החטוף סהר ברוך תושב קיבוץ בארי נרצח בשבי החמאס

$(function(){setImageBanner('70ce9814-4ec5-4003-9034-d4f1aea27b6b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בקיבוץ בארי הודיעו היום (שבת) על הירצחו של סהר ברוך בשבי חמאס ברצועת עזה. במשך תקופה ממושכת לא ידעו בני המשפחה אם סהר נחטף על ידי חמאס ואם הוא בין החיים. אתמול פרסם חמאס סרטון שבו הוא נראה מדבר ומספר על עצמו שנמצא בשבי 40 יום, ולאחר מכן נראית גופתו מגואלת בדם - וטען, במסגרת הטרור הפסיכולוגי שהוא נוהג להפעיל, כי הוא "נהרג" במהלך מבצע של צה"ל לשחרור חטופים.

סהר בן 25 הוא בנם של רוני ותמי ברוך ואחיינו של אלוף (במיל') יוסי בכר, שהיה בין היתר גם מפקד אוגדת עזה.

סהר היה סטודנט להנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון ועבד בדפוס בארי בקיבוץ. 

דודתו מירב ברקאי סיפרה כי בבוקר 7 באוקטובר הוא ואחיו עידן שהו בבית האמא בבארי, ונכנסו לממ"ד עם הישמע האזעקות והירי. "אבל הם לא הצליחו לסגור את הדלת והשתמשו בארון. המחבלים זרקו לתוך הממ"ד שלושה רימונים, עידן נפגע וסהר טיפל בו". לדבריה, "כשהבית התחיל להישרף והלהבות היו גבוהות הם החליטו לקפוץ החוצה. עידן קפץ ראשון, וכנראה בסמוך לזה הוא נורה ונרצח".

הודעה משותפת לקיבוץ בארי ומטה משפחות החטופים- בצער רב ובלב שבור אנו מודיעים על הירצחו של סהר ברוך (25) שנחטף מביתו ע״י מחבלי חמאס לעזה ביום שבת השחור ונרצח שם. אחיו עידן נרצח על ידי חמאס בשבת ה7.10.23. משתתפים בצערם הקשה מנשוא של הוריו, תמי ורוני, אחיו, גיא וניב, משפחתו וכל אוהביו. נדרוש את החזרת גופתו במסגרת כל עסקת החזרת חטופים. לא נעצור עד שכולם יהיו בבית.

סהר ברוך זל

מירב ברקאי דודה של סהר סיפרה : אני יכולה לספר לך גם שהוא בעצם בן 25, הייתה לו יום הולדת, בשבי. הוא רשום ללימודים בבן גוריון, אבל לא למד עדיין אפילו יום אחד.

ביום רביעי שאחרי ה7.10 היינו אמורים לסוע לבאר שבע לבחור דירה ולעשות סיור קפיטריות, ובראשון שאחרי זה היה אמור להתחיל ללמוד.

בערך חודש לפני ה 7.10 הוא חזר מהטיול הגדול בדרום אמריקה, ולפני זה הוא גם עשה חלקים משביל ישראל. הוא שחקן שח מצויין, אוהב סרטי אנימה ומד"ב.

הוא חד וחכם וריאלי, ויש לו הומור מטומטם ונחמד. הוא אח שני מבין 4 אחים, להורים תמי ורוני. ב7.10 היה בבית של אמא שלו, יחד עם אחיו עידן. הם היו רק שניהם שם

כבר בשעה מוקדמת יחסית בבוקר נזרקו לתוך הבית רימונים, ועידן נפצע מרסיסים. במשך כל הזמן סהר טיפל בעידן. הם נכנסו לממד וניסו להינעל מבפנים, אבל לא הצליחו, אז הם סגרו את עצמם מבפנים בעזרת ארון. המחבלים הציתו את הבית, ולמרות ההבנה של הסכנה בחוץ, הם החליטו לקפוץ החוצה, סהר עוד הספיק להגיד לאמא שלו, "למות בשריפה זה יותר כואב". ככל הנראה עידן קפץ ראשון, וסהר נשאר לחפש את המשאף של עידן.

סהר ברוך בשבי החמאס

הקשר איתם התנתק בערך ב 12 בצהריים. כמה ימים אחר כך התבשרנו על זיהוי ודאי של עידן, שהסתבר שנורה בראשו. כל העת סהר נחשב כנעדר, ורק כשלושה שבועות אחרי ה7.10, התבשרנו שהוא נחטף, ומלבד זאת אין עוד שום פרט שידוע לגביו. ב7.10, בבית אחר, נרצחה גם סבתו של סהר, והוא ככל הנראה לא יודע על כך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה