הותר לפרסום רס"ן משה ידידה לייטר תושב עין צורים נפל במהלך הקרבות בעזה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3bca16f1-15ae-4c32-9544-9dfcddcad615','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3bca16f1-15ae-4c32-9544-9dfcddcad615','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3bca16f1-15ae-4c32-9544-9dfcddcad615','/dyncontent/2024/5/13/04664638-cd72-45fa-b246-8d06d899fed0.jpg',17880,'מכללה למנהל אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

רב סרן משה ידידיה לייטר, קצין בכיר בצה"ל ולוחם שלדג, בן 39 תושב עין צורים, נהרג במהלך הקרבות בעזה. משה היה בעיצומם של לימודי תואר ברפואה. הותיר אחריו אישה ושישה ילדים קטנים. רק לפני 3 חודשים חגג את ברית המילה לבנו הקטן, עברי.

רס"ן במיל' משה ידידיה לייטר ולוחמי המילואים רס"ר מתן מאיר, רס"ם יוסף חיים הרשקוביץ ורס"ר סרגיי שמרקין נהרגו מפיצוץ מטען בבדיקת פיר מנהרה בצפון הרצועה. קצין ו-3 לוחמים מגדוד 697 נפצעו, מצבם של שניים אנוש.  ‏יהי זכרם ברוך. 

רס"ן משה ידידה לייטר ז"ל

אדיר נעמן כתב 

"לצערי, התבשרנו השבת בבשורות קשות מאוד. חברנו היקר, רב סרן משה ידידיה לייטר, קצין בכיר בצה"ל ולוחם שלדג, תושב עין צורים, נהרג במהלך הקרבות בעזה. משה היה בעיצומם של לימודי תואר ברפואה. הותיר אחריו אישה ושישה ילדים קטנים. רק לפני 3 חודשים חגגנו יחד את ברית המילה לבנו הקטן, עברי.

מועצה אזורית שפיר כולה כואבת ואבלה את האסון הכבד שפקד אותנו. תנחומינו הכנים לרעייתו היקרה ציפי, למשפחת לייטר ולכל קהילת עין צורים. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו. ה' יקום דמו.

-

יניב אסולין כתב

היום בבוקר קיבלתי את הבשורה הנוראית על נפילתו של משה הי"ד, משה היה חבר ואח עבדנו יחד ומהרגע הראשון היה לנו קליק מטורף. משה אב לשישה ילדים שרק לפני חודשים זכיתי להיות בברית של בנו. משה איש ארץ ישראל וגיבור ישראל יחסר לי מאוד . יהי זכרו ברוך

-

ארנון בן דוב כתב

יש משהו מתעתע בלהיות חמליסט במלחמה. אתה שומע את האירועים בלייב ומתנתק מרגש כדי לתפעל אותם בצורה הכי טובה שיש. אחרי זה אתה מעכל אותם, מתאבל, ואפילו קצת ממשיך הלאה, ואז מתפרסמים השמות ואתה מקבל עוד אגרוף לבטן. בין לבין יש איזה רולטת שמות שטנית, שאתה רק מתפלל שלא יפול על מישהו שאתה מכיר, ובדרך כלל זה מצליח, אבל בשבת האחרונה זה לא.

הצער שחשת במשך כל השבת מקבל פנים, שמות, ואנשים שהיית אומר להם שלום בקיבוץ, או אנשי חינוך מדהימים ששמעת עליהם מבת הזוג שלך.

ואנחנו ננצח, כי אנחנו אוהבי חיים, כי אנחנו צודקים, כי אנחנו מוכנים להקריב מעצמנו בשביל העם והארץ הזאת, רק בואו נדאג שזה יהיה שווה את זה.

לזכרם של משה לייטר- חבר קיבוץ עין צורים, ושל יוסי הרשקוביץ- המנהל המסור של תיכון פלך בנים, שנפלו אתמול בקרב ברצועת עזה. מי שהבטיח וזכה גם לקיים מי שהצליח לחזור מן הדרכים מי שכאב, אבל הבין שהכאב אילם הוא לא יניח שנשכח את ההולכים.

-

מועצה אזורית שפיר

מודיעה בצער עמוק על נפילתו של בן המועצה, רס"ן משה לייטר הי"ד, תושב עין צורים, בליל שבת בקרב בעזה, עת שהגן על המולדת אותה כל-כך אהב. משה ז"ל, היה קצין בכיר בשלדג, כמעט סיים לימודי רפואה והחל סבב התמחות קלינית. משה הותיר אחריו אלמנה ושישה ילדים: כרמי, מעין, הראל, צור, ליה ועברי, רק בן 3 חודשים. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב לרעייתו היקרה, ציפי, למשפחת לייטר ולכל קהילת עין צורים. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו.-

-

נועם ליינר 

משה לייטר. מבחינתי אלוף העולם למרות שהיה רק רב סרן במילואים. אב לשישה. בעל אח גיס וחבר נפש. לפני שנה וחצי גלשנו יחד. לפני שלושה שבועות הגעתי לשיחה עם הפלוגה שלו. צילמתי תמונה אחרונה שלנו יחד. לרגע חלפה בראשי המחשבה אבל מייד גרשתי אותה. הרי זה לא יכול לקרות.
משה שהיה מפלג. בשלדג. למד רפואה. סיים מבחן אחרון לפני 3 חודשים והתחיל סטאז'. אהב את החיים את המדינה ומעל לכל את ציפי וששת ילדיו. הצעיר שבהם נולד לפני 4 חודשים.
משה לייטר הכל יכול. סיים אמש את חייו בעזה. מגן על המולדת ואנשיה שהוא כל כך אהב.
אתגעגע אליך אח יקר. אתגעגע מאוד.
משה לייטר הי"ד

הלחימה בעזה ממשיכה לגבות מחירים יקרים, ובשבת האחרונה התבשרנו על מכה נוספת: רס"ן משה ידידיה לייטר הי"ד, מי שעמד מאחורי תוכנית 'קודקוד' לשילוב חרדים בעבודה בצה"ל, נהרג בשבת בעזה לאחר שניגש עם שלושה מחבריו לבדיקת פיר של מנהרת חמאס שהתגלתה.

לאחר שהתקרבו למנהרה התפוצץ מטען עוצמתי שהוטמן במקום, ולייטר, יחד עם שלושה מחבריו, נהרגו במקום. בנוסף נפצעו עוד ארבעה לוחמים בארוע, שניים מהם שמצבם מוגדר אנוש.

לייטר, בן 39 בנופלו, נולד בחברון העתיקה, כבנם הבכור מתוך שמונה של יחיאל וחני, וגדל בישוב עלי שבבנימין. הוא השאיר אחריו אישה ושישה ילדים, הקטן שבהם בן פחות משלושה חודשים.

במשרד הפרסום 'סמארט קליק' מתקשים להתאושש מהארוע. "רק לפני חודשיים השתתפנו, כל צוות המשרד, בברית שערך משה הי"ד לבנו הקטן, הצעיר שבששת ילדיו, שלא מלאו לו עדיין שלושה חודשים והוא לא יזכור את אביו. אנו מתקשים להאמין שלייטנר, עמו ישבנו רבות בכדי לקדם את תוכנית 'קודקוד', איננו עוד".

משה ליטנר עם חבריו, הי"ד, טרם צאתם למשימה ממנה לא שבו. פייסבוק

מוישי לוינגר, מנכ"ל 'סמארט קליק', ספד ללייטנר ואמר כי "לנצח נזכור את משה, אדם נעים הליכות, שפעל כל ימיו למען עם ישראל". הוא הזכיר את תוכנית 'קודקוד' אותה הגה ואותה קידם, מתוך מטרה לסייע הן לאברכים להשתלב בעבודה שמורה ומכובדת, תוך רתימת כישוריהם למען העם והמדינה.

עם שחרורו החל לייטר בלימודי רפואה, כאשר שאיפתו היתה להפוך לרופא. לאחרונה, כך נכתב ב'ישראל היום', עמד להתחיל בקרוב סטאז בבית החולים. למרות לימודי הרפואה הקשים והתובעניים, המשיך לשרת במילואים כמ"פ בגדוד 697 בחטיבה 551 של הצנחנים וסיים לאחרונה קורס מג"דים.

אביו, יחיאל, חבר הליכוד, היסטוריון ואיש מועצת יש"ע, לשעבר ראש המטה של בנימין נתניהו כשר אוצר, אמר ל"ישראל היום": "הוא היה משוש ליבי. משה היה אדם שקישר בין קצוות והסתדר עם כולם. זה שבר גדול וקשה מנשוא. אבל משה ידע והבין על מה הוא נלחם. כשראש הממשלה התקשר אלי הערב לנחם אותי אמרתי לו רק דבר אחד: 'ביבי, הדם של הבן שלי לא נשפך לחינם. תסיים את העבודה הזאת. ששום לחץ בעולם לא יעצור אותך. כי הנחמה היחידה שיש מהאובדן הזה הוא שמיגרנו את הרשע'.

 "המאבק הזה הוא מאבק נגד רשע מאורגן, נגד הרוע, ומשה האמין בזה. הוא האמין שהוא עושה צדק. משה אמר לי שהוא יוצא לקרב עם כל הסבים והסבתות שלנו על הכתפיים שלו. כי להם לא הייתה זכות להילחם, אבל לנו יש את הזכות להילחם נגד הרשע הזה".

בפעם האחרונה הם נפגשו לפני הכניסה לעזה. יחיאל מספר כי הביא למשה חטיפים מיוחדים. בנו השני, דוד, אשר משרת עם משה באותה יחידה יצא לאסוף את החטיפים כיוון שאחיו הגדול, משה, היה בתדריך. "אמרתי לו שיצא לחצי דקה. הוא רץ החוצה, שמתי את ידי על הראש שלו, בירכתי אותו. הוא נתן לי צביטה בלחי ואמר לי, אבא הכל יהיה בסדר. שלא יהיו לך דאגות".

יחיאל מספר כי כל בניו וחתניו משרתים ומגוייסים. "כולם מבינים את גודל השעה. כולי תקווה שהמנהיגות שלנו תבין את גודל השעה ותבין שגם להם יש סבים וסבתות על הכתפיים, ושלא יסיימו עד שהניצחון יהיה אמיתי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה