החל ממוצ"ש: חנויות הרחוב, הביג פאשן, המספרות ומכוני היופי - יוכלו להיפתח!

$(function(){setImageBanner('82296d4d-428c-4750-a2f9-b11aeb6aea20','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כל חנויות הרחוב, מתחמי ה"ביג", מספרות ומכוני יופי, יוכלו לפתוח שעריהם החל ממוצ"ש הקרוב, ובתנאי שימדדו חום בכניסה ויעמדו בהגבלה של כמות הלקוחות בכל רגע נתון. בנוסף גם ניתן יהיה לאסוף משלוחים ממסעדות, הקניונים לעת עתה יישארו סגורים. המפעיל מקום או עסק בניגוד לתנאים דינו מאסר 6 חודשים או קנס כספי. הקנס על אי-עטיית מסכה - 200 שקלים

צילום: עופר אשטוקר, אשדוד נט

חוזרים לעבוד: הממשלה אישרה הבוקר (ו') שורת הקלות נוספות ומשמעותיות במשק שיכנסו לתקוף במוצאי שבת. השרים אישרו פתיחה של כל החנויות - למעט בקניונים - וכן אפשרו מכירת מזון בבתי אוכל, ללא ישיבה. 

המספרות ייפתחו, בבתי אוכל יותר איסוף מבית האוכל, בנוסף למשלוחים. השרים אישרו גם את חידוש הפעילות במרכזי מסחר פתוחים דוגמת "ביג".

החנויות יידרשו לפעול לפי כללים של חיטוי והקמת מחיצה בין הלקוח למוכר. כמו כן, יחולו מגבלות על מספר הלקוחות בחנות ובעל העסק יהיה מחויב למנוע ככל הניתן התקהלות בכניסה ולתלות שלט ובו מספר הלקוחות המותר.

המגבלה שמחייבת להישאר במרחק של עד 500 המטרים מהבית לא שונתה. כמו כן, הקנס על אי-עטיית מסכה נותר על סכום של 200 שקלים, אך יינתן ללא אזהרה החל מהפעם הראשונה שבה אזרח ייתפס הולך ללא מסכה.

יש לציין כי חובת חבישת המסכות חלה גם במרחב הציבורי (כלומר לא ניתן עוד להסתפק בנשיאת המסכה במקומות פתוחים מבלי לחבוש אותה). פטורים מהחובה הזו ילדים עד גיל 7, אלו שעוסקים בספורט ומי שיש לו סיבה רפואית ואישור על כך. החל מיום שני יינתן קנס של 200 שקל, ללא אזהרה מוקדמת, למי שלא יחבוש מסכה.

על פי טיוטת התקנות לשעת חירום שהגיש משרד הבריאות, בעל העסק יגיש הצהרה על עמידה בתנאים לרשות המקומית. הוא יסדיר, ככל הניתן, ביצוע מדידת חום לנכנסים לעסק, ויתשאל את הנכנסים לגבי תסמיני מחלה.

עסק שבו מועסקים בדרך כלל עובדים במשמרות, ישבץ בעל העסק, ככל האפשר, את אותה קבוצת עובדים במשמרת. בעת הטיפול בלקוח יעטה העובד כפפות אותם יחליף בין לקוח ללקוח ויחבשו מסיכה ומגן פנים. כמו-כן, בעל העסק יקפיד ככל האפשר על שמירת מרחק של 2 מטר בין הלקוחות, למעט מי שגר באותו בית, ולרבות באיזור ההמתנה.

בנוסף, בעל העסק ישגיח על כניסת המבקרים כך שלא ישהו בכל עת בתוך העסק לקוחות ביחס של יותר מ-2 לקוחות לכל ספר, בכל עת לא ישהו בעסק יותר מ-4 לקוחות סך הכל, ובעסק שגודלו מעל 75 מ"ר לא יותר מ-6 לקוחות, ובעסק שגודלו יותר מ-100 מ"ר לא יותר מ-8 לקוחות.

המפעיל מקום או עסק בניגוד לתנאים דינו מאסר 6 חודשים או קנס.

הממשלה אישרה בתקנות שעת חירום למפקחים שהוסמכו על ידי מנהל רשות הטבע והגנים להטיל קנסות על אנשים. גם למפקחים ברשויות המקומיות יוקנו סמכויות אכיפה על החנויות ומספרות. פקחים אלה יורשו גם לאכוף בתוך חנות, את החובה על בעל מקום שלא להכניס אדם שאינו חובש מסיכה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה