הורים מפתח תקווה סרבו לתת לילדיהם להגיע לביקור תלמידים בעוטף עזה - והטיול בוטל

$(function(){setImageBanner('e99c286a-3bfa-4bfa-b502-b29d23db023a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

האם עוטף עזה זה לא חלק ממדינת ישראל? בתיכון שער הנגב שבעוטף עזה נערכו לקראת ביקורם של תלמידי כיתות י' מבית ספר בפתח תקווה, שרצו לבקר באזור ולשמוע על החיים בצל המתיחות הביטחונית.אך לאור המצב הבטחוני באזור הדרום בהם שיגור הרקטות נמשך מידי יום וכך גם הפרחת בלוני הנפץ והתבערה, הורי התלמידים מפתח תקווה התנגדו לביקור - והטיול בוטל

בית הספר שער הנגב - צילום אביעד בר נס

לפנ מספר שבועות תוכנן סיור של תלמידים מתיכון בפתח תקווה להגיע לביקור בתיכון שער הנגב .תלמידי שער הנגב הכינו לקראת הביקור מצגות ונאומים, ריכזו סיפורים וגם בנו עבורם מסלול סיור בשדרות ותצפית על רצועת עזה מהאתר "חץ שחור". מטרתם של תלמידי העוטף הייתה לשתף מעט את התלמידים ממרכז הארץ בדרך החיים בצל המצב הביטחוני בעוטף.

אך היום (א')  קיבלו בשער הנגב הודעה מבית הספר בפתח תקווה שלפיה "הורי התלמידים הביעו חשש מהביקור, ואמרו שלא ישלחו את התלמידים. לכן נאלצנו לבטל". המצב בעוטף עזה מבחינת צה"ל ופיקוד העורף הוא שגרה מוחלטת, ואין הגבלות תנועה או כניסה לאזורים מסוימים לאורך הגבול. גם משרד החינוך לא אוסר על ביקורים באזור, הלימודים בעוטף עזה מתנהלים כרגיל ואלפי ילדים בעוטף ובשדרות מגיעים לבית הספר ונוסעים באוטובוסים.

 הילדים שטרחו להכין את הסיור מאוד התאכזבו מהביטול. לדברי אחד האנשים שהיו מעורבים בתכנון הסיור, "המדיניות של ישראל מול רצועת עזה, והמצב הביטחוני שנמשך כבר 20 שנה, יצרו מצב שאזרחים במדינה חוששים להגיע לביקורים בעוטף עזה. זה אבסורד".לצערי שוב הוכח שעוטף עזה הוא מדינה בתוך מדינה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה