היום הראשון למבצע שהחזיר לנו את הכבוד וההרתעה

$(function(){setImageBanner('e0eed672-13d1-4c39-b564-5710e4652397','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

סוף סוף ראינו את צה"ל שאנחנו רוצים, את ההנהגה המדינית שנותנת לנו האזרחים גב, את העוצמה ואת התחכום שלנו.
סוף סוף אנחנו תוקפים בלי להתנצל ובלי לרקוד טנגו של צעד קדימה ו 2 אחורה. שנים רבות חיכנו ביישובי הדרום שנפסיק לאיים (כי זה כבר היה נשמע מגוחך והפסיק להפחיד אותם, אפילו כבר הצחיק) ושנתחיל לבצע בלי חשבון.
שנים רבות שהושפלנו עם הפסקות אש לא קשורות, עם נשיכת שפתיים על הרברבנות מעזה וחלקנו הגדול הרגיש כמו "ילדי הכאפות" של המדינה - לא עוד. נראה שעכשיו סופרים אותנו.

תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה(צילום: AFP)

בשעות הערב המאוחרות של שישי החל הירי הצפוי לעבר ישראל, בעיקר ליישובי הדרום בעקבות המהלכים המבריקים של מדינת ישראל בהם חיסלו מבצע מרהיב של 3 דקות 15 אנשי ג'יהאד בכירים במספר נקודות שונות והראו, מה שהיו צריכים להראות מזמן – שאנחנו לא רק ממתינים שיכו בנו ואז מגיבים או שלא -  אנחנו גם סוף סוף יוזמים ולו רק על איומים.

אם בעבר הממשלות היו מבליגות על רקטות לעבר שדרות, וישובי הדרום ומגיבות רק כשההסלמה מגיעה צפונה יותר, הרי שעכשיו מדינת ישראל מגיבה על כל איום, בלון ובטח רקטה.

במכת פתיחה עוצמתית, שנשענה על מודיעין מדויק, ביצעו צה"ל והשב"כ באמצעות חיל האוויר עשרות תקיפות של מטוסי קרב וכטב"מים לסיכול של בכירים בג'יהאד האסלאמי ופעילי טרור במערך הנ"ט ובמערכים הקדמיים שאיימו על יישובי הדרום.

ממשלת ישראל הודיעה -  "המדיניות שלנו ברורה: מי שיאיים - לא יתקיים". 

ההרתעה של מדינת ישראל חזרה!

בצה"ל לא הסתפקו בכך ובמקביל לפעילות בעזה - פעלו ביהודה ושומרון כדי לעצור עוד 20 פעילי הארגון - זאת לאחר שנעצר ראש הג'יהאד האיסלאמי   בג'נין השבוע , מה שגרר את האיומים ואת הבקשה החוצפנית לשחררו כתנאי שלא לירות על ישראל - נראה עתה שהג'יהאד כבר מבין שלא כדאי יהיה לו לאיים וכי המדיניות השתנתה - מדינת ישראל חזרה להיות חסרת פשרות בכל הקשור באיום על אזרחיה. 

ההלם שליווה את פעיליו הצבאיים של ארגון הטרור מרצועה מהתקפת צה"ל, הוביל לכך שחלפו חמש שעות מרגע החיסול של בכיר הארגון תייסיר ג'עברי, עד שנורה המטח הראשון לעבר ישראל.

לקראת השעה 21:00  החלו מטחי ירי לעבר ישראל. אך מדינת ישראל (על כל מרכביה) הייתה ערוכה לקראתם - הם יורטו או נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים, לא נגרמו נזקים (למעט נפגע חרדה אחד).

הירי לישראל נמשך אל תוך הלילה, כשאחרי חצות נשמעו אזעקות בשדרות, אזור התעשייה הדרומי באשקלון, יישובי עוטף עזה וקיבוץ ניצנים שבין אשדוד לאשקלון. לאחר כשעה של הפוגה חודש הירי, ונשמעו אזעקות בעיר שדרות וביישובי עוטף עזה. 
יש להניח שינסו להמשיך את הירי גם במהלך השבת.

צה"ל רק המתין לתגובה של הג'יהאד כדי להמשיך עם תגובה משלו -  מטוסי חיל האוויר ממשיכים בתקיפות האוויריות ברצועת עזה נגד יעדי הג'יהאד האיסלאמי.

תוכנית התקיפה של צה"ל כללה 26 מטרות שונות של הג'יהאד האיסלאמי, בהם יעדים בעומק הרצועה לצד עמדות תצפית בחזית. מטוסי קרב ומל"טים של חיל האוויר הטילו אתמול טילים ופצצות בהיקף של 16 טונות חימושים, כאשר גם ארטילריה מדויקת מהקרקע הייתה חלק מהארסנל שנעשה בו שימוש. בציד חוליות השיגור משתתפים גם מטוסי קרב לצד כ-50 מל"טים שמנהלים מרדף חם אחרי החוליות. לפחות ארבע מהן הותקפו.

תקף צה"ל עמדות ירי של הג'יהאד האיסלאמי, אתרי ייצור אמצעי לחימה ומחסנים - והוא המשיך בתקיפות גם לאחר מכן. בעזה דיווחו על 10 הרוגים ו-65 פצועים ברצועה מאז תחילת המבצע אתמול אחר הצהריים (בנוסף ל 15 שחוסלו בצהריים).

במקביל נאמו ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ. השניים מסרו הצהרה משותפת - כי ישראל לא מעוניינת במערכה נרחבת ברצועת עזה, אך גם לא חוששת ממנה. 

ראש הממשלה, יאיר לפיד אמר - "ההנחיה שקיבלו כוחות הביטחון הייתה חד משמעית: ישראל לא תעמוד מנגד כשמנסים לפגוע בתושביה. מדיניות הממשלה הזו היא אפס סובלנות לכל ניסיון ירי – מכל סוג - שיוצא מעזה לעבר שטח ישראל".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי-  "אף ארגון טרור ואף אדם לא יחזיק באזרחי ישראל כבני ערובה בבתיהם. יצאנו באופן יזום למבצע עלות שחר מול הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה בכדי לנטרל את האיום על יישובי ואזרחי עוטף עזה".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה