החל שלב ההוכחות: הנערה שנאנסה במלון באילת העידה בבית המשפט

$(function(){setImageBanner('d760a666-27eb-4424-a2f2-42fce42a819f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היום (ראשון) נערך משפט האונס המזעזע מאילת בדלתיים סגורות בבית המשפט המחוזי בבאר שבע זאת לאחר 4 חודשים מאז האונס. התקיים שלב ההוכחות במשפטם של 11 הנאשמים.
הנערה שנאנסה העידה במשך שעות על התקיפה המינית בזמן שהנאשמים צפו בה מאולם אחר באמצעות וידאו

כתב האישום נגד 11 המואשמים, שלושה מהם בגירים ושמונה קטינים, הוגש בספטמבר לאחר שבועיים של חקירה אינטנסיבית.  לכל אחד מהם מיוחס לפי חלקו עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות, סיוע לאינוס בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים, אי מניעת פשע, פגיעה בפרטיות ועוד.
על פי עובדות כתב האישום, הנאשמים העיקריים הם איסי רפאילוב בן ה-28 ואיליזיר מאירוב בן ה-27, שניהם תושבי חדרה, ושני אחים תאומים בני 17 ממושב במועצה האזורית לכיש. הם נאשמים שביצעו עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות כלפי הקטינה בבית המלון, שלא בהסכמתה החופשית, תוך ניצול מצב המונע ממנה לתת הסכמה חופשית, ובהיותם בחבורה.
יתר הנאשמים, אושר שלמה (19) מהיישוב נוגה ושישה קטינים נוספים, ביצעו, כל אחד לפי חלקו, עבירות של סיוע לאינוס ועבירות של מעשים מגונים. זאת, בכך שחלקם נכחו בעת ביצוע מעשי האינוס וסייעו לו בעצם נוכחותם, צחקו והתבוננו במתרחש, ובכך אפשרו והקלו על ביצוע מעשי האינוס, וכן אחרים שהתבוננו בקטינה ששכבה עירומה על המיטה, וזאת לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני, ומבלי שעשו דבר על מנת לעצור את מעשי האינוס שהתבצעו בחדר.
לטענת הפרקליטות, רפאילוב ומאירוב ניצלו את מצבה של הנערה ואנסו אותה, ולאחר מכן הצטרפו למתקפה המינית תאומים בני 17 שאנסו אותה גם הם בזה אחר זה. ארבעתם נאשמים באונס בנסיבות מחמירות. אושר שלמה (19) ממושב נוגה נאשם בסיוע לאונס ובמעשים מגונים.
לששת הנאשמים הנוספים, כולם נערים ממושבים בדרום, מיוחסות עבירות של סיוע לאונס ואי-מניעת פשע. בשל מצבה של הנערה שלא זוכרת את רוב המקרה, רוב הראיות התבססו על DNA, ממצאים דיגיטליים והודאות הנאשמים.

הנאשמים באונס
בשל היותה קטינה ומכיוון שמדובר בתיק של עבירות מין, עדות הנערה נמסרת בדלתיים סגורות. בפרקליטות מחוז דרום ביקשו כי הנאשמים לא יצפו במתלוננת אלא רק ישמעו את קולה, אך השופטים דחו את הבקשה וקבעו כי הם יצפו בדיון בווידיאו.
לפי הנחיות בית המשפט העליון, עדות של קטינים בפרשיות מין צריכות להינתן בתוך 90 יום מהגשת כתב האישום. בתיק הנוכחי כבר חלף פרק הזמן הזה, מכיוון שהדיון נדחה שוב ושוב לאחר שהסנגורים ביקשו לקבל לידיהם חומרי חקירה נוספים. תחילת שלב ההוכחות נדחה גם פעם אחת בשל חשש שאחיה של הנערה נדבק בקורונה.
בהמשך המשפט, בתום עדותה, צפויה הנערה לעבור שלב קשה עוד יותר - חקירה נגדית של הסנגורים. מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בוויצו, רבקה נוימן, אמרה לקראת עדות הנערה כי "חשוב לאפשר לה להעיד בתנאים שלא משחזרים את הפגיעה. מדובר בעדויות ממושכות וקשות, ולא פעם מתלוננות מותקפות על ידי הסנגורים שעושים עליהן מניפולציות שמחזירות את הקורבן לאירוע".
הנערה מלווה על ידי מרכז הסיוע "תאיר" לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. מירי מדעי, רכזת ליווי במרכז, הביעה ביטחון כי מערכת אכיפת החוק תשמור על זכויותיה בעת עדותה. לדבריה, "חשוב כי הנפגעת תעיד כדי שהנאשמים ייתנו את הדין על מעשיהם".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה