החזון החינוכי של משרד החינוך עבור יישובי העוטף בתקציב של מיליארד שקלים

$(function(){setImageBanner('c386d7e6-5d08-4177-ac51-0291363a8419','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שר החינוך יואב קיש הציג הערב (שני) בפני ראשי הרשויות של יישובי הדרום תוכנית שתתן מענה להתמודדות מול האתגר הלאומי והחינוכי של שיקום והשבת תלמידי העוטף למסגרות החינוך ביישוביהם בשנת הלימודים הנוכחית. שר החינוך יגיש לממשלה בקשה לתקציב של מיליארד שקלים שיתנו מענה לצרכים של יישובי העוטף דרישות לחינוך לשנת 2024 מורכבת מתקציב מיידי שמערכת החינוך דורשת השר פירט כי יועברו 600 מיליון תוספת פדגוגית, 250 מיליון לבינוי מידי ו-150 מיליון לבינוי בהמשך.

במהלך מסיבת העיתונאים שר החינוך קיש הציג את עיקרי התכנית הלאומית לשיקום ולבנייה מחדש של מערכת החינוך של כ-30,000 תלמידי שדרות ויישובי עוטף עזה – "חינוך לתקומה" אשר עלותה כמיליארד ש"ח

מה בתוכנית ? 

פתיחת מוסדות חינוך חדשים הוא הכרחי

הקמת מערכת חינוך

בניית מוסודת חדשים

הקטנת כיתות

תמיכה פדגוגית

בעזרת אוטונומיה רשתית

החינוך כעוגן מרכזי לחזרה ליישובים

מרכז חדש לתלמידים מחוננים ומצטיינים, מרכז תמיכה אזורי (מתי"א) עבור תלמידים הזכאים לשירותי החינוך המיוחד ומרכז פסג"ה עבור אנשי ההוראה והחינוך. 

התקציב הנדרש מהממשלה- מילארד שקלים דרישות לחינוך לשנת 2024 מורכבת מתקציב מיידי שמערכת החינוך צריכה ובו :

250 מיליון עבור בינוי מיידי

150 מיליון  עבור בינוי שלב ב'

600 מיליון עבור השקעה בפדגגויה לטווח הארוך. 

המשמעות תוספת גמישה של 20 אלף עבור כל אחד מהתלמידים. 

משרד החינוך

שר יואב קיש "עם ישראל חייב חוב מוסרי ערכי לתושבים שלכם אני וראה את עצמי כשליח בשביל להביא את הביטחון לחינוך וההבנה המלאה שכוונת ישראל היא לחזק את יישובי העוטף ".

דוברות משרד החינוך

עוד הוסיף "אנחנו כאן בשביל ועבור תושבי העוטף ונציגיהם, ראשי הרשויות. משרד החינוך בראשותי מחויב לתת לילדי ולתלמידי העוטף את החינוך הטוב ביותר במדינת ישראל - וכך יהיה".

מסיבת עיתונאים ראשי הרשויות (צילום מזום) 

גדי ירקוני "אתם הדוגמא איך שצריך לפעול משרד ממשלתי, אתם מהרגע הראשון שאלתם מה אפשר לעזור, נכנסתם מתחת לאלונקה, ודבר ראשון באתם יחד איתנו לעשות את הדבר החשוב ביותר שהילדים הפזורים ברחבי מדינת ישראל יחזרו לחינוך מינימלי, בזכותכם הצלחנו לעשות את זה גם במלונות המרוחקים .

קבענו יעד מתי ומתי אנחנו רוצים להתחיל את החינוך אתם אלה שבאתם ושאלתם מה אנחנו צריכים כל אחד ואחד בלי חינוך ובלי האמצעים האלו שהצגתם בתוכנית, לא נוכל לחזור, גם אם יהיה שקט שלווה, הילדים שחוו את ה7 באוקטובר לא אותם ילדים הם צריכים דברים אחרים והרבה .

דבר ראשון יהיה להם בתי ספר אחרים ושונים בגלל שאי אפשר לחזור לבתי הספר . התוכנית הזאת תוכל להתחיל לרפות אותם את הנשמה וזה מה שאנחנו עושים בחינוך. הנושא של תכנון לטווח רחוק הוא מראה לנו שחושבים לטווח הרחוק ולא מתחת לפנס, אני חושב בצניעות גדולה לא להגיד לנו מה לעשות איך לעשות וביחד רק ביחד נדע איך להוציא את עוטף עזה יחד עם שדרות נכפיל את התושבים ונחשוב איך לצאת מהכאוס הנוראי הזה שאנחנו נמצאים בו עוד היום . אם נתכלד בעם אחד, ומדינת ישראל לא תעמוד בצד אני משוכנע שמדינת ישראל ומאמין בממשלת ישראל שתדע לתת את המשאבים שתעזור לנו ולתושבים שלנו לאט לאט לחזור לשגרה " .

ממלא מקום מועצה אזורית  שער הנגב יוסי קרן "כמו שאתם יודעים בשביעי לעשירי נפתחו עלינו שערי הגיהנום כדי לרצוח, לאנוס, לטבוח לעשות דברים שהמוח האנושי לא מסוגל לקבל אותם. באותו רגע התחיל תהליך של פינוי התושבים ועכשיו התהליך מתהפך איך אנחנו מחזירים את התושבים הביתה."

קרן הוסיף "יש שני עוגנים שיכלים להחזיר את התושבים הביתה, העוגן הראשון עוגן הבטחון, העוגן השני הוא החינוך. השר עושה עבודת קודש עם צוות המשרד האנישם הכי חשובים שיכלים לעזור לנו במשימה הציוניות הלאומית הזאת להביא את הקהילה הביתה. הילידים של 6 באוקטובר הם לא הילדים של ה7 באוקטובר . מחר אנחנו מכנסים את הילדים עם המורות לאחר חודש וחצי שלא נפגשו . אין לי מילים להודות לשר ולצוות על כל מה שהם עושים על מנת להחזיר את הילדים והתושבים למקום טוב צריך להתחיל את עבטדת השיקום בראש ובראשונה דרך החינוך ואנחנו בדרך הנכונה ".

ראש המועצה שדות נגב תמיר עדיאן "חינוך ילדנו היא משימת חיינו, אני מציעה לכולם להצטרף לתוכנית ולהתסכל לתושבים בעינים ולתת להם בטחון שיהיה להם חינוך . כולנו הבנו את האירוע אנחנו צריכים תוכנית טובה ואמיתית . זוהי בשורה חשובה שנובעת מתוך היכרות עם הצורך שלנו כרשות במציאות לא פשוטה אליה נקלענו. התוכנית של משרד החינוך נעשתה בשותפות מלאה עם הרשות ומהווה השראה לניהול מיטבי שקשוב לצורכי השטח עם הדינמיות המתבקשת בתקופה זו. אני רוצה להודות לשר החינוך ולצוותו על הובלת תוכנית 'חינוך לתקומה' ולקוות שבעזרת ה' נחזור לשגרה מלאה לאחר החזרת הביטחון למדינת ישראל.בעבודה טובה ומשותפת נראה את תושבנו חוזרים ליישובים". 

איתמר רביבו ראש המועצה האזורית חוף אשקלון "אני רוצה להודות בית הספר שהקמנו  בכרמל בפרק זמן כלכך קצר תודה רבה ויישר כוח.

התושבים שלנו שואלים אותנו מה קורה מבחינת ביטחונית ומה קורה מבחינת מערכת חינוך.

הצורך בחיזוק מערכת החינוך נולד לפני ה7 באוקטובר, עוד כשהיו טפטופים ומבצעים. היום יש לנו אירוע מאוד כואב אין לנו יכלת להשפיע על מה שהיה אלה על מה שיהיה לעתיד שלנו .

אני רוצה לראות את זה כהשקעה לטווח הרחוק. הילדים שלנו הם לא הפקר. אנחנו לא נאפשר לתלמידים שלנו לחזור, לא נמליץ לתושבים שלנו לחזור, בלי לדעת מה יהיה אח"כ אנחנו רוצים לדעת מראש. התושבים שנמצאים בעוטף עזה זה השקעה לכל עם ישראל .אני קורא גם למשרדים האחרים שיציגו תוכניות בהתאם , מה שלא נעשה היום לא יהיה מחר".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "יחד עם שר החינוך והצוותים המקצועיים במשרד החינוך, אנחנו בונים תוכנית מתואמת להחזרת מערכת החינוך העירונית לשגרה במועד שייקבע ויתואם עם הממשלה, מערכת הביטחון וצה"ל כדי שהילדים יחזרו ללמוד בבטחה. אני מודה לשר החינוך יואב קיש על האוזן הקשובה, על ההירתמות למען ילדי העיר והעמידה האיתנה לצידנו בשגרה ובחירום, בהקצאת משאבים, הפניית תקציבים רבים לטובת הגברת שעות הלימודים וכמובן עבודת הקודש המקצועית של כל צוותי ההוראה בעיר, יחד עם המנהלים וצוות אגף החינוך. כל ילד בשדרות הוא עולם ומלואו, ואנו נמשיך ללוות אותם, לדחוף אותם למצוינות ולקדם אותם להצלחה וזאת מתוך ביטחון אישי ודאגה לשלומם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה