החל ממחר: תבוטל החובה לעטות מסכות בחללים סגורים

$(function(){setImageBanner('786f8a26-bc7a-426a-ab0a-8d60df2167df','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

החל ממחר (שלישי), תבוטל החובה לעטות מסכה במקומות סגורים - כך על פי החלטת משרד הבריאות. למרות שרוב התלמידים טרם התחסנו, גם הם יורשו להסיר את המסכות. החובה לעטות מסכה תחול מעתה רק על מבקרים בבתי חולים, דיירי דיור מוגן ונוסעים בטיסות. הפרטים המלאים בכתבה

depositephoto

בנאומו האחרון כשר בריאות הצהיר יולי אדלשטיין כי החל ממחר (שלישי) תבוטל החובה לעטות מסכות בכניסה לחללים סגורים כאמצעי הגנה מהידבקות בקורונה. ההחלטה מתאפשרת בזכות נתוני התחלואה הנמוכים שנרשמים בשבועות האחרונים בארץ.

ובכל זאת, ישנן מספר אוכלוסיות שהוחרגו וייאלצו להמשיך לעטות מסיכות, ובהן: מבקרים בבתי החולים, עובדי ודיירי בתי האבות והמוסדות הגריאטריים, עובדי ודיירי מוסדות רווחה. כמו-כן, תחול חובת עטיית מסיכה גם במהלך טיסות. 

דיון סוער נערך גם בשאלה האם להחריג את תלמידי בתי הספר ולדרוש מהם לעטות מסיכה עד תום שנת הלימודים. הרציונל מאחורי הדרישה להמשיך עם המסיכות במערכת החינוך היה שמרבית התלמידים עדיין אינם מחוסנים.

במערכת החינוך התנגדו וגם גורמי מקצוע במשרד הבריאות סברו כי אכן אין צורך לדרוש מהתלמידים לעטות מסיכות בימים הספורים שנותרו לשנת הלימודים.

החשש העיקרי שעדיין נותר במערכת הבריאות הוא מפני כניסתם של וריאנטים חדשים לנגיף דרך שדה התעופה. על כן חובת עטיית המסיכות בנתב"ג ובטיסה נמשכת, בין היתר כדי לכבד גם את הנוהג הבינלאומי המקובל.

לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, החל ממחר גם תלמידים, עובדי ההוראה וצוותי חינוך יהיו פטורים מעטיית מסיכה במבנים סגורים ובכלל זה בכיתות הלימוד ובחדרי המורים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה