירושלים - וכן בביתם השני בקיסריה. מדובר בתיקון חריג ותקדימי לחוק.

עד היום ומקום המדינה הנוהל היה - השתתפות המדינה בהוצאותיו בביתו הפרטי מוגבלת לצורכי התפקיד בלבד ובכל מקרה אפשר להשתתף רק בהוצאות אחזקה של בית פרטי אחד.

על פי ההצעה החדשה - המדינה תישא בכל הוצאות ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, גם אלה המשמשות את ראש הממשלה לצורך מגוריו ומגורי משפחתו ללא הגבלת סכום.  

על פי הניסוח של ההצעה נתניהו יכול לדרוש שיפוץ של הווילה והחלפה של ריהוט וציוד בה.

בנוסף, על פי הצעת התיקון, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תיהנה ממימון מלא לכל ההוצאות הכרוכות בהשתתפותה באירועים, כנסים או במשלחות בחו"ל או בארץ.

בכך לא נגמרות ההטבות: מהתיקון החדש עולה כי הוצאות הביגוד ומה שמוגדר בחוק "הופעה ייצוגית" יגדלו ב-77% - מ-45 אלף שקל בשנה ל-80 אלף שקל בשנה.

בנוסף, כוח אדם המשמש לשירותי משרד במעון ראש הממשלה יוכפל משתי משרות לארבע.

כדי לא לגרום למשפחת נתניהו הוצאות מיותרות, התיקון יחול רטרואקטיבית החל מ-1 בינואר 2023.

לפי הנוסח המוצע, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי - שניהל עבור נתניהו את מטה הבחירות האחרונות מטעם הליכוד - הוא שייקבע את היקף הוצאות התפעול והתחזוקה שיש להכיר בהן והם כאמור ללא הגבלה.

הדרישות של משפחת נתניהו למימון תחזוקה בביתם הפרטי היו נושא לביקורת של מבקר מדינה לשעבר יוסף שפירא.

בקשת משרד ראש הממשלה תידון מחר בוועדת הכספים של הכנסת - שעות ספורות לפני שהכנסת תחל לדון בסעיפי הרפורמה המשפטית  ובראשם פסקת ההתגברות וחוק דרעי 2.

תזכורת:

בדו"ח שפרסם מבקר המשינה בשנת 2015 הוא מצא שבשנים 2013-2011 שילמה המדינה לתחזוקת הווילה הפרטית בקיסריה בכל אחת מהשנים, על פי הסדר הכרונולוגי, 241, 249 ו-165 אלף שקל. לא מוכר מקרה אחר שבו המדינה מימנה אחזקה שוטפת של בית פרטי של ראש הממשלה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה