הושקה קהילת הסטרטאפים של הנגב המערבי

$(function(){setImageBanner('ed97b4d8-d12f-4b7c-84f6-70e66ccc1aba','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בשבוע שעבר ולאחר תקופה מאתגרת הושקה קהילת הסטרטאפים של הנגב המערבי, Technegev, שנוסדה במהלך שנת הקורונה וכעת, לאחר סבב הלחימה האחרון, הושקה במפגש פיזי ראשון בין חבריה. מנכ"ל ומייסד אלמנטור, יוני לוקסנברג, שלאחרונה הרחיב את פעילותו גם לנגב המערבי באמצעות נגב תשעשרה, התארח באירוע המרגש שהתקיים בנוכחות ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין ומנכ"ל עמותת Tech7, דניאל אינהורן - השותפים להקמת הקהילה ומנהלת הקהילה ותושבת הנגב המערבי, טניה מאיר פרוג. במפגש השתתפו כ- 50 יזמים מקשת רחבה של תחומים: מתכנתים, סטארטאפיסטים בתחום הפודטק, חלקאות מדייקת ועוד.

צילום נועה שרביט

הקהילה נוסדה, כאמור, במהלך שנת הקורונה והיום מונה כבר כ-700 חברים והינה חלק מפעילות ענפה בתחום הסטרטאפים שמפתחות המועצות האזוריות בנגב המערבי כחלק מהפיתוח הכלכלי והאזורי, ביניהן חממת southup בה יושבים כ-24 חברות סטרטאפ עם למעלה מ-70 עובדות ועובדים תושבי הנגב המערבי, מרכז החדשנות של מכללת ספיר, חברות היי טק שעוברות לאזור או פותחות שלוחות דרומיות ועוד.

בין החברות יש חברות כמו מיינדטנשטיין, שמפתחת מערכת שמסוגלת לאמוד את רמת הפרעת הקשב של אדם, חברת אינרטיו, שמפתחת מכשור רפואי חדשני לטיפול בשבץ מוחי, האפליקציה התיירותית מטרו נגב, שמחברת בין מטיילים לעסקי התיירות, חברת zuta-core שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לקירור מעבדים ושרתים ומאפשרת לכל טכנולוגיית הענן והדאטה סנטרים בעולם לגדול בזכות החיסכון באנרגיה ובמקום, חברת יופי שפיתחה טכנולוגיה מתקדמת לניטור זיעה וכבר גייסה מעל 3.5 מלש"ח בגיוס ראשון ועוד.

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב אמר: "אחרי תקופה מורכבת קהילת טק נגב נפגשת פיזית. למפגש פנים רבות והכל חלק מהתנופה האדירה של קהילות הטכנולוגיה, חדשנות והייטק באזור שלנו. החיבורים המשמעותיים והחממה שנותנת ליזמים מעטפת מלאה, מאפשרים לנו להיות בראש החץ של הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי של הנגב והנגב המערבי בפרט".

יוני לוקסנברג, מנכ"ל אלמנטור, סיפר במפגש כיצד יזם יחד עם שותפו אריאל קליקשטיין את חברת אלמנטור. כיוצרי אתרים הם התמודדו עם אינספור קשיים בהקמה וניהול של אתרים ולכן החליטו לפתח את הכלי האולטימטיבי שיאפשר ליוצרי אינטרנט בכל העולם לעשות זאת בצורה יעילה ומהירה. הוא שיתף את היזמים הצעירים במסלול ההתפתחות של החברה, האתגרים עימם התמודדו וכיצד הפכה אלמנטור למובילה בתחומה עם 270 עובדים במרכז פיתוח ברמת גן ומרכז שירות חדש בשדרות שמשרתים כיום מיליוני משתמשים ב-160 מדינות בעולם.

דניאל אינהורן, מנכ"ל עמותת Tech7 אמר: "אני שמח שהמועצה האזורית בחרה בנו לפיתוח קהילת הסטרטאפים של הנגב המערבי. כמי שעושים זאת בעשור האחרון בבאר שבע ובכל הנגב אנו עדים לסצנה שוקקת, פעילה ומובילה של סטרטאפים שיוצאים דווקא מהנגב. אנו רואים את הערך המוסף שיש למרחב להציע ליזמים, במיוחד בתחומים כמו דזרטק, פודטק ועוד״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה